Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Trei clase de „boboci”, unu și unu: flori, inimioare și ștrumfi

La Eco Școala Gimnazială „Avram Iancu”

Trei clase de „boboci”, unu și unu: flori, inimioare și ștrumfi

Cu două săptămâni înainte de începerea noului an școlar, cele trei doamne profesoare de la clasele pregătitoare ale Școlii Gimnaziale „Avram Iancu” din Oradea au căutat, au creat, au achiziționat și au amenajat cât mai frumos și mai atractiv sălile de clasă pentru viitorii „boboci” pe care urmau să-i primească cu brațele deschise.

Astfel că, în prima zi de școală, cei mai mici școlari, deși au pășit cu sfială pe poarta școlii, au fost surprinși plăcut când au făcut cunoștință cu sala de clasă, cu băncuțele, cu toate surprizele pregătite cu drag de doamnele învățătoare.
 Deși a existat o strânsă colaborare între dascălii celor trei clase, fiecare și-a personalizat-o după preferințe: clasa pregătitoare A (prof. Aurica Cozma) a ajuns clasa florilor, clasa pregătitoare B (prof. Loredana Jurcan) a devenit clasa inimioarelor, iar clasa pregătitoare C (prof. Monica Toader) - clasa ștrumfilor.
Colegii lor mai mari, din clasa a IV-a, le-au dăruit mici cadouri, ca dar de bun venit în rândul elevilor Eco Școlii Gimnaziale „Avram Iancu”.
Suntem bucuroși (și mulțumim pe această cale dnei director, prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu, dlui director adj. pr. Cosmin Velimirovici și dnei consilier educativ, prof. Felicia Goina) că școala s-a preocupat de dotarea celor trei clase cu mochetă, mobilier adaptat vârstei și cu tapet pentru locul de joacă. Fiecare își va înfrumuseța clasa pe mai departe după necesități.
Urăm tuturor elevilor un an școlar binecuvântat cu rezultate pe măsura dotărilor de care dispunem într-o școală modernă! Dorina T.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:18:59 Ora standard a Europei de Est