Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Celebrarea a 50 de ani de învățământ superior continuu la Oradea

Marți, în Aula Magna

Celebrarea a 50 de ani de învățământ superior continuu la Oradea

În Aula Magna a Universității din Oradea, marți, 28 mai 2013, a avut loc marcarea și sărbătorirea a 50 de ani de învățământ superior continuu la Oradea.

În deschiderea festivității, dl prorector Sorin Șipoș a mulțumit celor prezenți la manifestare, evocând adevărata dimensiune a evenimentului.
„Vă mulțumim tuturor celor care astăzi sunteți prezenți alături de membrii corpului profesoral de la Universitatea din Oradea, la sărbătorirea a 50 de ani de la înființarea instituției de învățământ superior, a Institutului Pedagogic de 3 ani din Oradea.
Aniversarea nu este doar un moment de sărbătoare, ci are mult mai multe semnificații. Edificarea unei universități este un proces dificil, anevoios, realizabil cu mari eforturi intelectuale și umane. În consecință și Universitatea din Oradea, asemenea catedralelor medievale, s-a construit în durată lungă, în urma eforturilor a generații de profesori. Sărbătoarea de astăzi reprezintă implicit și omagierea celor care și-au legat numele de înființarea și dezvoltarea universității noastre. Este apoi un moment potrivit de a mulțumi celor de astăzi, colegilor noștri, de la asistenți la profesori, colaboratorilor, personalului auxiliar și administrativ, care în condiții nu întotdeauna prielnice fac eforturi deosebite pentru a face performanță în învățământ și cercetare. Le mulțumim studenților, partenerii noștri, care au ales Universitatea din Oradea pentru a se specializa și perfecționa.
Aniversarea de astăzi este și un moment de bilanț și în egală măsură de reflexie asupra viitorului învățământului din România, în general, și al Universității din Oradea în mod special”.
Actuala conducere a Universității din Oradea își dorește să construiască pe verticală
În cuvântul său, dl rectorul Constantin Bungău a vorbit despre jubileul universității și marcarea acestui moment aniversar, făcând o prezentare a istoricului instituției de învățământ superior, dar și o evocare a prezentului și a preocupărilor pentru viitorul acestei instituții.
„La aproape trei decenii, reînvie învățământul superior la Oradea, înființându-se Institutul Pedagogic de 3 ani, prin Ordinul Ministerului Învățământului Nr. 831 din 15 septembrie 1963. Deci 50 de ani au trecut de la reînființarea învățământului superior la Oradea. Apariția centrului universitar orădean era rezultatul accelerării procesului de industrializare a țării, a marelui deficit de  cadre didactice în Sătmar, Maramureș, Sălaj, Bihor, Arad, Alba, Hunedoara. La început au existat patru facultăți. Începând cu 1963-1964, se înființează Facultatea de Filologie și Facultatea de Matematică - Fizică. Imediat, începând cu 1964-1965, se înființează încă două facultăți, Facultatea de Istorie – Geografie și Facultatea de Educație Fizică, toate desfășurându-și activitatea în acest campus universitar…”
În vernisajul istoric al instituției de învățământ amenajat în holul Bibliotecii universitare au fost ilustrate secvențele istorice evolutive ale universității, fiind specificate și numele rectorilor care au condus instituția de-a lungul anilor.
„Anul 2012 se caracterizează prin accelerarea procesului de întinerire a conducerii universității la toate nivelurile, reorganizarea și fixarea unor obiective pentru obținerea calificativelor de performanță. Plecând de la crezul că „vigoarea unui arbore nu este dată de numărul și lungimea ramurilor, ci de profunzimea și sănătatea rădăcinilor”, așa cum spunea, l-am citat pe Gustave Thibon, actuala conducere a Universității din Oradea își dorește să construiască pe verticală. Să consolideze profunzimea și să asigure sănătatea rădăcinilor învățământului superior în cadrul Universității din Oradea. Numai așa vom dezvolta împreună o universitate durabilă, o universitate performantă, dragi colegi și studenți”, a conchis dl rector, prof. univ. dr. Constantin Bungău.
„La ceas aniversar, viza noastră este excelența academică și de cercetare”
În continuare, dl profesor univ. dr. Sorin Curilă, președintele Senatului universitar, a prezentat mesajul din partea Senatului.
Încadrată în spațiu și timp, datoare să răspundă comenzii sociale, instituția este privită și ancorată perfect de președintele Senatului în procesul de înnoire a societății.
„Momentul aniversar este deopotrivă unul de reflecție, de evaluare și de proiecție. Societatea în ansamblul ei se confruntă cu multiple crize. Constatăm adesea că suntem prea statici, că nu ținem pe cât ar trebui pasul cu ritmurile și nevoile lumii de azi. Cu certitudine, societatea așteaptă răspunsuri de la mediul academic în privința evoluțiilor sociale și nu numai. Dezvoltarea strategică a universității noastre vizează afirmarea ei ca instituție formativă, ca un pol de cercetare științifică, ca sursă de inovare tehnologică și nu în ultimul rând ca instanță publică în dezbaterea critică a evoluțiilor sociale, politice și economice”.
În continuarea discursului său, președintele Senatului s-a referit la performanță și finanțare (care, din păcate, merg mână-n mână), cu competitivitatea infrastructurii și calitatea resursei umane, ajungând la ținta de fiecare zi, care este „consolidarea autorității intelectuale și afirmarea ei prin expertiza în varii domenii”, dar și la viza Senatului, care este „excelența academică și de cercetare”.
Universitatea din Oradea reprezintă un punct de referință și unul de excelență
Pentru prefectul județului, dl Claudiu Pop (absolvent al acestei instituții), „Universitatea din Oradea reprezintă un punct de referință în cadrul județului Bihor, reprezintă un punct de excelență în studii, în aprofundarea studiilor și reprezintă dacă vreți cel mai important izvor pentru tot ceea ce înseamnă instituțiile publice deconcentrate ale municipiului nostru, ale județului Bihor și nu numai”.
„Universitatea este emblematică ea însăși pentru județul nostru”
La rândul său și președintele Consiliului Județean Bihor, dl prof. Cornel Popa, este cu sufletul aproape de această instituție, de colectivul de cadre didactice și studenți. „Noi, cu toții, reverberăm sufletește, trăim emoțiile devenirii acestei universități. Cred că ceea ce este astăzi Oradea și județul Bihor este emblematic pentru ceea ce se-ntâmplă și-n această instituție de învățământ. Universitatea este emblematică pentru județul nostru și trebuie să-i susținem în continuare eforturile”.
Ca fost student al universității și dl viceprimar Ovidiu Mureșan a avut un mesaj optimist, dorindu-și o bună colaborare cu universitatea, după protocolul de colaborare încheiat săptămâna trecută. „Conform parteneriatului, primăria și universitatea vor derula o serie de proiecte de interes comun, cum ar fi promovarea municipiului Oradea și universității pe bază de reciprocitate, dezbateri educaționale și organizare de târguri de oferte educaționale și locuri de muncă”, a spus dl viceprimar.
Placheta și Diploma aniversară „Dimitrie Gusti”
La ceas aniversar, în baza Ordinului Ministerului Educației Naționale Nr. 6.103 privind acordarea de plachete și diplome aniversare, în temeiul Hotărârii Guvernului Nr.185 din 2013, privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației Naționale, ministrul Educației Naționale și ministrul delegat pentru învățământul superior, cercetare științifică și dezvoltare etnologică emit ordinul de acordare a Plachetei și Diplomei aniversare „Dimitrie Gusti” Universității din Oradea pentru activitatea educativă desfășurată și performanțele profesionale înregistrate în cei 50 de ani de existență.
Ca absolvent al Universității din Oradea, mă alătur și eu tuturor celor care apreciază și felicită la ceas aniversar această instituție emblematică a Oradiei și Bihorului.
La mulți ani, Universitatea, Oradea!
Moise-Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Celebrarea a 50 de ani de învățământ superior continuu la Oradea.

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 23:51:30 Ora de vară a Europei de Est