Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O nouă expoziție de artă contemporană la I.C.R. Stockholm

Joi,

O nouă expoziție de artă contemporană la I.C.R. Stockholm

Joi, 13 iunie 2013, se deschide la Institutul Cultural Român de la Stockholm expoziția de artă contemporană She – A Factory, concepută de curatorul britanic Benjamin Fallon. Expoziția este o colaborare între I.C.R. Stockholm și programul CuratorLab din cadrul Konstfack University College of Arts, Crafts and Design din Stockholm.

Expoziția She – A Factory aduce laolaltă lucrările a patru artiști și colective artistice internaționale – Biroul de Cercetări Melodramatice din România, Marika Troili din Suedia, Auto Italia South East, Torsten Lauschmann și John Russell din Marea Britanie. Lucrările expuse au în comun interesul pentru analizarea anxietății generate de presiunea continuă de a presta, determinată de disiparea granițelor dintre muncă și viața privată.
Odată cu intrarea lumii occidentale în era post-industrială, modelul fordist de producție a fost fie externalizat către cel mai ieftin ofertant, fie înlocuit de mașini. Prin urmare, procesele prin care se creează produsele și valoarea comercială s-au transformat și ele, munca a devenit din ce în ce mai abstractizată, iar angajatul se vede nevoit să-și vândă propria interioritate. Această schimbare co-există și este legată de dezvoltarea unui număr de tehnologii, cum ar fi World Wide Web-ul, care implică ideea de conexiune constantă. Aceste tehnologii s-au răspândit rapid, migrând de la locul de muncă, acasă, în buzunarele noastre, iar acum chiar în câmpul vizual. Procesul a dus însă la un val de epuizare. Psihicul uman este întins la maximum sub presiunea continuă de a rămâne vizibil, generată de factori precum utilizarea butonului „Like”.
Auto Italia South East este o organizație condusă de artiști, fondată în 2007 de Kate Cooper, Amanda Dennis și Richard John Jones. Organizația comisionează și produce lucrări noi, în colaborare cu un număr tot mai mare de artiști, oferind un cadru pentru dezvoltarea unor abordări noi în practica expozițională. Totodată organizația dispune de propriul spațiu de expoziție în Londra.
Biroul de Cercetări Melodramatice este o instituție înființată în 2009 de artistele Irina Gheorghe și Alina Popa, care se definește prin interesul pentru realitățile sociale și politice. Biroul a contribuit la mai multe proiecte colective, precum ArtLeaks, Candidatura la președinție și Bezna zine. Irina Gheorghe și Alina Popa au studiat pictura și fotografia la Universitatea de Arte din București, având expoziții, intervenții, performance-uri și seminarii la București, Sibiu, Zurich, Viena, Berlin, Bari, Brno, Chișinău etc.
John Russell se folosește de programe de editare 3D pentru a realiza fotografii și lucrări video de dimensiuni mari, încărcate cu imagini în culori vii, halucinante. Dintre expozițiile sale recente menționăm Angel of History / I can see for miles, Focal Point Gallery, Southend; A Dying Artist, ICA London; The Dark Monarch, Tate, St Ives. John Russell locuiește și lucrează la Londra.
Torsten Lauschmann este artist de origine germană stabilit la Glasgow. A expus printre altele la Scottish National Gallery of Modern Art, Edinburgh; Art Basel Miami Beach, Miami; ICA, Londra și Arnolfini, Bristol. A fost recompensat și nominalizat la mai multe premii artistice din Marea Britanie. Dintre expozițiile recente numim Startle Reaction, Dundee Contemporary Arts; Alice in Wonderland, Tate Liverpool și itinerată; The Darker Ages, Mary Mary, Glasgow.
Marika Troili locuiește și lucrează la Stockholm. A absolvit programul masteral al Royal Institute of Fine Arts, Stockholm în 2012. În lucrările sale, Troili scoate la lumină absurditatea „realității” și a cotidianului, precum și dimensiunea politică a ceea ce pare a fi apolitic. De exemplu, în ultimii doi ani a urmărit și a interpretat critic în lucrările sale restructurarea Serviciilor Poștale Suedeze. Dintre expozițiile recente menționăm Taking Time, Akademija Gallery, Vilnius; Cosmotopia, Batiment d’art Contemporain BAC, Geneva.
Acest eveniment face parte din proiectul curatorial You Are Just in the Middle of the Beginning, în care Benjamin Fallon explorează temporalitatea momentului prezent, oferind o atenție specială relației dintre tehnologie și politică, precum și felului în care acestea influențează percepția noastră asupra timpului. http://www.m-o-t-b.net
Simona Buzatu

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 00:52:34 Ora de vară a Europei de Est