Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Reuniune de proiect în cadrul Parteneriatului școlar multilateral Comenius

De miercuri până sâmbătă, la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1 Oradea

Reuniune de proiect în cadrul Parteneriatului școlar multilateral Comenius

Timp de patru zile, miercuri, joi, vineri și sâmbătă (27 februarie – 1 martie 2008), Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1 Oradea (în calitate de coordonator de proiect) găzduiește reuniunea de proiect „Să facem viața copiilor cu CES mai bună!”, cu participarea partenerilor din Portugalia, Letonia, Turcia și Bulgaria...

Miercuri – vizite și activități interactive
De miercuri, la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1 Oradea e sărbătoare. De când e școală eropeană, cu acte în regulă, unitatea de învățământ nu a cunoscut un eveniment de o asemenea anvergură internațională, iar echipa de proiect (în frunte cu psihoped. Teodora Pantazi, coordonator de proiect) s-a mobilizat exemplat pentru ca reuniunea de proiect să fie una model. Joi, deschiderea oficială a reuniunii a fost onorată de participarea unor invitați din partea Inspectoratului Școlar și Universității Oradea, iar pe scena Festivalului cultural internațional „Special Kids” au urcat zeci de artiști din Oradea și județ, din țară și străinătate. Coordonatorul de proiect (psihoped. TeodoraPantazi) a prezentat în power point obiectivele proiectului, echipa de proiect, activitățile derulate în toamna lui 2007, precum și programul reuniunii de la Oradea, privind schimbul de profesori, cu participarea unor elevi implicați în proiect. Miercuri au fost programate vizite și activități interactive, joi – Festivalul cultural internațional „Special Kids”, vineri – Campionatul național de tenis de masă „Special Olimpycs”, iar sâmbătă – excursie tematică la Peștera Urșilor de la Chișcău.
Dintre obiectivele proiectului, am reținut: compararea și înțelegerea sistemelor educaționale din țările partenere în vederea introducerii dimensiunii europene în procesele de educare și reabilitare; familiarizarea cu instrumentele de evaluare folosite în țările partenere în diagnosticarea copiilor cu deficiențe mintale și tulburări asociate; însușirea unor noi modalități educaționale și terapeutice de reabilitare a copiilor cu CES...
În principal, miercuri, activitățile s-au ținut la școala gazdă, cu două excepții, cele două vizite făcute la Școala de Arte și Meserii  „George Barițiu” și la Școala cu clasele I-VIII „George Coșbuc” (unde psihoped. Carmen Ilisie a ținut o activitate demonstrativă); o profesoară  din Letonia și alți câțiva dascăli de la școala coordonatoare de proiect au susținut activități instructiv-educative specifice copiilor cu CES: terapie prin muzică (Teodora Pantazi și Lavinia Gorgan),  terapia Sherborne (Mariana Indrie, Mădălina Popa și Adrian Omuț), teatru experimental (Laura Bochiș, Maria Chiș, Ramona Bota și Valeria Coleșnicov).   
Festivalul cultural internațional „Special Kids”
Festivalul  a fost deschis de îndrăgita interpretă de muzică populară Florica Ungur și înv. Ioan Lascău (la vioară). Scena însă era plină de nuntași, mire și mireasă, nași și alți nuntași, copii de la Grădinița nr. 20 (îndrumați de ed. Viorica Dobran și Ioana Ilieș). Nuntașii au fost urmați de două perechi de dansatori din Portugalia, de echipa de dansuri a gazdelor, formată din elevi din clasele a VII-a și a VIII-a, și de micii păpușari ai Grădiniței nr. 51 (instruiți de ed. Felicia Andor și Nicoleta Nicoruț), cu  un fragment din „Scufița roșie”; reprezentanți ai echipei de proiect din Turcia au prezentat un dans popular local; elevi de la C.S.E.I. nr. 2 s-au jucat De-a piticii veseli, iar alții au lansat o invitație la distracție, cu prilejul sosirii primăverii; David Bryan, Florin Chelu și Mircea Covaci au realizat un moment liric – Shakespeare; George Vișan (de la Școala gimnazială din Chieșd, județul Sălaj) a doinit, iar colega sa, Andreea Domuța, a prezentat costumele lor tradiționale; la final, din nou dansuri populare, cu reprezentanții echipei din Letonia, și un dans popular maghiar prezentat de două perechi de dansatori din echipa gazdă. Coborând de pe scenă cu coșul cu pâine tradițională, profesoara din Letonia a împărțit-o curioșilor, care au dorit să guste o pâine aromată (precum... „cafeaua”).
Expoziție de mărțișoare
În sala alăturată, organizatorii au amenajat o frumoasă expoziție cu tematică de primăvară, în  care mărțișoarele dețineau supremația, mărțișoare originale, confecționate de elevi de la școala gazdă, și de cei din Tileagd..., precum și câteva exponate ale echipei din Portugalia.
Să mai spunem că Florica Ungur a dăruit oaspeților de peste hotare CD-uri cu muzică populară din repertoriul propriu, dându-le și autografe, iar gazdele au împărțit oaspeților (și invitaților) mărțișoare și buchețele de flori. (Ovidiu DAN)  
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Reuniune de proiect în cadrul Parteneriatului școlar multilateral Comenius.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 01:02:57 Ora de vară a Europei de Est