Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Grădinița Waldorf (reîntregită)

În cadrul Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” va funcționa, din toamnă,

Grădinița Waldorf (reîntregită)

În această perioadă (până luni, 19 august 2013), Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” din Oradea face înscrieri pentru anul școlar 2013 – 2014 la grupele de grădiniță Waldorf.

Elementul de noutate este că Grădinița Waldorf din Oradea va funcționa pe str. Călimănești nr. 10, în cadrul acestui liceu.
În România, învățământul Waldorf este învățământ de stat, făcând parte din alternativele educaționale și fiind guvernat de o legislație specifică în acest sens. În Oradea, începând cu anul 2010, în cartierul Luceafărul și-au început noviciatul trei grupe Waldorf (două la secția română și una maghiară) la care predau educatoare formate la seminarul de educatoare Waldorf din Cluj-Napoca și din Oradea; grupele române  au fost transferate în 2012 în cartierul Ioșia la Grădinița nr. 55 și cea maghiară în centru la Grădinița nr. 13 „Orsolya”.
Grație demersurilor tenace întreprinse de Fundația Umanitară NAD  și de Asociația Waldorf Oradea, precum și de persoane fizice îndrăgostite de această alternativă educațională, începând din toamnă  Grădinița Waldorf are un sediu de sine stătător - str. Călimănești nr.10, într-un loc pitoresc și primitor unde cele trei grupe se pot reuni din nou. Aici vor începe cu forțe proaspete anul școlar trei grupe de copii (două cu program prelungit - română și maghiară, una cu program normal - secția română). Liceul patronator al grădiniței - Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller” - are drept director o persoană  deschisă la alternativele educaționale, doamna profesor Adriana Bunea, prin ale cărei bunăvoință și susținere asimilarea grupelor s-a realizat fără dificultăți. Dânsa a mărturisit că, în cazul în care vor exista dascăli care vor să se integreze în sistemul Waldorf sau părinți interesați de educația Waldorf pentru copiii lor, va înființa și clase primare în această alternativă.
Pedagogia Waldorf a fost creată de către Rudolf Steiner, părintele antroposofiei, filosof, artist, medic și deschizător de drumuri în cultura secolului XX. Antroposofia este un curent al cunoașterii de sine a omului ca ființă spirituală, sufletească și trupească, dezvoltat la începutul acelui secol pe lângă curentul majoritar al materialismului. Rudolf Steiner deschide drumuri multidisciplinare în domenii ca: educație - pedagogia Waldorf; medicina antroposofică; agricultura biodinamică; domeniul social - tripartiția socială; economia asociativă; terapia prin artă; euritmie; arta vorbirii; arhitectură antroposofică etc.
La baza educației Waldorf stau câteva principii antroposofice prin care R. Steiner a creat un concept și un plan de învățământ adecvat fazelor de creștere și dezvoltare ale copilului și a educației și hrănirii imaginației acestuia. El a înțeles mai bine ca nimeni altul faptul că școala trebuie să vină mai degrabă în întâmpinarea necesităților copilului decât a necesităților economice și guvernamentale de moment; prin urmare, a dezvoltat școli ce încurajează creativitatea și gândirea liberă și progresistă. Învățământul Waldorf („școala liberă”) este generator de sănătate pentru copii.
Părinții interesați trebuie să știe că implicarea lor este esențială și sunt rugați să se informeze despre acest sistem educativ pe www.waldorf.ro sau de la alți părinți. De asemenea, cele două organizații susținătoare ale pedagogiei Waldorf în Oradea oferă informații și facilitează formarea și integrarea atât a cadrelor didactice cât și a familiilor în sistemul Waldorf.
Vă stăm la dispoziție atât pe e-mail (fundatianad@gmail.com, waldorforadea@yahoo.com) cât și la telefon (0744 835760 – Carmen Costras sau 0740 080346 – Andrea Berce).
Tot la Liceul German vă puteți înscrie la clasa  pregătitoare respectiv la clasa întâi cu predare în limba română și germană. Înscrierile se fac până luni, 19 august 2013, la secretariatul Liceului Teoretic German ,,Friedrich Schiller”, str. William Shakespeare nr. 22. Numărul disponibil de locuri la grupa maghiară este limitat. Mai multe informații găsiți pe internet la www.liceulgermanoradea.ro sau puteți obține la telefon  0359- 439 711. Andrea Berce

Trimite email
marți, 4 noiembrie 2025, 14:36:32 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

„Crăciun cu Ramon”

Moș Crăciun există!
Pavel Bartoș revine pe marele ecran în rolul lui Ramon, într-o poveste de Crăciun plină de umor pentru întreaga familie.
Sărbătorile vin mai devreme anul acesta. Odată cu lansarea posterului oficial al filmului Crăciun cu Ramon, începe numărătoarea inversă până la cea mai așteptată premieră a iernii, un film cald, plin de culoare, umor, emoție și iubire care promite să readucă spiritul autentic al Crăciunului pe marele ecran. „Crăciun cu Ramon este acel film de Crăciun pe care l-ai așteptat de atâția ani.", spune Pavel Bartoș...