Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Dr. Vinod K. Madan, profesor la Kalasalingam University, din Krishnankoil, India, în vizită la Universitatea Agora

Parteneriat româno-indian

Dr. Vinod K. Madan, profesor la Kalasalingam University, din Krishnankoil, India, în vizită la Universitatea Agora

O primă filă s-a scris joi, 13 iunie 2013, când rectorul Universității Agora, dl prof. univ. dr. Ioan Dzițac, a primit vizita dlui Dr. Vinod K. Madan, profesor la Kalasalingam University, din Krishnankoil, India.

Profesorul indian a fost însoțit la Oradea de către profesorii universitari Valentina Balaș și Marius Balaș de la Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad. Tot joi, dl rector a avut plăcuta surpriză să fie vizitat de un fost student, Răzvan Mezei, actualmente asistent universitar la Lander University din S.U.A.
Prezentarea Universității Agora
La primirea delegației, rectorul Universității Agora, dl prof. univ. dr. Ioan Dzițac, a avut alături membri ai conducerii Universității Agora, respectiv ai Senatului universitar, dna conf. univ. dr. Gabriela Bologa – decan al Facultății de Drept și Științe Economice, dna prof. univ. dr. Ana Elena Iancu – director Departament de Științe Sociale, dl conf. univ. dr. Vasile Creț – membru al Senatului universitar, respectiv conf. univ. dr. Viorina Judeu, secretar-șef.
După prezentările de rigoare care au avut loc în biroul dlui rector, profesorul indian Dr. Vinod K. Madan a făcut cunoștință cu Universitatea Agora, mai întâi prin intermediul unei prezentări virtuale (în PowerPoint), iar mai apoi vizitând campusul universității.
Dl rector i-a înmânat profesorului indian revista International Journal of Computers, Communications & Control (una din revistele științifice ale Universității Agora, revistă cotată ISI, în care au fost publicați și profesori din India), precum și o scrisoare invitație către Cancelarul universității pentru semnarea protocolului. Oaspetele a semnat apoi în Cartea de onoare. S-au schimbat cărți de vizită, prilej cu care profesorul indian a oferit dlui rector o broșură-album cu universitatea, iar dl conf. univ. dr. Vasile Creț i-a dăruit un exemplar din cartea sa, intitulată „Studii politice – Fenomenul religios”.
Kalasalingam University și lucrările invitate
În cadrul unei săli de curs, dl Dr. Vinod K. Madan a prezentat Kalasalingam University și lucrările invitate: 1.Digital Signal Processing and Applications 2. Nondestructive Evaluation using Barkhausen Noise.
Să mai spunem că dl Dr. Vinod K. Madan este cel de-al doilea cercetător din India care a vizitat Universitatea Agora; primul a făcut-o în 2008, când a participat la International Conference on Computers Communications & Control, după cum aveam să aflăm din cuvântul de deschidere rostit de dl rector Ioan Dzițac la primirea delegației. (Ovidiu Dan)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 13:00:50 Ora standard a Europei de Est