Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Școala de vară - ateliere de creație

La Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea

Școala de vară - ateliere de creație

Două proiecte având ca numitor comun parteneriatul dintre o asociație profesională non-guvernamentală: Asociația CES - Colaborăm Educăm Sprijinim și o școală specială: Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea s-au reunit în această vară în cadrul Programului „Școala de vară - ateliere de creație”, derulat în perioada 25 iunie - 26 iulie, în sălile special amenajate de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea.

Obiectivul programului a fost conștientizarea, exprimarea și modificarea unor comportamente și emoții negative, ca urmare a confruntării cu acestea, prin activități extrașcolare de muzică, dans, teatru și arte vizuale specifice terapiilor prin mediere artistică, derulate pe perioada verii, într-un spațiu neutru oferit de atelierele școlii de creație.
Pe lângă cei 16 copii cu cerințe educative speciale, provenind din școli speciale sau școli integratoare, cu vârsta cuprinsă între 6-18 ani,  au participat la școala de vară și copii fără dizabilități: frați, verișori, prieteni pentru a le oferi acestora suport în realizarea activităților și a le facilita procesul de integrare și schimbare.
Un grup de 12 terapeuți, împărțiți în echipe de 2-3 persoane zilnic, împreună cu 3 voluntari europeni din Armenia și Spania și alți voluntari locali, au pregătit zilnic pentru copii activități specifice terapiilor prin mediere artistică: terapie prin muzică, terapie prin dans, terapie ocupațională, diferite tehnici de terapie prin artă, teatru experiențial, povești terapeutice în vederea atingerii obiectivelor proiectului.
În timp ce proiectul Arta CES a asigurat Școlii de vară sprijinul terapeuților și spațiul de desfășurare, proiectul „Prin Tine(ri) lumea CES se lărgește!” a pus la dispoziția atelierelor de creație timpul voluntarilor europeni și materiale necesare desfășurării activității de stimulare a creativității și dezvoltare personală a copiilor cu și fără cerințe educative speciale.
Proiectul „ARa-mi Că Ești Special!” (acronim: Arta CES) este un proiect de terapie prin artă finanțat de Fundația pentru Comunitate și MOL România prin programul MOL pentru Sănătatea Copiilor și implementat de Asociația CES – Colaborăm Educăm Sprijinim, în parteneriat cu Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea în perioada 14.01-21.06.2013.
Scopul proiectului este implementarea unor programe de terapie prin mediere artistică individuală și de grup, de tipul terapiei prin muzică, terapiei prin dans, metodei teatrului experiențial, art-terapiei și psihodramei, la copii cu cerințe educative speciale (CES) și alte boli cronice, în vederea recuperării psihopedagogice a acestora și/sau dezvoltării armonioase a personalității lor.
Proiectul este structurat în trei programe distincte:
1. Programul de terapie individuală, un program individual complex de recuperare, incluzând terapii prin mediere artistică stabilit pentru fiecare din cei 8 copii participanți în parte în urma evaluării de către terapeut în colaborare cu părintele.
2. Programul de terapie de grup, un program de activități de dezvoltare personală - autocunoaștere și formare a imaginii și stimei de sine - de grup, centrat pe terapii prin mediere artistică, elaborat de terapeuții participanți la proiect, adaptat și implementat la nivelul a 4 grupuri, formate din 24 elevi cu CES și colegii lor fără CES din clasele integratoare.
3. Școala de vară, prin ateliere de creație, un program de modificare a unor comportamente și emoții negative, ca urmare a confruntării cu acestea prin intermediul terapiilor prin mediere artistică, destinat unui număr de 16 copii cu cerințe educative speciale.
Proiectul „Prin Tine(ri) lumea CES se lărgește!” este un proiect finanțat de Comisia Europeană prin programul Tineret în Acțiune, Acțiunea 2: Serviciul European de Voluntariat, derulat în perioada 01.01-31.10.2013
Au fost implicate în acest proiect, 4 organizații din 3 țări, fiecare îndeplinind un rol diferit:
1. Asociația CES – Colaborăm Educăm Sprijinim, ROMÂNIA - organizație coordonatoare;
2. Centru Școlar de Educație Incluzivă Nr 1, Oradea, ROMÂNIA - organizație gazdă;
3. International Centre for Intercultural Research, Learning and Dialogue, ARMENIA –Organizație care ne-a trimis doi voluntari SEV: pe Tatevik Soghomonyan și Astghik Mirzabekyan;
4. Asociación Jóvenes Solidarios, SPANIA - organizație care ne-a  trimis pe voluntarul SEV: Jorge Miguel Vielva
Activitățile derulate în cadrul proiectului:
Participarea la activități educaționale în cadrul școlii gazdă: Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea și în școlile integratoare, alături de profesorii de sprijin ai școlii speciale. Sprijinirea elevilor cu cerințe educative speciale în realizarea  unor  sarcini
Participarea alături de cadrele didactice ale școlii la Festivalul Cultural Internațional „Special Kids”, ediția a VI-a, eveniment introdus în CAEN în calitate de: membru în echipa de organizare și/sau membru al juriului
 Organizarea conferinței profesionale „Consilierea@arta de a ajunge la tine(ri)”. Una dintre secțiunile conferinței „Dezvoltarea personalității elevilor prin voluntariat” a fost exclusiv dedicată SEV. Au participat și alți voluntari SEV din țară, care și-au diseminat proiectele, precum și potențiali voluntari SEV: elevi de liceu și studenți
Prezentări ale programului SEV și ale proiectului în liceele orădene și la Universitatea din Oradea, în cadrul Mesei rotunde „Donează timp. Voluntariatul între necesitate și posibilități de realizare”, organizată în cadrul practicii de specialitate a studenților de la psihologie
Participarea la activități de diseminare ale programului SEV și ale proiectului în parcurile orădene, cu precădere în Orășelul Copiilor, unde au pictat pe față copiii și le-au oferit baloane în formă de animăluțe
Confecționarea de materiale didactice și materiale de promovare a proiectului;
Realizarea paginii web a asociației: www.asociațiaces.ucoz.org
Valorificarea experienței dobândite prin organizarea alături de cadrele didactice ale scolii speciale a unor ateliere de creație prin terapii, prin mediere artistică, derulate pe perioada verii, Școala de vară menționtă anterior.
Teodora Pantazi, coordonator de proiect

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 18:44:35 Ora de vară a Europei de Est