Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul „Educatori pentru societatea cunoașterii” – conferința finală

Sâmbătă și duminică, la Hotel Continental

Proiectul „Educatori pentru societatea cunoașterii” – conferința finală

„Proiectul „Educatori pentru societatea cunoașterii” se finalizează cu rezultate remarcabile, între care formarea, dezvoltarea competențelor profesionale și certificarea unui număr de 100 de formatori și 4.300 de cadre didactice din cele două regiuni de dezvoltare Nord-Vest, Vest și București- Ilfov”... este concluzia la care a ajuns managerul de proiect, dl inspector școlar general Daniel Negrean.

Sâmbătă și duminică (21-22 septembrie 2013), la Hotel Continental din Oradea, s-a desfășurat conferința finală a proiectului „Educatori pentru societatea cunoașterii”, derulat pe parcursul a 36 de luni. În prezidiul conferinței au luat loc managerul de proiect, inspectorul școlar general al ISJ Bihor, dl prof. Daniel Negrean, avându-i alături pe inspectorul general Cătălin Pîslaru și doamna inspector Ana Naghi, din cadrul Ministerului Educației Naționale, inspectorul școlar general al ISJ Timiș - dl prof. dr. Cornel Petroman, dl Vasile Miclăuș – manager proiect ISJ Timiș, reprezentantul SIVECO România - dl Iulian Octavian Drăghici, asistenți manageri ai ISJ Bihor și Timiș – dl prof. Florin Negruțiu, respectiv dna prof. Ramona Vasilescu, precum și directorii CCD Bihor și Timiș – dna prof. drd. Carmen Bodiu, respectiv dl prof. Cristian Vlad.
În calitatea sa de manager de proiect, dl inspector școlar general Daniel Negrean a prezentat programele de formare și rezultatele proiectului.
Proiectul „Educatori pentru societatea cunoașterii” a fost implementat de ISJ Bihor, în parteneriat cu ISJ Timiș, CCD Bihor și CCD Timiș, SIVECO România și s-a derulat la nivelul regiunilor de dezvoltare Nord-Vest, Vest și București – Ilfov. Obiectivul general a urmărit dezvoltarea competențelor personalului didactic din învățământul preuniversitar, prin intermediul unui program multiregional inovativ de formare bazat pe domenii prioritare MECTS și resurse digitale, în scopul abilitării curriculare durabile a acestora și îmbunătățirea capitalului uman din educație. Dintre programele de formare vom aminti: Managementul clasei de elevi (70 ore - 18 credite); Proiectarea curriculumului bazat pe competențe (65 ore – 17 credite); Metode interactive de predare-învățare (65 ore – 17 credite); Formarea competențelor IT (89 ore – 25 credite); Conducerea, îndrumarea și controlul în procesul instructiv-educativ (65 ore – 20 credite).
Să mai spunem că în cele două zile de conferință, în cadrul  activităților în plen și pe secțiuni s-au prezentat: Exemple de bune practici în activitatea de formare; Impactul programului de formare a cadrelor didactice din perspectiva procesului instructiv-educativ; Formarea continuă și eficiența ei socială, culturală și profesională; Prezentarea produselor realizate în activitatea pe secțiuni – Sustenabilitatea programelor de formare, precum și Mijloace de promovare și diseminare a activității proiectului.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul „Educatori pentru societatea cunoașterii” – conferința finală.    

Trimite email
luni, 8 decembrie 2025 la 03:45:29 Ora standard a Europei de Est