Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Flori pentru mama

Vineri, la C.S.E I. nr. 1 Oradea

Flori pentru mama

Vineri (7 martie 2008), în sala festivă a Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1 din Oradea, a avut loc un moment festiv, intitulat „Flori pentru mama”, pus la cale de echipa de proiect de la școala gazdă (clasele a III-a și a IV-a C, înv. Maria și Ioan Sonea și ed. Mirela Herlaș ) și trei clase de elevi de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” Oradea (inst. Ioana Abrudan, Lavinia Sabău și înv. Maria Dronca), partenerii lor de proiect (intitulat „Și eu pot să fiu prietenul tău”).

Flori, felicitări și tablouri
„Proiectul urmărește socializarea copiilor cu cerințe educative speciale (CES), pe de o parte, și eliminarea prejudecăților societății vizavi de acești copii, pe de altă parte”, ne spunea inst. Ioana Abrudan.
Prima acțiune a proiectului a avut loc în 21 februarie, când copiii de la C.S.E.I. au adus mărțișoare celor trei învățătoare de la liceul pedagogic, un prim prilej de cunoaștere și socializare. Vineri, elevii pedagogiști și-au luat revanșa, împărțind doamnelor directoare, profesoare și învățătoare de la C.S.E.I., dar și unor mămici prezente la activitate, flori, felicitări și tablouri pictate de ei pe sticlă (elevii dnelor institutoare Lavinia Sabău și Ioana Abrudan).
Manifestarea de vineri a fost deschisă de artiștii gazdă cu un buchet de versuri despre primăvară. Câțiva copii erau pe post de ghiocei, purtând pe piept câte un carton pe care era desenat un ghiocel uriaș. Pedagogiștii au răspuns cu aceeași monedă, încântând auditoriul cu versuri și cântece despe primăvară și 8 Martie („Mama”, „Rugăciune”, „Bun venit, primăvară!” „Rugăciunea mamei”...).
La final, gazdele i-au invitat pe partenerii de proiect în sala lor de clasă, unde i-au servit cu dulciuri.
„Ziua mea e și ziua ta”
Următoarele trei activități programate în cadrul proiectului („Și eu pot să fiu prietenul tău”) se vor desfășura în lunile aprilie, mai și iunie. Înainte de sfintele sărbători de Paști, elevii celor două școli vor încondeia ouă împreună. În luna florilor, vor ieși în Parcul Nicolae Bălcescu, unde se vor juca împreună. În întâmpinarea zilei de1 Iunie, pedagogiștii vor aduna jucării pe care le vor dărui copiilor de la C.S.E.I. (Ov.DAN)
P. S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  Flori pentru mama.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 05:33:31 Ora standard a Europei de Est