Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Programe educaþionale gratuite de dezvoltare a abilitãþilor de viaþã în ºcoli

Opþionale de antreprenoriat, carierã ºi finanþe personale pentru elevii de gimnaziu ºi liceu din Bihor

Programe educaþionale gratuite de dezvoltare a abilitãþilor de viaþã în ºcoli

Cadrele didactice care doresc sã predea elevilor un opþional despre antreprenoriat, profesie ºi carierã, finanþe personale sau educaþie pentru sãnãtate se pot înscrie pentru a derula gratuit unul din programele educaþionale ale organizaþiei Junior Achievement România pânã pe 1 octombrie.

Cadrele didactice din judeþul Bihor se pot alãtura comunitãþii formate din 44 de profesori din 19 instituþii locale de învãþãmânt din judeþ care au derulat în ºcoalã programe Junior Achievement România în anul ºcolar  2012 - 2013.
„A fost o experienþã nouã pentru mine, pentru elevii mei ºi pentru pãrinþii acestora. Elevii au aºteptat cu interes urmãtoarea activitate ce trebuia derulatã, au fost curioºi ce invitaþi vom avea ºi despre ce vor învãþa în lecþia respectivã, dar ºi ce vor face concret. Consider cã programele JA sunt foarte benefice pentru cã pregãtesc copiii pentru viaþã ºi aºteptãm cu interes sã derulãm ºi alte module în anii ºcolari ce vor urma”, cadru didactic de la ªcoala Gimnazialã „Miron Pompiliu” ªtei, participant în programele JAR în anul ºcolar trecut.
Premiul „Investiþia anului”… la Aleºd
Elevii  de la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleºd, Bihor, au înregistrat rezultate deosebite în programele JAR, câºtigând premiul „Investiþia anului” în cadrul competiþiei naþionale de antreprenoriat Compania Anului, secþiunea elevi, echipa CAARIS oferind servicii pentru persoanele în vârstã, prin livrarea pe bicicletã a cumpãrãturilor la domiciliu, ajutarea în diferite activitãþi din gospodãrie sau petrecerea timpului liber.
Fãcând pionierat în educaþia economicã ºi antreprenorialã, Junior Achievement România deruleazã programe ºi proiecte educaþionale learning by doing pentru tineri (6-24 ani) în peste 1.000 de instituþii de învãþãmânt preuniversitar ºi universitar anual, în baza unui parteneriat cu Ministerul Educaþiei. Organizaþia oferã programe educaþionale pe cinci arii principale de educaþie: antreprenoriat ºi afaceri, profesie ºi carierã, finanþe ºi servicii financiare, eticã ºi responsabilitate, sãnãtate ºi viaþã activã.
Cadrele didactice beneficiazã de materiale gratuite la clasã, precum manuale pentru profesor, cât ºi pentru elevi, materiale auxiliare, training ºi consultanþã la implementare, instrumente de evaluare pe parcursul programului ºi certificate care atestã participarea la program, toate aceste materiale fiind susþinute financiar integral de comunitatea de afaceri din România. În plus, organizaþia asigurã training de specialitate pentru profesori, faciliteazã accesul consultanþilor voluntari din companii ºi instituþii la clasã pentru activitãþi practice cu elevii ºi organizeazã competiþii naþionale ºi internaþionale de-a lungul întregului an ºcolar.
În anul ºcolar 2012-2013, aproape 150.000 de elevi ºi 2.400 de profesori din mai mult de 1.000 de instituþii de învãþãmânt din 350 de localitãþi din România au participat la 48 de programe JAR derulate în ºcoalã.
Termenul limitã pentru înscriere pentru a beneficia gratuit de unul din programele educaþionale este 1 octombrie 2013, în limita locurilor disponibile. Oferta programelor JAR este disponibilã pe  http://www.jaromania.org/profesori 
Contact pentru înscrieri
Alice Duþu
E-mail: alice.dutu@jaromania.org
P.S. Pentru mai multe poze, accesaþi Galeria foto: Programe educaþionale gratuite de dezvoltare a abilitãþilor de viaþã în ºcoli.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 12:14:02 Ora standard a Europei de Est