Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Olimpiada internațională de limbă, literatură și spiritualitate românească, ediția 2013

În perioada 25-29 mai, Oradea a găzduit

Olimpiada internațională de limbă, literatură și spiritualitate românească, ediția 2013

În perioada 25 - 29 mai 2013, Oradea și Bihorul au găzduit Olimpiada internațională de limbă, literatură și spiritualitate românească.

Duminică (26 mai), i-am însoțit pe olimpici în excursia tematică de documentare pe care au făcut-o la Beiuș și Roșia pentru componenta teoretică a probei orale, individuale pe care aveau să o susțină marți.
După o duminică ploioasă, dar frumoasă, la Beiuș și Roșia, alături de niște olimpici frumoși și cuminți, minți iscoditoare, cu inimi iubitoare de frumos și cu credință în Dumnezeu, luni dimineața erau gata pentru confruntarea cu limba română. Mai întâi au dat ochii cu oficialitățile locale prezente la deschiderea festivă a olimpiadei, care a avut loc în sala Filarmonicii de Stat.
„Priceperea, talentul, creativitatea să triumfe!”
Primul îndemn de a cinsti limba română a venit de la dl profesor Viorel Ilea, inspector școlar de specialitate, moderatorul manifestării. „Doresc să faceți în aceste zile nu un concurs, ci un festival al celei mai frumoase, mai armonioase și melodioase limbi vorbite pe pământ, limba română. Dragi elevi concurenți, doresc ca fiecare dintre voi să faceți din lucrările scrise un imn de slavă, o odă a bucuriei, închinat limbii și literaturii române… Dați din voi tot ce aveți mai bun! „Priceperea, talentul, creativitatea să triumfe!”
După această „piruetă” de suflet pe care și-a permis-o artizanul inspector într-ale limbii române, s-a întors cu fața spre membrii prezidiului pentru a-i prezenta: inspectorii generali ai MEN, doamnele Mina-Maria Rusu și Anca-Denisa Petrache, prefectul județului, dl Claudiu Pop, dl viceprimar Ovidiu Mureșan, inspectorul școlar general Daniel Negrean și inspectorul școlar general adjunct Nicolae Avram, profesor univ. dr. Ion Simuț, președintele comisiei centrale.
„Oradea – centru al artei cuvântului, al inspirației  creatoare de frumos”
În cuvântul său, dl inspector școlar general Daniel Negrean a definit Oradea în aceste zile ale olimpiadei internaționale drept „centru al artei cuvântului, al inspirației creatoare de frumos … Fie ca Oradea să devină în aceste zile Patria limbii române!”
Despre criza lecturii
Președintele de onoare al olimpiadei, dl prof. univ. dr. Ion Simuț, a avut inspirația genială de a le divulga olimpicilor subiectele încă de la deschiderea olimpiadei. „M-am gândit că m-ați putea iubi mai mult dacă v-aș spune chiar de-acum subiectele. Mă gândesc să vi le spun. După ce i-a înviorat la minte cu câteva istorioare, vorbindu-le și despre cea mai cumplită criză din învățământ – criza lecturii, criticul și istoricul literar le-a oferit pe tavă subiectul forte al olimpiadei: „Amintiri din copilărie” - partea a V-a. În loc să-l ia în serios, aflând subiectul fantomă, olimpicii au râs. Oare de ce?
Prima probă a concursului   
La ora 11.00, olimpicii au intrat în focul luptei, la Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, dar nu cu „Amintirile”... lui Ion Creangă (partea a V-a, care nu există). A doua zi, a venit și proba B,  cu subiecte din documentarea pe care ei au făcut-o pe teren, la Beiuș și Roșia, iar înainte de premiere, s-au delectat la o întâlnire cu poeții orădeni: Gheorghe Vidican, Mihai Vieru, Ion Moldovan, Lucian Scurtu și Ioan F. Pop.
Marți seara, în salonul albastru al Hotelului Continental, care i-a găzduit, a avut loc premierea celor mai grozavi olimpici. Și cum toți au fost admirabili și geniali în felul lor, organizatorii și generoșii sponsori au făcut rost de premii pentru toți participanții. Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (168 de poze), accesați Galeria foto: Olimpiada internațională de limbă, literatură și spiritualitate românească, ediția 2013.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 14:41:55 Ora de vară a Europei de Est