Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Doriți să participați la elaborarea de subiecte pentru examenele naționale?

O provocare … națională!

Doriți să participați la elaborarea de subiecte pentru examenele naționale?

Centrul Național de Evaluare și Examinare a făcut public, pe site-ul www.rocnee.eu, luni, 16 septembrie 2013, apelul adresat cadrelor didactice interesate să facă parte din echipele care elaborează subiectele pentru toate examenele naționale din anul școlar 2013-2014.

 În acest an școlar, se vor desfășura Evaluarea Națională la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a, a VIII-a (EN), Examenul Național de Bacalaureat (BAC), Examenul național de acordare a definitivării  în învățământ (DEF) și Concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în unitățile de învățământ preuniversitar (TIT).
Cadrele didactice se pot înscrie la adresa de web www.rocnee.eu, începând de luni, 16 septembrie, până pe data de 29 septembrie.
Candidații sunt obligați să completeze următoarele documente în format electronic: chestionarul de înscriere online, CV în format european și anexe ale CV-ului (copii ale diplomelor de studii și alte documente justificative, relevante pentru procedura de selecție), semnate și scanate într-un singur document, în format pdf; un test original corespunzător tipului de examen/concurs/evaluare și disciplinei pentru care candidează, însoțit de barem. În situația în care un cadru didactic dorește să candideze pentru mai multe tipuri de examene/concurs/evaluări, va repeta procedura de înscriere pentru fiecare dintre acestea.
Pentru a fi selectați, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
* desfășurarea, în ultimii 3 ani școlari, de activități de predare-învățare-evaluare, corespunzătoare ciclului de învățământ pentru care candidează (pentru EN, BAC), respectiv în învățământul liceal (pentru DEF și TIT);
* abilități practice de operare pe calculator;
* experiență în activități de evaluare educațională, altele decât cele de evaluare curentă la clasă (membru în comisii naționale/zonale/locale de corectare/evaluare, membru în proiecte axate pe evaluarea didactică, absolvent al unor cursuri/stagii specifice de formare în evaluare etc.);
* disponibilitate pentru lucrul în echipă, respectarea hotărârilor luate de grup și a termenelor prevăzute;
* nu se află în situații de incompatibilitate cu activitățile de pregătire a examenelor/ concursului  și evaluărilor naționale din 2014.
În procesul de selecție, au prioritate cadrele didactice care:
a) au absolvit cursuri/module care vizează problematica specifică activităților de evaluare de proces/ de evaluare a manualelor școlare/ de abilitare curriculară;
b) au titlul științific de doctor sau au absolvit un masterat/un curs postuniversitar în domeniul științelor educației;
c) au titlul științific de doctor în domeniul disciplinei sau în domenii conexe celui pentru care aplică;
d) au gradele didactice I sau II.
Selecția candidaților se va face în perioada 30 septembrie - 3 octombrie, iar anunțarea rezultatelor selecției se va face individual, doar pentru candidații selectați, în data de 4 octombrie. Tot atunci, candidații selectați vor fi obligați să transmită declarații pe propria răspundere prin care se atestă faptul că nu se află în situații de incompatibilitate cu activitățile de pregătire a examenelor/concursului și evaluărilor naționale din 2014.
Activitatea cadrelor didactice selectate pentru a face parte din echipa națională de elaborare a subiectelor va fi supusă monitorizării, pe baza unor criterii de eficiență/performanță. Coordonatorii/responsabilii pe disciplină vor întocmi rapoarte interne privind activitatea membrilor grupului de lucru. Candidații selectați care nu demonstrează competență și eficiență în activitatea desfășurată sunt înlocuiți cu cadre didactice desemnate rezerve în urma procedurii de selecție.
Lista disciplinelor pentru care se organizează selecția cadrelor didactice implicate în activitățile specifice ale CNEE în vederea pregătirii examenelor/concursurilor și evaluărilor naționale este cuprinsă în anexa atașată. Biroul de presă

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 09:33:56 Ora de vară a Europei de Est