Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 ianuarie 2022
1.Testele de salivă pentru elevi nu ajung în școli prea curând, contestația depusă abia azi la licitație are 10 zile termen pentru rezolvare / Ovidiu Zară, Consiliul de Soluționare a Contestațiilor: Mai poate exista o întârziere și după aceea, decizia C.N.S.C. va putea fi și ea contestată

Testele de salivă destinate elevilor nu vor ajunge mai devreme de două săptămâni în școli din cauza contestației la procedura de licitație. Procedura prevede că, după ce contestația a fost înaintată, Oficiul Național pentru Achiziții Publice (O.N.A.C.) are la dispoziție maximum cinci zile să pună la dispoziția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pentru depunerea dosarului cu toate informațiile necesare rezolvării contestației. Apoi, C.N.S.C. are la dispoziție 10 zile pentru comunicarea unei decizii, însă probabil că nu va dura 10 zile ci mai puțin, având în vedere situația urgentă din sistemul de învățământ, a explicat pentru Edupedu.ro Ovidiu Zară, purtătoruld e cuvânt al instituției.

8 ianuarie 2022
2.Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor, lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț, premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare care să-i ajute pe elevi”. Mărturia vine de la învățătoarea Ramona Drăguț, câștigătoare la concursul #Digitaliada de anul trecut cu proiectul „Scriem corect”. Premiant de asemenea anii trecuți și participant acum din nou la ediția 6, Florin Viu, profesor de Chimie și Biologie a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum a început primele experimente virtuale pentru copii, cum s-a dezvoltat relația cu elevii în orele în care digitalul a fost parte, precum și transferul la Casa Corpului Didactic, unde tocmai a promovat examenul de metodiști pentru dezvoltarea de resurse educaționale. „La Casa Corpului Didactic tot în urma performanțelor obținute la concursul #Digitaliada am venit”, a explicat profesorul.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 decembrie 2021

1.Toți viitorii directori de școli care au optat pentru mai multe posturi la concursul din București, obligați să meargă fizic luni, la ora 14, la Liceul Jean Monnet, de către inspectoratul școlar. Asta deși Ministerul Educației permite ca întâlnirea să aibă loc on-line în plină pandemie

Toți viitorii directori de școli care au optat pentru mai multe posturi la concursul din București sunt obligați să meargă fizic, luni, 13 decembrie 2021, la ora 14.00, la Liceul Jean Monnet, de către inspectoratul școlar, pentru a-și alege școala pe care vor să o conducă. Instituția ignoră astfel posibilitatea ca ședința să aibă loc on-line, posibilitate comunicată și întărită chiar de Ministerul Educației printr-o adresă trimisă inspectoratelor școlare tot vineri.
Ședința de alegere a școlii pentru candidații la concursul de directori are loc în timp ce elevii Liceului „Jean Monnet” sunt la cursuri, tot cu prezență fizică, iar procedura internă a unității de învățământ prevede că toate persoanele care nu sunt angajate ale unității sunt considerate persoane străine, legitimate la punctul de pază, trecute în registru, iar paznicul păstrează cartea de identitate a persoanelor pe toată perioada vizitei acestora...
Potrivit procedurii operaționale nr. 28625/10.12.2021 privind organizarea și desfășurarea ședinței cu prezență în care sunt exprimate opțiunile candidaților care au fost declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ emisă vineri de Inspectoratul Școlar al Municipiului București, luni, 13 decembrie 2021, are loc ședința cu prezență fizică pentru exprimarea opțiunilor candidaților care au fost declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ.

O experiență americană de neuitat a doi profesori orădeni

Viorel și Anna-Monika Muscaș, în SUA

O experiență americană de neuitat a doi profesori orădeni

Ca urmare a participării mele în 2008 la programul Honeywell Space Academy for Educators, desfășurat la Centrul educațional NASA din Huntsville, Alabama, l-am cunoscut pe dl. prof. Franklin Mitchell din SUA.

Pentru că scopul principal al acestui program este promovarea științelor și stabilirea de colaborări în acest sens, am participat ca invitați, în anul 2009, împreună cu prof. Mitchell, la trei acțiuni educative prilejuite de aniversarea a 40 de ani de la magicul moment al primului pas pe Lună. Primele două activități s-au desfășurat atunci la Oradea, iar a treia la C.N. „Emil Racoviță” din București.
În acest an, am răspuns cu bucurie invitației făcute de prof. Mitchell de a reuni peste ocean trei profesori foști participanți la acest training: pe mine și soția și pe el însuși.
Și pot afirma cu adevărat că nu ne-am plictisit niciun moment. Am vizitat localități și obiective turistice din statele Carolina de Sud (primul stat secesionist) și Carolina de Nord, de la Munții Apalași până la Oceanul Atlantic.
Încă din prima zi am făcut un tur prin Due West  - orașul unde am locuit și prin împrejurimi. Fiind toți trei profesori, am vizitat și Colegiul Erskine din localitate, unde Franklin și-a început cariera didactică, precum și orașul istoric Abbeville, considerat totodată locul de naștere, dar și de sfârșit al Confederației Americane.
Sejurul a continuat apoi cu vizitarea școlii Northside Middle School din Greenwood, unde Franklin a activat ca profesor o perioadă mai lungă.
O bună perioadă din periplul nostru american a fost dedicată orașului Charleston, votat în 2012 ca destinația turistică nr. 1 de către cititorii revistei „Conde Nast Traveler”, unde nu am ratat ocazia de a face plajă la ocean. Am vizitat și Charleston Museum – primul muzeu din America, muzeu care păstrează istoria culturală și naturală a vieții din „sud” și ne-am plimbat pe „The Battery”, promenada cu case ce au văzut istoria înfăptuindu-se.
Un alt obiectiv interesant l-a reprezentat și Biserica Franceză Hughenotă care este situată în Cartierul Francez. Numele a fost dat în 1973 pentru a ajuta la păstrarea tradițiilor, biserica adunând sub cupola sa duminică de duminică descendenții celor care au pus bazele bisericii în secolele XVI – XVII, fugind din Franța din cauza conflictului cu Biserica Catolică.
Pentru Franklin a fost o deosebită bucurie de a se afla pentru prima dată în această biserică, cu atât mai mult că este descendentul unuia dintre oamenii care au pus bazele societății hughenote, găsind placheta cu numele stră-strămoșului său pe unul dintre pereții bisericii. 
Știm cu toții că SUA reprezintă o superputere militară, fapt ce l-am putut constata în cadrul vizitei efectuate la Patriots Point, un muzeu naval și maritim situat în portul orașului Charleston.
Aici am putut admira trei nave transformate în muzee: un distrugător, un submarin și piesa de rezistență a muzeului - portavionul USS Yorktown, care a luat parte la Cel De-al Doilea Război Mondial. Acesta se poate mândri ca fiind gazda unuia dintre cele mai mari programe educaționale din țară.
La întoarcere, am vizitat orașul Columbia și muzeul de stat ce deține variate exponate în materie de artă, istorie, științele naturii, știință și tehnologie, în general. Am avut norocul să fim prezenți la expoziția Tutankhamon: Întoarcerea Regelui - o expoziție de succes ce explorează istoria Egiptului antic.
De asemenea, am vizitat și centrala nucleară din Oconee, situată pe lacul Keowee, unde proiectul World of Duke Energy oferă activități educaționale și exponate interactive pentru vizitatorii interesați să învețe mai multe despre producerea energiei electrice.
O vizită în SUA nu poate fi considerată completă dacă nu vizitezi și un oraș cu zgârie-nori. De aceea am fost și în orașul Charlotte, al doilea oraș american din punct de vedere economic, cunoscut și sub denumirea de „Orașul Reginei”. Am pășit aici și în muzeul educațional Discovery Place, o lume în care știința este adusă la viață prin exponate interactive, experimente explozive și expoziții inovatoare.
Momentele încărcate de istorie nu au reprezentat însă totul. Am încercat să înțelegem cât mai mult din ceea ce înseamnă viața de peste ocean. În acest sens, ne-am relaxat în stațiunile Bonclarken și Montreat, am practicat diverse sporturi (baseball, fotbal, frisbee, înot), și chiar am participat la trei slujbe duminicale diferite (prezbiterian, hughenot și catolic).
Sub îndrumarea dl. prof. Mitchell, am desfășurat și câteva activități tehnice și stiințifice. Astfel, am testat și am repus în funcțiune dispozitive vechi, precum un ceas binary, construit în 1972, un microcalculator programabil în cod mașină și un minicomputer PDP 11/84, care a fost folosit la Colegiul Erskine din anii ’70 până prin anul 2000. Pe data de 3 august 2013, am putut observa cu ochiul liber trecerea Stației Spațiale Internaționale pe deasupra casei din Due West.
Ceea ce a făcut ca experiența noastră să fie una de neuitat este faptul că am cunoscut oameni minunați, foarte primitori, având acea ospitalitate specifică sudului despre care tot am auzit, adevărate simboluri ale localității, cu preocupări diverse și inedite, precum colecționarea de mașinuțe, de păpuși sau chiar de mașini de epocă.
Vizita noastră pe tărâm american nu a rămas trecută cu vederea, fiind amintită într-un ziar local. Până când dl. prof. Mitchell va reveni în România în vara anului viitor, folosind impresiile și cunoștințele căpătate în SUA, ne-am propus lansarea unui site educațional pentru promovarea studiului științelor și a tehnologiei.
prof. ing. Viorel Muscaș
prof. Anna-Monika Muscaș
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O experiență americană de neuitat a doi profesori orădeni.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

marți, 18 ianuarie 2022