Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Târgul de carte de la Școala Gimnazială Nr. 11

În cadrul Festivalului Național al Copiilor

Târgul de carte de la Școala Gimnazială Nr. 11

În 24 mai 2013, Școala Gimnazială Nr. 11 a găzduit târgul de carte ,,Cartea - prietena copiilor”, activitate din cadrul Festivalului Național al Copiilor – Pro Bambini, ediția a V-a, inițiat de Asociația Pro Bambini din Oradea.

Coordonatorii de activitate din cadrul școlii noastre au fost: doamna director Adelina Iacob și prof. Carmen Nica, Ilisei Tereza, Vașadi Monica și Osvald Gabriela. Târgul a vizat cultivarea dragostei pentru carte și lectură în rândul elevilor, dar și dezvoltarea spiritului filantropic al copiilor și stimularea spiritului antreprenorial în rândul participanților.
E de subliniat impactul deosebit pe care l-a avut târgul de carte asupra micilor cititori, care „au năvălit”, cu mic cu mare, să cumpere cărți. Ce cadou mai frumos poate fi pentru orice cadru didactic decât să vadă că a reușit să insufle învățăceilor săi dragostea pentru carte? Ce poate fi mai măreț pentru un părinte decât să-și vadă fiul pășind cu dreptul în lumea cărților…
Succesul acestui târg a fost dat de  multitudinea și varietatea cărților adunate de copii, dar mai cu seamă de prețurile mici la care au putut fi achiziționate chiar cărți valoroase. Aici contribuția cea mare au avut-o elevii clasei a V-a, Freinet, care au jucat rolul vânzătorilor pricepuți; ei au atras cumpărătorii și au negociat cu măiestrie prețurile, astfel încât toată lumea să fie multumită. Prichindeii claselor pregătitoare au fost cei mai entuziasmați deoarece au participat pentru prima oară la un astfel de eveniment și au rămas plăcut impresionați de multitudinea cărților și de atmosfera de la târg. Domnișoarele profesoare Lupșa Anca (clasa pregătitoare C) și Dumea Lavinia (clasa pregătitoare D) s-au implicat activ în organizarea și buna desfășurare a târgului, deși nu au făcut parte din echipa de proiect.
În urma târgului de carte, s-a adunat suma de 747 de lei, sumă care a fost donată Asociației Pro Bambini.
Ca organizatori ne declarăm mulțumiți, mai întâi de impactul pozitiv pe care l-a avut târgul (interes, mobilizare și dăruire), dar și de suma importantă pe care am reușit să o adunăm și să o dăruim cu drag asociației. (Gabriela Osvald)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Târgul de carte de la Școala Gimnazială Nr. 11.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:16 Ora standard a Europei de Est