Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Astăzi, începe cea de-a II-a sesiune a Bacalaureatului

Peste 87.000 de candidați s-au înscris pentru sesiunea august-septembrie a Bacalaureatului

Astăzi, începe cea de-a II-a sesiune a Bacalaureatului

Din datele centralizate de MEN până miercuri, 14 august, pentru cea de-a doua sesiune a examenului de Bacalaureat, august-septembrie 2013, s-au înscris peste 87.000 de candidați, dintre care 67% fac parte din promoția 2012-2013, iar 33% sunt absolvenți ai promoțiilor anterioare.

La proba de evaluare a competențelor de comunicare în limba română s-au înscris 17.758 de candidați, iar la proba pentru evaluarea competențelor de comunicare în limba maternă s-au înscris 648 de candidați (625 pentru limba maghiară, 21 pentru limba germană și 2 pentru limba ucraineană). 18.270 de candidați vor susține proba de evaluare a competențelor de comunicare într-o limbă de circulație internațională. Dintre aceștia, 15.893 au optat pentru limba engleză, 2.129 pentru limba franceză, 109 pentru limba germană, 82 pentru limba spaniolă, 34 pentru limba italiană, 20 pentru limba rusă și 3 pentru limba ebraică. La proba de evaluare a competențelor digitale sunt așteptați 17.866 de candidați.
Pentru probele scrise, cei mai mulți candidați s-au înscris la limba și literatura română (55.741 de absolvenți), respectiv la proba obligatorie a profilului: 56.546 de candidați (dintre care 51.940 la matematică și 4.606 la istorie). Un număr ridicat de potențiali participanți s-a înregistrat și la proba scrisă la alegere a profilului și specializării: 53.837 de absolvenți. O mare parte a acestora a optat pentru biologie - 31.119. Ceilalți au ales astfel: geografie - 11.870, fizică - 6.026, chimie - 3.549, informatică - 383, logică - 300, economie - 193, psihologie - 176, sociologie - 142, filosofie - 79. Examenul scris pentru limba și literatura maternă va fi susținut de 1.367 de candidați, dintre care 1.328 la limba și literatura maghiară, 32 la limba și literatura germană, 6 la limba și literatura ucraineană și 1 la limba și literatura sârbă.
Sesiunea august - septembrie va începe luni, 19 august, cu proba A - evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română, care se va încheia marți, 20 august. Cea de-a doua probă (evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă/B) se va desfășura în intervalul 19 - 21 august, iar evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională (C) va avea loc în perioada 20-21 august. Candidații vor putea susține proba de evaluare a competențelor digitale (D) în intervalul 22-23 august.
Probele scrise vor debuta pe 26 august cu examenul la limba și literatura română E(a, urmat, pe 27 august, de examenul la limba și literatura maternă E(b. Proba obligatorie a profilului E(c va avea loc pe 28 august, iar cea la alegere a profilului și specializării E(d, pe 30 august.
Afișarea rezultatelor se va face pe data de 2 septembrie, până la ora 12.00, urmând ca, în aceeași zi, să fie depuse contestațiile, în intervalul orar 12.00 - 16.00. Rezolvarea contestațiilor se va realiza între 3 și 4 septembrie, iar rezultatele finale vor fi făcute publice pe 5 septembrie. Biroul de presă

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 01:06:34 Ora standard a Europei de Est