Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Întâlnirea consiliilor de elevi de naționalitate maghiară din România

În perioada 2-9 iulie, la Salonta

Întâlnirea consiliilor de elevi de naționalitate maghiară din România

Întâlnirea consiliilor de elevi de naționalitate maghiară din România s-a desfășurat la Salonta, în perioada 2-9 iulie 2013, fiind organizată de către Consiliul Asociațiilor Liceenilor Maghiari din Bihor și finanțată de Ministerul Tineretului și Sportului, prin Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Bihor.

Proiectul se încadrează în prioritatea: Participare la educație, dezvoltarea și diversificarea ofertei educaționale nonformale pentru tineri și are ca scop dezvoltarea și consolidarea consiliilor de elevi și implicarea acestora în activități de educație nonformală.
Ca obiective propuse putem enumera: realizarea a 8 work-shop-uri (pe diverse teme precum: Comunicarea verbală și nonverbală; Managementul asociativ; Strângere de fonduri; Dans; Istoria cinematografiei), elaborarea a 8 proiecte pe perioada întâlnirii, creșterea nivelului de implicare a tinerilor și membrilor CE   în activitățile de tineret. Trainerii au fost foști membri ai asociațiilor liceenilor din țară, participanții punând în practică cele învățate prin elaborarea unor proiecte de tineret desfășurate în cadrul CE din care provin.
Totodată în cadrul proiectului au fost organizate trei seri de muzică și dansuri populare. La întâlnire au participat 50 de liceeni din mai multe județe: Satu Mare (6 participanți), Bihor (23), Mureș (1), Maramureș (4), Cluj (12), Timiș (2), Sălaj (1) și Brașov (1).
Dorim să mai subliniem faptul că proiectul a fost finanțat de Ministerul Tineretului și Sportului, prin Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Bihor. (Daniela Băltățescu)

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 01:28:43 Ora standard a Europei de Est