Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Școli europene pentru ape curate

Alături de 200 de școli din 8 țări europene

Școli europene pentru ape curate

Elevii clasei a IV-a C de la Școala Gimnazială „ Nicolae Bălcescu” din Oradea, coordonați de prof. Simona Mihalca, au răspuns pozitiv invitației lansate de a fi parteneri în cadrul Proiectul Școlar Internațional „Școli europene pentru ape curate”, alături de 200 de școli din 8 țări europene.

Acest proiect este coordonat și dezvoltat de Echipa Programului Eco - Schools din Slovenia, în cooperare cu WWF Austria.  În România coordonarea proiectului aparține Centrului Carpato – Danubiano de Geoecologie (C.C.D.G.).
Fiecare țară va selecta primele cinci cele mai bune proiecte și va alege câștigătorul dintre acestea. Proiectul câștigător va fi prezentat la finalul evenimentului în orașul Bled, din Slovenia, cu prilejul BMV Clean Water Business and Diplomatic Regatta, în perioada 21-22 iunie 2013.
În cadrul acestui program, elevii clasei a IV-a C s-au înscris cu proiectul „Crișul Repede – apă, aer, viață”. Proiectul se dovedește a fi o piatră de temelie în educația ecologică a elevilor și o provocare pentru factorii comunitari implicați în problemele de protecție a mediului, un semnal de alarmă pentru locuitorii orașului Oradea, și pentru toți cei care pot să salveze una din cele mai importante resurse ale Terrei, APA.
Activități în cadrul proiectului:
1. Vizită și întâlnire cu specialiști de la  Administrația Bazinală de Apă Crișuri;
2. Întâlnire cu specialiști ai Agenției pentru Protecția Mediului Bihor și organizarea de activități de curățare a ecosistemului din zona Crișului Repede (orașul Oradea);
3. Conceperea unor îndemnuri de economisire a apei și expunerea lor la vedere lângă sursele de apă, în puncte forte cu cel mai mare impact (lângă chiuvete și țâșnitori…);
4. Confecționarea ecusoanelor, a  fluturașilor de avertizare și distribuirea lor;
5. Realizarea expoziției cu desene tematice;
6. Realizarea unui album cu desenele copiilor și cele mai importante mesaje pentru omenire cu privire la necesitatea protejării apelor.
„În urma activităților desfășurate, am realizat dezvoltarea unei atitudini pozitive privitoare la folosirea și păstrarea nealterată a surselor de apă din Oradea. Elevii au observat unele probleme de poluare și degradare a apelor, depozitarea haotică, necivilizată a gunoaielor. Totodată și-au format deprinderea de a folosi eficient resursele de apă existente pe teritoriul orașului Oradea, conștientizând că apa potabilă este o resursă epuizabilă”, ne-a declarat, ieri, de Ziua Mediului, coordonatorul de proiect, dna prof. Simona Mihalca.
Coordonatorul de proiect dorește să mulțumească pe această cale partenerilor, celor care s-au implicat în derularea proiectului: dna Anca Mihociu, responsabil cu proiectele educative la Administrația  Bazinală de Apă Crișuri „care ne-a invitat la instituția pe care o reprezintă. Aici au avut loc discuții despre conservarea, protecția și utilizarea optimă a resurselor de apă”; dna ing. Loredana Þîrț, reprezentant al Agenției pentru Protecția Mediului Bihor, „care a realizat un experiment în urma căruia elevii au observat cum se poluează apa și care sunt efectele poluării apei. Totodată, a prezentat elevilor un material despre fenomenul de poluare a apei, filmulețele „ Flopi și apa”, „Animale de apă”;
părinții elevilor clasei și cadre didactice din școală care s-au implicat (dna prof. Alina Deliman – coordonator al Programului mondial „Eco-Școala”). În urma activităților desfășurate, se vede în comportamentul elevilor o schimbare pozitivă de atitudine în ceea ce privește economisirea apei și păstrarea curățeniei, îndemnarea colegilor și a membrilor familiei să economisească și să protejeze apa”, a conchis dna prof. Simona Mihalca. (Ov. Dan)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 22:38:34 Ora de vară a Europei de Est