Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Creșterea calității procesului instructiv-educativ

Ședințele cu directorii

Creșterea calității procesului instructiv-educativ

Miercuri și joi (11-12 septembrie 2013), în sala de ședințe a Inspectoratului Școlar Județean Bihor, au avut loc, în mai multe reprize (de la 9, 11 și 13), ședințele cu directorii de unități de învățământ din județ (pe sectoare), respectiv din municipiul Oradea.

 „Vom face o analiză a activității de management pe anul școlar 2012-2013, cu puncte tari și puncte slabe. Tema acestui an școlar, transmisă de ministrul Educației la ultima videoconferință, vizează calitatea procesului instructiv-educativ. Ce se întâmplă în clasă? Dacă se țin ore și cum se țin aceste ore. Domnul ministru sublinia faptul că interesul întregii activități va sta în lecție, creșterea calității lecțiilor, profesionalismul cadrelor didactice, punctualitate și seriozitate; se va pune accent pe evaluare. Din anul acesta vor intra în vigoare metodologiile pentru evaluarea la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, la nivel național, și sigur se așteaptă rezultate mai bune la examenele naționale. De asemenea, se va pune accent pe organizarea simulărilor la examenele naționale; se vorbește și de o monitorizare audio la examenele naționale”, ne-a spus doamna inspector școlar Simona Martin.
Analizând rezultatele obținute de absolvenții bihoreni la Bacalaureat, dl inspector școlar general, Daniel Negrean, a precizat că Bihorul se numără printre primele 10 județe din țară. Chiar și la diferența dintre rezultatele obținute în cei patru ani de gimnaziu și notele de la Evaluarea națională stăm bine. După cum se cunoaște s-a modificat procentul în calcularea mediei de admitere la liceu, în sensul că de la 50 la sută, Evaluarea națională a crescut la 75 la sută, față de media celor patru ani de gimnaziu, care va conta doar în proporție de 25 la sută.
S-au făcut recomandări în sensul că directorii trebuie să vegheze la respectarea programei școlare și parcurgerea integrală a materiei, realizarea unor teste de evaluare standardizate la nivel de comisii și catedre, pe discipline și unități de învățare, notarea ritmică a elevilor, pregătirea elevilor pentru recuperare, dar și pentru performanță, asistența la lecții; măsuri pentru asigurarea conținutului științific al lecțiilor, utilizarea metodelor participative…
Doamna inspector școlar Adriana Onița a adus în atenția directorilor cele trei ordine de ministru: 4923, privind organizarea examenului de Bacalaureat, 4924, privind Evaluarea națională, respectiv 4925, admiterea în clasa a IX-a. Ele trebuie aduse la cunoștința elevilor și părinților și dezbătute cu aceștia. S-au punctat apoi simulările la Bac (care vor avea loc și la clasa a XI-a), gradele didactice, fișa postului pentru director, inspecția și siguranța în școli. Ovidiu Dan

Trimite email
luni, 8 decembrie 2025 la 03:45:30 Ora standard a Europei de Est