Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

În finala concursului “European Challenge”

Economiștii orădeni

În finala concursului “European Challenge”

Firma virtuală „Drops” de la Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea (alcătuită din Titus Dragoș, Adela Moțoc și Greta Oros, din a XII-a C, îndrumați de prof. Virgil Blage) va participa la marea finală a concursului internațional de simulare managerială „European Challenge”, care se va desfășura în perioada 29 martie - 1aprilie, la București.

 


 

„Drops” Oradea va reprezenta România


 

După un loc III obținut anul trecut în finala de la Paris, alți elevi de-ai profesorului Virgil Blage devin campioni naționali și ajung să reprezinte România în finala  concursului „European Challenge”, la care vor participa opt echipe, din tot atâtea țări (Polonia, Estonia, Lituania, Bulgaria, Republica Moldova, Belgia, Spania, și „Drops” Oradea, reprezentând România).
La popularul concurs, care se desfășoară pe internet, au participat sute de  concurenți din întreaga Europă. Numai din România au concurat, la actuala ediție, 259. De la colegiul economic orădean au pornit la drum, în noiembrie 2006,  11 echipe. După cele trei runde naționale, în finala națională, din 3 martie, au ajuns șase echipe de la Colegiul Economic „Partenie Cosma” și una din București, dintre care doar „Drops” s-a calificat pentru semifinala internațională, desfășurată în 10 martie. Ieșind învingători și de această dată, elevii profesorului Blage și-au asigurat un loc în finala internațională, care, la actuala ediție, se va ține la București, în organizarea „Junior Achivement” România. Sponsorii concursului sunt Comisia Europeană și „Oracle” din S.U.A.
 
„Trebuie să ne descurcăm în situații-limită”


 

În finala de la București, „Drops” va fi reprezentată de Titus și Adela. Anul trecut, Titus și Greta au ajuns doar până în runda a doua națională, iar Adela este la prima participare. Finala se va desfășura vineri, 30 martie, între orele 9.00 și 18.00.
„Deciziile pe care le luăm trebuie raportate din jumătate în jumătate de oră, și băgate din oră în oră. Trebuie să ne descurcăm în situații-limită, să luăm cele mai inspirate decizii într-un timp record, ne explică Titus. Pentru aceasta îți trebuie cunoștințe de economie, marketing și management. Trebuie să cântărim foarte exact tot ceea ce se întâmplă pe piața virtuală: cerere-ofertă, concurență, stocuri, dobânzi, limite de credite, marketing…
E nevoie de spontaneitate și rapiditate, de gândire economică. Trebuie să înțelegi fenomenele economice de pe piață și să iei cele mai bune decizii într-un timp foarte scurt”.
Ovi Dan

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 22:27:37 Ora de vară a Europei de Est