Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Modalități de cultivare și dezvoltare a creativității în grădinița de copii”

La Grădinița Nr. 44 – „Rază de soare”

„Modalități de cultivare și dezvoltare a creativității în grădinița de copii”

Joi, 23 mai 2013, la Grădinița Nr. 44 – „Rază de soare” din Oradea, structură a Școlii Gimnaziale „Avram Iancu”, a avut loc o activitate interactivă în cadrul comisiei metodice.

La dezbaterea cu tema: „Modalități de cultivare și dezvoltare a creativității în grădinița de copii” au participat cu referate și prezentări interesante din experiența la grupă dna director adjunct. prof. Mariana Vereș, responsabilul comisiei metodice – dna prof. Lucia Caciora, Cornea Anca, Todoca Ana, Copăcean Dorina și Alexandra Gaja.
Pe parcursul desfășurării activității practice interactive „Prietenii Fluturașilor”, copiii din grupa mică A, împreună cu educatoarea lor - Gaja Alexandra - au avut parte de o experiență inedită în care a fost îmbinată creativitatea și imaginația copiilor și a educatoarelor prezente la activitate: Toia Viorica, Roman Mihaela, Mărcuț Ana, Todoca Ana, Furtos Adela, Bodea Floare, Puiu Violeta, Zerghe Felicia, Balint Mihaela, Tocai Ioana, Lenath Mariana.
Cântecul, dansul și voia bună au introdus micuții într-o atmosferă mirifică, de basm, având ca „invitați speciali” trei fluturi (fetițe din grupa mare A), acestea fiind personaje principale ce au însoțit și motivat copiii pe tot parcursul activității.
În partea a doua, au fost puse la dispoziție foarte multe materiale didactice, variate cu care copiii împreună cu educatoarele au dat frâu liber creativității și imaginației, realizând lucrări deosebite „prieteni ai fluturașilor”, care au fost așezate mai apoi în poieniță. Asemenea acțiuni nu se vor încheia aici, căci copiii au asistat la un experiment, din care au descoperit cum se obține culoarea portocalie - culoarea unui alt prieten fluturaș pe care-l vor cunoaște într-o altă activitate.
A fost o activitate minunată și reușită, atât pentru copii cât și pentru cadrele didactice. (Alexandra Gaja)

Trimite email
luni, 15 decembrie 2025 la 03:30:32 Ora standard a Europei de Est