Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O experiență americană de neuitat a doi profesori orădeni

Viorel și Anna-Monika Muscaș, în SUA

O experiență americană de neuitat a doi profesori orădeni

Ca urmare a participării mele în 2008 la programul Honeywell Space Academy for Educators, desfășurat la Centrul educațional NASA din Huntsville, Alabama, l-am cunoscut pe dl. prof. Franklin Mitchell din SUA.

Pentru că scopul principal al acestui program este promovarea științelor și stabilirea de colaborări în acest sens, am participat ca invitați, în anul 2009, împreună cu prof. Mitchell, la trei acțiuni educative prilejuite de aniversarea a 40 de ani de la magicul moment al primului pas pe Lună. Primele două activități s-au desfășurat atunci la Oradea, iar a treia la C.N. „Emil Racoviță” din București.
În acest an, am răspuns cu bucurie invitației făcute de prof. Mitchell de a reuni peste ocean trei profesori foști participanți la acest training: pe mine și soția și pe el însuși.
Și pot afirma cu adevărat că nu ne-am plictisit niciun moment. Am vizitat localități și obiective turistice din statele Carolina de Sud (primul stat secesionist) și Carolina de Nord, de la Munții Apalași până la Oceanul Atlantic.
Încă din prima zi am făcut un tur prin Due West  - orașul unde am locuit și prin împrejurimi. Fiind toți trei profesori, am vizitat și Colegiul Erskine din localitate, unde Franklin și-a început cariera didactică, precum și orașul istoric Abbeville, considerat totodată locul de naștere, dar și de sfârșit al Confederației Americane.
Sejurul a continuat apoi cu vizitarea școlii Northside Middle School din Greenwood, unde Franklin a activat ca profesor o perioadă mai lungă.
O bună perioadă din periplul nostru american a fost dedicată orașului Charleston, votat în 2012 ca destinația turistică nr. 1 de către cititorii revistei „Conde Nast Traveler”, unde nu am ratat ocazia de a face plajă la ocean. Am vizitat și Charleston Museum – primul muzeu din America, muzeu care păstrează istoria culturală și naturală a vieții din „sud” și ne-am plimbat pe „The Battery”, promenada cu case ce au văzut istoria înfăptuindu-se.
Un alt obiectiv interesant l-a reprezentat și Biserica Franceză Hughenotă care este situată în Cartierul Francez. Numele a fost dat în 1973 pentru a ajuta la păstrarea tradițiilor, biserica adunând sub cupola sa duminică de duminică descendenții celor care au pus bazele bisericii în secolele XVI – XVII, fugind din Franța din cauza conflictului cu Biserica Catolică.
Pentru Franklin a fost o deosebită bucurie de a se afla pentru prima dată în această biserică, cu atât mai mult că este descendentul unuia dintre oamenii care au pus bazele societății hughenote, găsind placheta cu numele stră-strămoșului său pe unul dintre pereții bisericii. 
Știm cu toții că SUA reprezintă o superputere militară, fapt ce l-am putut constata în cadrul vizitei efectuate la Patriots Point, un muzeu naval și maritim situat în portul orașului Charleston.
Aici am putut admira trei nave transformate în muzee: un distrugător, un submarin și piesa de rezistență a muzeului - portavionul USS Yorktown, care a luat parte la Cel De-al Doilea Război Mondial. Acesta se poate mândri ca fiind gazda unuia dintre cele mai mari programe educaționale din țară.
La întoarcere, am vizitat orașul Columbia și muzeul de stat ce deține variate exponate în materie de artă, istorie, științele naturii, știință și tehnologie, în general. Am avut norocul să fim prezenți la expoziția Tutankhamon: Întoarcerea Regelui - o expoziție de succes ce explorează istoria Egiptului antic.
De asemenea, am vizitat și centrala nucleară din Oconee, situată pe lacul Keowee, unde proiectul World of Duke Energy oferă activități educaționale și exponate interactive pentru vizitatorii interesați să învețe mai multe despre producerea energiei electrice.
O vizită în SUA nu poate fi considerată completă dacă nu vizitezi și un oraș cu zgârie-nori. De aceea am fost și în orașul Charlotte, al doilea oraș american din punct de vedere economic, cunoscut și sub denumirea de „Orașul Reginei”. Am pășit aici și în muzeul educațional Discovery Place, o lume în care știința este adusă la viață prin exponate interactive, experimente explozive și expoziții inovatoare.
Momentele încărcate de istorie nu au reprezentat însă totul. Am încercat să înțelegem cât mai mult din ceea ce înseamnă viața de peste ocean. În acest sens, ne-am relaxat în stațiunile Bonclarken și Montreat, am practicat diverse sporturi (baseball, fotbal, frisbee, înot), și chiar am participat la trei slujbe duminicale diferite (prezbiterian, hughenot și catolic).
Sub îndrumarea dl. prof. Mitchell, am desfășurat și câteva activități tehnice și stiințifice. Astfel, am testat și am repus în funcțiune dispozitive vechi, precum un ceas binary, construit în 1972, un microcalculator programabil în cod mașină și un minicomputer PDP 11/84, care a fost folosit la Colegiul Erskine din anii ’70 până prin anul 2000. Pe data de 3 august 2013, am putut observa cu ochiul liber trecerea Stației Spațiale Internaționale pe deasupra casei din Due West.
Ceea ce a făcut ca experiența noastră să fie una de neuitat este faptul că am cunoscut oameni minunați, foarte primitori, având acea ospitalitate specifică sudului despre care tot am auzit, adevărate simboluri ale localității, cu preocupări diverse și inedite, precum colecționarea de mașinuțe, de păpuși sau chiar de mașini de epocă.
Vizita noastră pe tărâm american nu a rămas trecută cu vederea, fiind amintită într-un ziar local. Până când dl. prof. Mitchell va reveni în România în vara anului viitor, folosind impresiile și cunoștințele căpătate în SUA, ne-am propus lansarea unui site educațional pentru promovarea studiului științelor și a tehnologiei.
prof. ing. Viorel Muscaș
prof. Anna-Monika Muscaș
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O experiență americană de neuitat a doi profesori orădeni.

Trimite email
luni, 22 aprilie 2024, 12:54:18 Ora de vară a Europei de Est