Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Cerneală și suflete. Aspecte ale învățământului superior orădean 1963 – 2013”

Miercuri, lansare de carte

„Cerneală și suflete. Aspecte ale învățământului superior orădean 1963 – 2013”

Asociația „Gheorghe Șincai” a studenților în Istorie, în colaborare cu Universitatea din Oradea, a lansat miercuri (4 septembrie 2013), în holul Bibliotecii universitare, volumul „Cerneală și suflete. Aspecte ale învățământului superior orădean 1963 – 2013”.

Acesta reprezintă materializarea unei intenții mai vechi a asociației de a marca momentul aniversar al Universității, anul acesta împlinindu-se 50 de ani de învățământ superior orădean continuu..
Volumul, structurat pe două părți, ilustrează cele mai importante aspecte din viața cotidiană universitară, așa cum au fost acestea reflectate în presă și de unele dintre cele mai importante personalități care au definit istoria acestei instituții. Prima parte, intitulată Aspecte ale învățământului superior orădean 1963 – 2013 scrisă de studentul Cristian Culiciu, vicepreședinte al Asociației „Gheorghe Șincai” a studenților în Istorie, face o trecere prin etape de dezvoltare, decădere sau consolidare ale Alma Mater Crisiensis. Aspectul inovator este cel referitor la faptul că aceste pagini descriu atât situația de ansamblu, cât și cea particulară pe fiecare facultate. De asemenea, sunt tratate și aspecte precum viața studențească sau activitatea asociațiilor studențești.
Cea de-a doua parte, Biblioteca Universității din Oradea, Arc peste timp 1963 – 2013, redactată de bibliotecar Rozalia Barta, își propune să readucă în actualitate aspecte cu privire la activitatea, funcționarea și organizarea acesteia pe parcursul celor cinci decenii de existență, având ca bază de informare mărturii ale celor ce i-au condus destinele, informații completate cu o serie de date statistice.
Prezentul eveniment se înscrie în rândul manifestărilor prilejuite de cea de-a XXIV Conferință Națională a Asociației Bibliotecarilor din România, care se desfășoară la Oradea, în perioada 4 – 6 septembrie 2013. (Roland OLAH, președintele Asociației „Gheorghe Șincai” a studenților în Istorie)
„Rolul istoricului este să scrie despre trecut, cu bune și cu rele”
Despre volum ne-a vorbit studentul Cristian Culiciu, autor al cărții.
„Doresc să subliniez că rolul istoricului este să scrie despre trecut, cu bune și cu rele. Am urmărit evoluția facultăților, am urmărit evoluția evenimentelor, evenimente științifice. Este un capitol distinct, cu acordarea unor titluri de Doctor Honoris Causa, din ce în ce mai multe. Ideea noastră, a istoricilor: nu putem intra direct în subiect și trebuie la început să scriem despre preliminariile acestuia. Ca atare, am scris despre învățământul superior local înainte de 1963, despre Academia de Drept… Apoi, am căutat să scot în evidență activitatea studențească. Fiindcă universitate fără studenți nu există; asociațiile studențești, după 1990, de la una-două câte erau prin 1990-1991 la cele undeva spre 20, care există astăzi…” (Ov. Dan)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 12:17:10 Ora de vară a Europei de Est