Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Creșterea calității procesului instructiv-educativ

Ședințele cu directorii

Creșterea calității procesului instructiv-educativ

Miercuri și joi (11-12 septembrie 2013), în sala de ședințe a Inspectoratului Școlar Județean Bihor, au avut loc, în mai multe reprize (de la 9, 11 și 13), ședințele cu directorii de unități de învățământ din județ (pe sectoare), respectiv din municipiul Oradea.

 „Vom face o analiză a activității de management pe anul școlar 2012-2013, cu puncte tari și puncte slabe. Tema acestui an școlar, transmisă de ministrul Educației la ultima videoconferință, vizează calitatea procesului instructiv-educativ. Ce se întâmplă în clasă? Dacă se țin ore și cum se țin aceste ore. Domnul ministru sublinia faptul că interesul întregii activități va sta în lecție, creșterea calității lecțiilor, profesionalismul cadrelor didactice, punctualitate și seriozitate; se va pune accent pe evaluare. Din anul acesta vor intra în vigoare metodologiile pentru evaluarea la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, la nivel național, și sigur se așteaptă rezultate mai bune la examenele naționale. De asemenea, se va pune accent pe organizarea simulărilor la examenele naționale; se vorbește și de o monitorizare audio la examenele naționale”, ne-a spus doamna inspector școlar Simona Martin.
Analizând rezultatele obținute de absolvenții bihoreni la Bacalaureat, dl inspector școlar general, Daniel Negrean, a precizat că Bihorul se numără printre primele 10 județe din țară. Chiar și la diferența dintre rezultatele obținute în cei patru ani de gimnaziu și notele de la Evaluarea națională stăm bine. După cum se cunoaște s-a modificat procentul în calcularea mediei de admitere la liceu, în sensul că de la 50 la sută, Evaluarea națională a crescut la 75 la sută, față de media celor patru ani de gimnaziu, care va conta doar în proporție de 25 la sută.
S-au făcut recomandări în sensul că directorii trebuie să vegheze la respectarea programei școlare și parcurgerea integrală a materiei, realizarea unor teste de evaluare standardizate la nivel de comisii și catedre, pe discipline și unități de învățare, notarea ritmică a elevilor, pregătirea elevilor pentru recuperare, dar și pentru performanță, asistența la lecții; măsuri pentru asigurarea conținutului științific al lecțiilor, utilizarea metodelor participative…
Doamna inspector școlar Adriana Onița a adus în atenția directorilor cele trei ordine de ministru: 4923, privind organizarea examenului de Bacalaureat, 4924, privind Evaluarea națională, respectiv 4925, admiterea în clasa a IX-a. Ele trebuie aduse la cunoștința elevilor și părinților și dezbătute cu aceștia. S-au punctat apoi simulările la Bac (care vor avea loc și la clasa a XI-a), gradele didactice, fișa postului pentru director, inspecția și siguranța în școli. Ovidiu Dan

Trimite email

vineri, 19 aprilie 2019