Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Tinerii - ambasadori ai naturii

Proiectul D.J.S.T.

Tinerii - ambasadori ai naturii

Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Bihor derulează în perioada 15 mai -15 decembrie 2013 proiectul „Tinerii - ambasadori ai naturii”, proiect al cărui scop este sensibilizarea și implicarea tinerilor în acțiuni de voluntariat în privința biodiversității.

Proiectul face parte și este finanțat în cadrul Programului de susținere a acțiunilor de tineret P2 al Ministerul Tineretului și Sportului, având ca priorități: participarea civică, dezvoltarea și diversificarea acțiunilor privind implicarea tinerilor în viața comunității.
Obiectivele proiectului sunt: favorizarea inițiativei și implicării tinerilor în activități de cunoaștere și valorizare a mediului, a ariilor protejate din județul Bihor în mod special, precum și mobilizarea specialiștilor pentru susținerea tinerilor în dezvoltarea de activități de valorizare și cunoaștere a mediului.
 În cadrul proiectului au avut loc până în prezent trei ture ghidate în rezervații naturale ale județului Bihor și informarea a peste 150 de tineri cu privire la rezervațiile din județ.
Ieșirile au avut loc în situl Natura 2000 - Defileul Crișul Repede - Pădurea Craiului, la Peșterile Meziad și Farcu, în rezervația naturală Tășad și la Damiș. Peștera cu cristale din mina Farcu este renumită pentru cristalele sale, fiind una dintre cele mai frumoase peșteri din lume. Intrarea în mină se face printr-o veche galerie de mină, înaltă doar de 35 de metri, pereții fiind acoperiți cu cristale de calcit, transparente, strălucitoare și de diferite lungimi. La Tășad  au fost vizitate situl paleontologic de la Tășad care este unul dintre cele mai importante și bogate din țară, aici fiind descoperite fosile de balenă pitică, delfini și numeroase urme pietrificate ale vieții marine din străvechea Mare Panonică, precum și Centrul de vizitare muzeal din Tășad.  
În cadrul acestor vizite am beneficiat și vom beneficia de sprijinul specialiștilor de la  Muzeul Þării Crișurilor, Societatea de Istorie Naturală Nymphaea, CAPDD, Ecotop Oradea, Asociația Urbarială „Negru Vodă” Tășad.
Ieșirile au avut loc în perioada 17-25 iunie 2013 cu elevi de la liceele teoretice „Aurel Lazăr” și „Lucian Blaga”, C.N. „Mihai Eminescu”. Au participat peste 140 de elevi, însoțiți de doamnele profesoare Rodica Turcaș (de la Lic. T. „Aurel Lazăr”, Adriana Meșter (Lic. T. „Lucian Blaga”, Viorica Porumb și Maria Ciutan (C.N. „Mihai Eminescu”). Până la sfârșitul proiectului numărul participanților va ajunge la 480, vor avea loc alte șapte ture ghidate, ateliere de volounturism cu ajutorul Asociației Gata Oricând. 
Partenerii proiectului sunt: Societatea de Istorie Naturală Nymphaea, CAPDD Bihor, Ecotop Oradea .
Proiectul este organizat și derulat de Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Bihor, fiind finanțat de Ministerul Tineretului și Sportului prin Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Bihor. (Daniela Băltățescu)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 21:05:10 Ora standard a Europei de Est