Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Clasa a III-a D – o clasă de premianți

Un palmares impresionant

Clasa a III-a D – o clasă de premianți

Bucuria unui dascăl sunt elevii, copilașii pe care cu multă răbdare, muncă și gânduri numai de el știute, reușește să le trezească dragostea de carte, de nou, să le călăuzească pașii spre lucruri bune și folositoare.

Mă voi opri cu satisfacție la acest an școlar în care elevii mei din clasa a III-a D s-au întrecut pe sine. Mi-au adus multe bucurii - roadele muncii lor neobosite prin participarea la concursuri școlare, acolo unde fiecare și-a arătat talentul - de bun matematician, de bun cunoscător al limbii române ori străine și chiar de cultură generală.
La concursul internațional „Cu Europa ... la joacă - Euroșcolarul” etapa I au obținut premiul I (100p.) elevii: Rusu Alexandru, Tripa Ruxandra, Bonțe Andrada, Borlean Alexandru, Chirilă Darius, premiul II: Toma Junior, Mureșan Vlad, Dăscălescu Mihnea, Fechete Andreea, Kalman Suha, Porumb Mihai, Jurcău Carolina, Ciobanu Cristian, iar premiul III: Cărăbaș Mara și Ludescher Aida.
La concursul național „Voinicel” au acumulat 100 p. obținând premiul I elevii: Fechete Andreea, Mile Mara și Rusu Alexandru, premiul II cu 95 p. elevii: Porumb Mihai, Jurcău Carolina, Kalman Suha, Bonțe Andrada, Cărăbaș Mara, Borlean Alexandru, Mabda Daria, Mureșan Vlad, iar premiul III elevii: Chirilă Darius, Sav Iulia, Matei Alexandru, Toma Junior și Ludescher Aida.
La etapa națională a concursului  “Comunicare.ortografie.ro”, din cei 11 elevi participanți, 4 elevi au obținut peste 90 de puncte. Aceștia sunt: Jurcău Carolina – 97 p. premiul II, Dăscălescu Mihnea - 96 p. premiul II, Rusu  Alexandru – 93 p. și Tripa Ruxandra – 93 p. - premiul III..
La etapa națională a concursului “Fii InteligenT la...matematică”, din cei 12 participanți s-au remarcat elevii: Bonțe Andrada, Borlean Alexandru, Ciobanu Cristian, Dăscălescu Mihnea, Florea Iulia, Mureșan Vlad, Rusu Alexandru (100 p.) obținând premiul I, urmați de Chirilă Darius 95 p. și Tripa Ruxandra 95 p., obținând premiul II.
La Concursul de Evaluare în Educație la limba și literatura română (etapa I) Tripa Ruxandra a obținut punctaj maxim și medalie de aur, urmată de  Rusu Alexandru – 96 p. și Bonțe Andrada – 93 p., la etapa a II-a, Rusu Alexandru a obținut punctaj maxim și medalie de aur, Jurcău Carolina 96 p., iar Tripa Ruxandra 94 p., la etapa a III-a, Tripa Ruxandra a obținut 96 p., fiind calificată la urmîtoarea etapă competițională.
La Concursul de Evaluare în Educație la matematică (etapa I) s-au remarcat Tripa Ruxandra – 100 p. și medalie de aur, Rusu Alexandru – 98 p. și medalie de bronz. Bonțe Andrada a obținut 95 p., iar la etapa a II-a, Porumb Mihai a obținut 95 p.
La etapa finală a Concursului Național Lumina Math, elevii Tripa Ruxandra și Porumb Mihai s-au clasat pe locul I.
Pentru rezultatele deosebite la etapa finală a concursului de matematică Gordius, Rusu Alexandru a obținut locul I, primind din partea organizatorilor un aparat foto digital și o enciclopedie, iar pe locul II s-a situat Tripa Ruxandra, ea primind un telescop și o enciclopedie.
La concursul de matematică Cangurașul Matematician s-au bucurat de calificativul Excelent următorii elevi: Rusu Alexandru, Tripa Ruxandra, Porumb Mihai, Dăscălescu Mihnea, Bonțe Andrada și Kalman Suha, iar de calificativul foarte bine, următorii elevi: Jurcău Carolina, Fechete Andreea, Chirilă Darius, Mureșan Vlad, Cărăbaș Mara, Florea Iulia, Sav Iulia și Ciobanu Cristian.
La concursul Cangurașul lingvist (limba engleză), elevul Rusu Alexandru a ocupat locul I (160 p.), Jurcău Carolina, locul II (147,5 p.), iar locul III l-au ocupat elevele Fechete Andreea și Gal Alexandra la egalitate de puncte (145 p.).
n grup de cinci elevi s-au întrecut și la concursul Cangurașul explorator, unde toți au obținut calificativul Excelent. Aceștia sunt: Kalman Suha, Rusu Alexandru, Cărăbaș Mara, Bonțe Andrada și Mureșan Vlad.
    De asemenea, la concursul Poveștile Cangurului au obținut calificativul Excelent elevii: Tripa Ruxandra, Jurcău Carolina, Sav Iulia, Florea Iulia, Rusu Alexandru, Mureșan Vlad, Kalman Suha, Mabda Daria, Porumb Mihai, Ludescher Aida, iar la concursul Eurojunior (sem. II) au obținut locul II și madalie de argint cu 102 p., elevii: Gal Alexandra, Porumb Mihai și Rusu Alexandru.
La concursul „Învață bine-Piticot” în urma probei la matematică au obținut 100 p. elevii Chirilă Darius și Rusu Alexandru, aceștia participând și la etapa de baraj.
Am participat cu lucrări de diferite genuri și în cadrul unor proiecte și concursuri de pe www.didactic.ro., cum ar fi: Concursul de creație plastică “Lumina Invierii prin ochi de copil” unde eleva Kalman Suha a obținut premiul I, elevele Mile Mara și Gal Alexandra, premiul III, Concursul „Alaiul primăverii” la care  eleva Fechete Andreea a obținut premiul I, elevele Gal Alexandra, Florea Iulia și Tripa Ruxandra au obținut premiul II, iar eleva Mile Mara, premiul III. La Concursul “Poveștile copilăriei – O scenă de poveste”, eleva Mile Mara a obținut premiul I.
Mica noastră poetă Tripa Ruxandra ne-a adus și cel mai valoros premiu la olimpiada județeană de matematică, premiul I, cu un total de 93 p., concurs care s-a organizat pentru prima dată, în acest an, la nivelul claselor a III-a.
Îi felicit pe toți elevii mei pentru efortul susținut în acest an școlar. Le doresc succes la învățătură și pe mai departe.
Sunt mândră că sunt învățătoarea acestor copii minunați!
Prof. Laura Vonea,
Școala Gimnazială „Oltea Doamna” Oradea
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Clasa a III-a D – o clasă de premianți.        

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 14:21:20 Ora de vară a Europei de Est