Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Șansa unei experiențe unice

Proiectul Comenius

Șansa unei experiențe unice

Cum e să te întorci înapoi în băncile școlii după câțiva ani la catedră? Și cum e să faci acest lucru la aproape 1.400 km de țara ta, pe o superbă insulă mediteraneeană? Răspunsul? Este minunat!

În perioada 27- 31 mai 2013, am avut deosebita plăcere de a trăi pe propria piele o asemenea experiență, prin participarea la un curs de formare desfășurat în Malta, ca beneficiar al unui grant obținut prin programul sectorial Comenius - Mobilități de formare continuă pentru profesori. Cursul a fost organizat de școala daneză Syddansk Erhvervsskole (Odense Tekniske Skole) și găzduit de ETI Malta (Executive Training Institute), având-o ca formator pe doamna Sandra Attard - Montalto, o profesoară cu un excelent fler pedagogic și pilot de avioane în timpul liber.
Primul lucru care mi-a atras atenția asupra acestui curs, în timp ce căutam cu entuziasm în baza de date disponibilă pe website-ul Agenției Naționale (www.anpcdefp.ro), a fost titlul acestuia, „Spice Up Your Teaching Ideas” („Condimentează-ți ideile de predare”), întrucât exprima toate nevoile mele actuale într-un mod foarte simplu și original. Mă consider o profesoară modernă, activă, energică, al cărei dușman este rutina, ori plictiseala și care încearcă întotdeauna să descopere noi modalități de a face lecțiile plăcute și eficiente în același timp. Nu trebuie să fim mari cunoscători în domeniu pentru a ne da seama că în cadrul orelor de limbi străine participarea activă a elevilor este vitală, ei contribuind într-o măsură uriașă la succesul sau eșecul unei lecții. În ultima vreme, însă, am simțit o scădere a entuziasmului elevilor mei, iar acest lucru a reușit cumva în mod nefericit să mă influențeze și pe mine. Oricât de mult încercam metodele care odinioară funcționau, parcă nu mai reușeam să ating același nivel de implicare din partea lor. Astfel, acest curs a apărut la momentul cel mai potrivit în cariera mea, un moment al căutării  „noului” și al nevoii de stimulare a interesului elevilor. Și pot spune fără urmă de îndoială acum, la sfârșitul acestui stagiu, că a reușit să îmi dea un nou imbold în pregătirea lecțiilor și să răspundă întru totul nevoilor mele de formare.
Conținutul cursului a fost, pe scurt, după cum urmează: discuție pe tema subiectelor care îi motivează pe tinerii din ziua de azi, învățarea bazată pe sarcini de lucru, modalități de stimulare a participării elevilor, ierarhizarea diferitelor stiluri de învățare și alternarea metodelor de predare în funcție de acestea, modalități de prezentare a vocabularului (chimia cuvintelor), reintroducerea dictării în orele de limba engleză, potențialul de învățare prin muzică și cântece, utilizarea rigletelor din lemn (Cuisenaire rods) în învățarea unei limbi, realizarea de proiecte pe diferite teme, folosirea poveștilor în cadrul orelor, precum și a videoclipurilor, a tablei smart, a calculatorului și internetului, activități de exersare a noțiunilor de gramatică, precum și activități de utilizare a englezei colocviale și a expresiilor idiomatice. Temele au fost prezentate într-un mod interactiv, ele fiind discutate în cadru colectiv, sub îndrumarea formatorului, dar s-a lucrat și în perechi sau în grupe, încurajându-se permanent schimbul de opinii și exemple din experiența fiecăruia.
Însă ceea ce face cu adevărat fascinantă o experiență de acest gen este locația și imersiunea culturală totală permisă de prilejul de a locui într-o țară nouă, cu obiceiuri proprii și farmecul caracteristic. Malta este o țară cu o frumusețe greu de explicat în cuvinte, o insulă cu o vastă istorie pe care ar fi greu să o descoperi integral pe parcursul unei singure săptămâni. Mă simt un om norocos și prin faptul că mi-am cunoscut ”familia malteză”, cuplul care m-a primit în casa lor cu brațele deschise și mi-au arătat ce înseamnă să trăiești în Malta, cu bucuriile și grijile cotidiene, mi-au așezat pe masă delicioasele preparate malteze, mi-au împărtășit povești din tinerețea lor, evenimente din familia lor - cu alte cuvinte: m-au făcut să mă simt ca acasă!
Organizatorii cursului au avut de asemenea grijă să ne ofere posibilitatea de a vizita atracțiile turistice importante în grupuri însoțite de ghid, ceea ce ne-a facilitat înțelegerea aprofundată a semnificației locurilor vizitate: Valletta, actuala capitală, Mdina, capitala medievală, insula Gozo, Domul de la Mosta, Golful Mellieha, etc.
În concluzie, a fost o experiență memorabilă, extrem de pozitivă, care cred că m-a marcat atât pe plan profesional, cât și personal. Recomand cu căldură proiectele programului Comenius! (mai multe informații pe www.anpcdefp.ro)
Prof. limba engleză Raluca Bogdan,
Colegiul Economic „Partenie Cosma” Oradea
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Șansa unei experiențe unice.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 20:51:52 Ora standard a Europei de Est