Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul Să exmatriculăm violența! Fii inteligent, nu violent!

Joi, în cadrul campaniei „Primăvara nonviolenței în județul Bihor”

Concursul Să exmatriculăm violența! Fii inteligent, nu violent!

În cadrul campaniei „Primăvara nonviolenței în județul Bihor”, una din cele trei acțiuni organizate, joi (6 martie 2008), de Inspectoratul de Poliție al județului Bihor, în colaborare cu Inspectoratul Școlar al județului Bihor și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea, a fost concursul „Să exmatriculăm violența! Fii inteligent, nu violent!”

Reprezentanți a 14 școli gimnaziale, licee, colegii și grupuri școlare din Oradea și județ au prezentat un adevărat spectacol pe tema nonviolenței, în sala festivă a Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu”, sub „bagheta” dnei prof. Dana Marinău (moderatorul manifestării). Înarmați cu planșe, postere, pliante, materiale de tot felul,  costumați adecvat potrivit scenetelor pregătite, ajutați și de imaginile video prezentate în power point, elevii gimnaziști și liceeni și-au manifestat dezaprobarea față de actele de violență de orice fel, înfierând-o în numerele lor artistice: dans, gimnastică ritmică, scenete, compuneri și cântece...
Debut cu stângul pentru cei de la „N. Bălcescu”!
În urma tragerilor la sorți, reprezentanții Școlii cu clasele I-VIII ”Nicolae Bălcescu” au avut onoarea de a deschide concursul, cu solista Ana Maria Mihăieș. A urmat perechea de dansatori Diana Pintea – Raul Popa, iar Ioana Rotar, Raluca Martin și Denisa Haidu așteptau să intre pe scenă, când juriul i-a oprit pe Diana și Raul, considerând că mesajul lor nu cadrează cu tema concursului. Cu regrete și lacrimi în ochi, Ioana, Raluca și Denisa s-au văzut astfel învinse înainte de a concura. Ce să-i faci dacă nu s-au orientat („deșteptat”) la timp ca alți dansatori, care au pregătit drept paravan pentru dansurile lor o planșă sau cartoane pe care să scrie ceva, un motto, un slogan pe tema violenței, așa ca să dea bine, și astfel să poată să danseze în voie așa cum au făcut-o mulți alții, fără să fie descalificați.
Au urmat gimnaziștii de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” (cu o scenetă și o compunere), școlile cu clasele I-VIII nr.11, „George Coșbuc” și „Dacia”, precum și gimnaziștii de la „Ghibu”, cu mai multe scenete.
„Schimbă-te, violența nu mai e la modă!”
La liceu, au deschis economiștii de la „Partenie Cosma” (cu dans), urmați de S.A.M. „Ioan Bococi” (doar cu desene), reprezentanții Grupului Școlar „Horea” din Marghita (care au lansat îndemnul „Schimbă-te, violența nu mai e la modă!” Și tot ei le-au propus colegilor de competiție un concurs). După ce au câștigat concursul lansat de liceenii din Marghita, „șogunii” orădeni și-au prezentat jocul de cuvinte,urmați de lăzăriști, „Don Orione” (având drept motto: „Lasă pumnul la o parte/ Și ține-te de carte!”), „Dimitrie Leonida” (cu o scenetă interesantă), Liceul cu Program Sportiv „Bihorul”.
Rezultatele concursului
La liceu:
Premiul pentru cea mai bună punere în scenă - Colegiul Economic "Partenie Cosma"
Premiul pentru cel mai bun îndemn adresat colegilor – Grupul Școlar "Andrei Șaguna"
Premiul pentru cea mai bună documentare - Liceul Teoretic "Onisifor Ghibu"
Premiul pentru cea mai originală prezentare - Grup Școlar Agricol "Horea" din Marghita
Premiul pentru cel mai sugestiv motto – Școala de Arte și Meserii "Ioan Bococi"
Premiul pentru cel mai puternic mesaj nonviolent - Colegiul Tehnic "Dimitrie Leonida"
Premiul pentru cea mai artistică prezentare - Liceul Teoretic "Aurel Lazăr"
Premiul pentru cel mai sugestiv desen - Liceul "Don Orione"..
La gimnaziu:
Premiul pentru cea mai bună punere în scenă – Liceul Pedagogic "Iosif Vulcan"
 Premiul pentru cel mai bun îndemn adresat colegilor - Liceul cu Program Sportiv "Bihorul"
Premiul pentru cel mai bun motto - Școala cu clasele I-VIII "Dacia"
Premiul pentru cel mai puternic mesaj nonviolent - Liceul Teoretic "Onisifor Ghibu"
Premiul pentru cea mai artistică prezentare - Școala cu clasele I-VIII "Nicolae Bălcescu" 
Premiul pentru cel mai sugestiv desen -  Școala cu clasele I-VIII nr. 11. (Ovi DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul Să exmatriculăm violența! Fii inteligent, nu violent!

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 13:36:33 Ora de vară a Europei de Est