Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Consilierea - „Arta de a ajunge la Tine(ri)”

Conferința națională cu participare internațională

Consilierea - „Arta de a ajunge la Tine(ri)”

În perioada 9-11 mai 2013, a avut loc la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea Conferința națională cu participare internațională „Consilierea – „Arta de a ajunge la Tine(ri)”, acreditată de Colegiul Psihologilor din România și avizată de Inspectoratul Școlar Județean Bihor.

Conferința a debutat, joi, 9 mai 2013, cu un cuvânt de deschidere susținut de dna prof Lucia Popa, director al C.S.E.I. Nr.1 Oradea, gazda evenimentului, care a introdus-o în scenă pe Iulia, o elevă a școlii cu o tulburare din spectrul autist, care a cântat la pian Imnul U.E. - „Odă bucuriei”, pentru a marca momentul ales, deloc întâmplător pentru începerea conferinței „Ziua Europei”.
Ideea prezentei conferințe a pornit de la nevoia de diseminare a celor două proiecte, pe care Asociația C.E.S.-Colaborăm Educăm Sprijinim și Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea le derulează în prezent: „Prin Tine(ri) lumea C.E.S. se lărgește” și „ARa-mi Că Ești Special – Arta C.E.S.”, prezentate pe scurt de dna prof. psihopedagog Teodora Pantazi, președintele Asociației C.E.S. și al comitetului de organizare a evenimentului.
Au fost invitați să-și exprime gândurile legate de această zi, reprezentanți ai instituțiilor partenere, care au apreciat eforturile colegilor lor și calitatea științifică a conferinței: inspector școlar de specialitate Alina Vese, prof. metodist Cornelia Krajcsi, reprezentant al C.C.D. Bihor, psiholog Simina Hinț, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor, conf. univ. dr. Ioan Chelemen, Catedra de Științe ale Educației, Universitatea din Oradea, lector univ. dr. Daniela Roman, Catedra de Psihologie, Universitatea din Oradea/ Asociația Națională a Psihologilor Școlari, conf. univ. dr. Simona Stanciu, Universitatea din Oradea, lector univ. dr. Valentin Blândul, Universitatea din Oradea
Dl Marius Hărduț, director executiv al Fundației Life Tineret, organizație de suport SEV la nivelul întregii țări, a fost invitat în această calitate să vorbească despre Serviciul european de voluntariat, alături de cei trei voluntari SEV găzduiți de C.S.E.I.  Nr.1 Oradea: Jorge Miguel Vielva de la AJS  Spain, Astghik Mirzabekyan și Tatevik Soghomonyan de la ICIRLD Armenia și invitații lor, alți voluntari SEV aflați în prezent în stagii în România. 
Deschiderea festivă a fost urmată de  Masa rotundă „Consilierea – „Arta de a ajunge la Tine(ri)”, moderată de: lector univ. dr. Daniela Roman, prof. psiholog Lucia Popa și prof. psihoped. Doina Gyori.
Ziua Europei a fost marcată de workshopurile organizate de voluntarii SEV, având ca și grup țintă alți potențiali voluntari, 30 de elevi și studenți de la liceele orădene și universitate.
1.Prezentarea programelor TiA și SEV - workshop SEV
2.Muzica și dansul - experiențe nonformale în sprijinul copiilor cu cerințe educative speciale
3.Terapie prin artă
4.Să înțelegem „lumile” prin intermediul simțurilor
Zilele de vineri și sâmbătă au fost dedicate exclusiv profesioniștilor, psihologi și cadre didactice. S-au prezentat lucrări pe cele 5 secțiuni, în paralel cu 8 workshopuri, abordând tematici diverse:
Secțiunile conferinței:
1.Consilierea părinților în contextul parteneriatului familie – școală
2.Psihologie educațională, consiliere școlară și vocațională
3.Rolul proiectelor educaționale în dezvoltarea personalității elevilor
4.Utilizarea terapiilor prin mediere artistică în școala specială și integratoare
5.Voluntariatul, mijloc de dezvoltare personală - prezentarea proiectelor voluntarilor SEV invitați.
Workshop-uri:
1.Autocunoaștere și dezvoltare personală - workshop CCD.
2.Rolul proiectelor educaționale în dezvoltarea personalității elevilor - workshop COPSI.
3.Utilizarea terapiilor prin mediere artistică în învățământul special și special integrat - workshop COPSI.
4.Să învățăm împreună! – Un model de implementare a învățării în grupuri cooperante - workshop CCD.
5.Modele de programe de intervenție în scopul dezvoltării emoționale la copii - workshop COPSI
6.Metode de diagnostic și modalități de intervenție la copii cu dificultăți de învățare - workshop CCD.
7.Intervenție sistemică în familie - workshop COPSI.
8.Metode de dezvoltare a gândirii critice - workshop CCD.
Conferința s-a finalizat cu o evaluare non formală, utilizând terapiile prin mediere artistică, coordonată de prof. psihopedagog Carmen Ilisie și  psiholog drd. Alin Crețu.
prof. psihopedagog Teodora Pantazi,
președintele Comisiei de organizare

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 09:43:55 Ora de vară a Europei de Est