Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea – a IV-a oară, consecutiv, Școală Europeană

Singuri în județul Bihor: de 10 ani - Școală Europeană

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea – a IV-a oară, consecutiv, Școală Europeană

Luni, 20 mai 2013, Sala „I. Ghe. Duca” a Palatului Parlamentului a găzduit festivitatea de premiere a Competiției „Școală Europeană. 2013”.

Delegațiile celor trei școli câștigătoare din județul Bihor: C.S.E.I. Nr. 1 Oradea, Colegiul Național „Octavian Goga” Marghita și Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea, însoțite de reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Bihor: inspectorul școlar general adjunct, dl prof. Nicolae-Ioan Avram și inspectorul școlar pentru mentorat și proiecte educaționale, doamna profesor Elena Moțoc-Chivari, s-au întors acasă fiecare cu diploma, trofeul, un minunat buchet de trandafiri și un premiu în valoare de 5.000 de lei.
Această distincție (acest titlu) certifică implementarea la standarde europene a proiectelor, dar mai ales impactul acestora la nivel instituțional și modalitatea în care rezultatele au fost valorificate.
Competiția „Școala Europeană” a debutat în 2004. O dată obținut, titlul are o valabilitate de trei ani, după care pe baza unui dosar de concurs trebuie recâștigat. Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea a candidat de la prima ediție, obținând acest titlu în 2004, 2007 și 2010 și pentru a patra oară, consecutiv, în 2013, până în 2011, fiind prima și singura „Școală Europeană” din județul Bihor.
Printre personalitățile aflate în prezidiu, alături de ministrul Educației Naționale, dl Remus Pricopie, s-au numărat: dna Liliana Preoteasa, dna Ecaterina Andronescu, dna Monica Calota și dna Marinica Stoian. Aceste personalități au premiat cele 64 de unități de învățământ preuniversitar desemnate câștigătoare la cea de-a X-a ediție a acestei competiții, în care s-au înscris 116 unități de învățământ preuniversitar din 36 de județe și din municipiul București.
Doamna prof. Ecaterina Andronescu a oferit școlilor câștigătoare și câte o „Diplomă de merit” pentru „eforturile deosebite de integrare a învățământului românesc în spațiul european al educației”, în calitate de președinte al Comisiei pentru Învățământ, Știință, Tineret și Sport din Senatul României. „În momentul înmânării diplomei ne-a felicitat în mod deosebit pentru calitatea de școală specială”, ne-a declarat directorul adjunct al școlii noastre, doamna profesor Carmen Ilisie.
„Emoția și mândria resimțite de noi, cei care am reprezentat Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea la acest eveniment (director adjunct - prof. Carmen Ilisie și coordonator de proiecte, prof. Teodora Pantazi) a atins cote maxime când școala a fost nominalizată printre cele șapte instituții la nivel național (Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1 din Oradea, Colegiul Economic din Buzău, Colegiul Economic „Ion Ghica” din Târgoviște, Colegiul Național „O. Goga” din Sibiu, Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Baia Mare, Liceul „Ștefan Procopiu” din Vaslui și Școala Gimnazială „Andrei Șaguna” din Deva), care dețin titlul de zece ani, neîntrerupt. Dna Monica Calota, director al A.N.P.C.D.E.F.P., a recompensat aceste școli, numite de domnia sa „crema  cremelor” cu o Diplomă de excelență pentru merite deosebite în promovarea cooperării europene”, ne-a spus încă emoționată doamna profesor Teodora Pantazi.
„Îmi permit să reproduc expresia auzită de la o doamnă director prezentă la festivitate, care considera acest trofeu: „Oscarul pentru management în învățământ”. Echipa managerială consideră acest nou titlu o mare responsabilitate, o nouă și permanentă provocare care ne onorează și ne obligă în același timp să menținem activitatea școlară și extrașcolară la înalte standarde de performanță, să creăm cadrul adecvat dezvoltării personale la elevii cu CES și totodată un spațiu care să motiveze cadrele didactice spre formare și perfecționare continuă”, a concluzionat directorul C.S.E.I. Nr.1 Oradea, doamna profesor Lucia Popa. (P.T.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea – a IV-a oară, consecutiv, Școală Europeană.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 11:08:43 Ora standard a Europei de Est