Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Mai verde pentru natură și cultură

Proiectele la Școala Gimnazială „Georgiu Popa” Cîmpani

Mai verde pentru natură și cultură

„Ce sfântă bucurie descoperi pe pământ…/ De fiecare dată mai trainic te unești/ Cu farmecul acestor priveliști câmpenești…/ Pe unde-au mers părinții îți duci și tu copiii./O nouă viață astăzi de viața veche legi,/ Dau muguri pretutindeni din veștedele crengi”. Ion Pillat - Mărțișor

Toamna se numără… proiectele
Noi, Școala Gimnazială „Georgiu Popa” Cîmpani, ne bucurăm de primul nostru proiect multilateral european de parteneriat școlar Comenius.
Martori ai atâtor schimbări de mediu și cultură în societățile noastre, fapt în întregime în dezacord cu armonia om-natură care exista în timpuri străvechi, șapte școli din tot atâtea țări, Franța, Germania, Grecia, Letonia, România, Spania și Turcia s-au „aliat” pentru a conștientiza și responsabiliza copiii față de moștenirea lor unică, locală, națională și europeană și de valoarea lor în lumea noastră.
“cuLturE And enviRoNment” („Cultura și mediul”) a obținut de la Comisia Europeană, prin intermediul Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, în cadrul programului Învățare pe tot parcursul vieții, componenta Comenius, un grant în valoare de 24.000 de euro și se va derula între anii 2013-2015. Își propune să implice cel puțin 16 elevi și opt dascăli în acțiunile de mobilitate și pe toți elevii instituției educaționale în activitățile de proiect care vor fi integrate în curriculum și vor fi interdisciplinare.
„Natura și cultura aparțin tuturor. Protejarea mediului natural și cultural este o problemă care privește toate statele și pe fiecare dintre noi în parte.”, afirmă directorul instituției „Georgiu Popa”, Ioan Moza.
„Þelul nostru este să-i ajutăm pe elevii noștri să exploreze valorile universale de a trăi și să le integreze lor înșiși, familiei, comunității lor și Europei.”,  încheie prof. Denisa Lucuța, coordonator proiect în școală. (L.D.)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:19:46 Ora standard a Europei de Est