Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ministrul Remus Pricopie susþine dezvoltarea acþiunilor de voluntariat ale liceenilor

Pentru ajutorarea copiilor cu cerinþe speciale

Ministrul Remus Pricopie susþine dezvoltarea acþiunilor de voluntariat ale liceenilor

Ministrul Educaþiei Naþionale, Remus Pricopie, ºi baroneasa Emma Nicholson de Winterbourne au convenit, în cadrul întâlnirii care a avut loc luni, 9 septembrie 2012, la sediul MEN, crearea unui grup de lucru care sã identifice posibilitãþile de a accesa fonduri structurale pentru realizarea mai multor proiecte de voluntariat destinate elevilor români.

În acest moment, MEN ºi Asociaþia Children's High Level Group, susþinutã de Emma Nicholson, deruleazã programul comun Strategia Naþionalã de Acþiune Comunitarã.
În cadrul conferinþei de presã prilejuite de vizita baronesei Nicholson, ministrul Remus Pricopie a subliniat necesitatea dezvoltãrii a cât mai multor programe de voluntariat în care elevii sã fie implicaþi. De asemenea, ministrul considerã necesarã conºtientizarea întregii comunitãþi ºcolare ºi a autoritãþilor locale asupra importanþei integrãrii copiilor cu cerinþe speciale într-un mediu prielnic, atât din punct de vedere al acceptãrii psihologice a majoritãþii, cât ºi din punct de vedere logistic. La rândul sãu, baroana Nicholson a subliniat cã Strategia dezvoltatã cu MEN este printre exemplele de bunã practicã în þãrile membre UE.
Ministrul Remus Pricopie l-a premiat pe Muir John Potter, care, timp de douãzeci de ani, a fost direct implicat în acþiunile comunitare din România, prin intermediul Asociaþiei. Aceastã experienþã a fost rezumatã în cartea „Acțiunea comunitarã", pe care Muir John Potter o adreseazã coordonatorilor locali, judeþeni ºi regionali, responsabili de Acþiunea Comunitarã în cadrul Strategiei Naþionale de Acþiune Comunitarã.
Strategia Naþionalã de Acþiune Comunitarã, aprobatã în 2007, prin ordin de ministru, permite elevilor de liceu sã facã parte din echipele de voluntari constituite la nivelul unitãþii de învãþãmânt în care sunt ºcolarizaþi. Activitãþile pe care voluntarii le pot întreprinde vizeazã susþinerea persoanelor aflate în dificultate, în special a copiilor cu cerinþe educaþionale speciale, prin includerea lor în  activitãþi de socializare, de petrecere a timpului liber, de terapie ocupaþionalã ºi de grup etc. Beneficiarii direcþi ai activitãþilor pot fi: copii/tineri/adulþi cu dizabilitãþi, copii/tineri/adulþi abandonaþi sau fãrã locuinþã, bãtrâni, bolnavi, orice persoanã aflatã în dificultate.
Dacã în 2003, acþiunile de voluntariat erau pilotate în oferta liceelor, doar în judeþul Dolj, în prezent, acestea deja acoperã întreaga þarã, adunând peste 80.000 de voluntari cu activitate constantã ºi peste 30.000 de copii cu cerinþe speciale drept beneficiari.
Strategia Naþionalã de Acþiune Comunitarã este menþionatã ca exemplu de bunã practicã la nivel european, iar þãri ca Republica Moldova, Georgia, Armenia sau Macedonia au implementat sau sunt în curs de a implementa acest program, dupã modelul þãrii noastre.
Biroul de presã

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 15:27:10 Ora de vară a Europei de Est