Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Celebrarea a 10 ani de educație în Relații Internaționale și Studii Europene

Luni

Celebrarea a 10 ani de educație în Relații Internaționale și Studii Europene

Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene din cadrul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, Universitatea din Oradea, sărbătorește 10 ani de la înființarea specializării Relații Internaționale și Studii Europene.

Evenimentul care a marcat această aniversare a avut loc luni, 3 iunie 2013, în Aula Magna a Universității. Cu această ocazie, în holul Aulei a fost organizată expoziția rezultatelor cercetării științifice a Departamentului de Relații Internaționale și Studii Europene, în cadrul căreia au fost prezentate o parte din cărțile de autor, volumele conferințelor internaționale și revistele editate de membrii Departamentului.
Manifestarea s-a bucurat de prezența autorităților locale și regionale, a profesorilor din cadrul universităților partenere din țară și din străinătate, a absolvenților din generațiile trecute și a elevilor de la două licee orădene – Colegiul Național „Mihai Eminescu” și Liceul Teoretic „Aurel Lazăr”.
Au fost prezentate mesaje de salut și de felicitare de către prof.univ.dr. Constantin Bungău, rectorul Universității din Oradea, Cornel Popa, președintele Consiliului Județean Bihor, Claudiu Pop, prefectul Județului Bihor, Ovidiu Mureșan, viceprimar al Municipiului Oradea, prof.univ.dr. Vasile Pușcaș, Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, fost negociator-șef România – UE (2000-2004), fost ministru al Integrării Europene (2008-2009), prof.univ.dr. Sorin Curilă, președinte al Senatului Universității din Oradea, prof.univ.dr. Istvan Suli Zakar, Universitatea din Debrecen, co-director al Institutului de Studii Euroregionale Debrecen-Oradea, prof.univ.dr. Maria Manuela Tavares Ribeiro, Universitatea din Coimbra, prof.univ.dr. Adrian Ivan, Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, vicepreședinte al Asociației Române de Relații Internaționale și Studii Europene, ARRISE - ECSA România, președintele Comisiei de Științe Politice, Sociale și ale Comunicării din ARACIS, col.dr. Marian Dincă, din partea Centrului de excelență NATO Oradea, conf.univ.dr. George Anglițoiu, SNSPA București, prof.univ.dr. Grigore Silași, Universitatea de Vest din Timișoara, Mihai Jurca, absolvent de excepție al primei generații a specializării R.I.S.E.
Toți invitații au salutat rezultatele obținute și renumele pe care l-a dobândit echipa Departamentului R.I.S.E. în țară și în străinătate în cei zece ani de existență, prin activitatea de cercetare și cea didactică, ambele circumscrise dorinței de a forma studenți de valoare, cu competențe și aptitudini care să răspundă cerințelor și provocărilor din mediul socio-economic actual.
Manifestarea a fost urmată de ceremonia de decernare a titlului de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea doamnei prof.univ.dr. Ariane Landuyt, de la Universitatea din  Siena (Italia), promotoare recunoscută a Studiilor Europene și autoare a 11 cărți și peste o sută de lucrări în domeniu. O realizare deosebită a carierei sale profesionale a fost crearea unui program internațional de Studii Europene, sub forma unei rețele de studii masterale care include 14 universități din mai multe țări, printre care și Universitatea din Oradea.
Doamna Ariane Landuyt a ținut o prelegere cu tema „Uniunea Europeană în căutarea identității. Între cultură și politică culturală, o dezbatere încă deschisă”.
Director al Departamentului de Relații Internaționale și Studii Europene
conf.dr. Mircea BRIE

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 01:55:18 Ora standard a Europei de Est