Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Avem nevoie de fizicieni medicali ca de aer...”

Din 15 octombrie, în cadrul laboratorului de Radioterapie se va lucra în trei ture!

„Avem nevoie de fizicieni medicali ca de aer...”

Managerul Spitalului Clinic Municipal „Dr. Gavril Curteanu” din Oradea - doctor Ovidiu Laurean Pop, șeful laboratorului de Radioterapie a Centrului Oncologic - doamna doctor Szabo Edina și de domnișoara doctor Teodora Flonta ne-au informat, ieri (marți, 24 septembrie 2013) despre noutățile din cadrul laboratorului de Radioterapie, despre tratamentul pacienților cu acceleratorul liniar și brahiterapie.

Pentru început managerul spitalului ne-a vorbit despre dotarea excelentă a laboratorului și despre tratamentul pacienților care se face mult peste programul de lucru al celor patru medici: Szabo Edina, Teodora Flonta, Renata Zahu și  Elisabeta Pătcaș.
„Din luna septembrie, ne-am focalizat doar pe tratamentul cu acceleratorul liniar și respectiv pe brahiterapie. Þin să menționez că brahiterapia este un tratament cu iradiere locală și în sistemul public se practică doar în două centre din România, la noi, cu cel mai nou aparat, și la Institutul Oncologic din București. La ce se folosește în principal brahiterapia? La tratamentul cancerului de col uterin și respectiv la tratamentul cancerului de prostată…”
„Avem promisiunea să se achiziționeze al doilea accelerator”
Referindu-se la echipa de medici, dl manager  a ținut să le mulțumească pentru devotament, profesionalism și înțelegere pentru că tratează nu doar pacienți din județul Bihor, „tratăm și pacienți din Satu Mare, Sălaj și Maramureș, și sigur și din alte zone, nu mai departe de acum două săptămâni, aparatul de brahiterapie de la Szeged (Ungaria) s-a defectat și pacienții au fost îndrumați spre Centrul Oncologic din Oradea. Bazându-ne pe acest aflux de pacienți și în urma vizitei dlui ministru Eugen Nicolăescu, dar și în urma discuțiilor avute cu dl secretar de stat dr. Raed Arafat, avem promisiunea să se achiziționeze al doilea accelerator. Spuneam că am luat împreună cu colegii mei anumite măsuri, vom lucra în trei ture. Nu se lucrează niciunde în țară, după câte știu eu, în trei ture, dar colegii mei și-au arătat disponibilitatea să lucrăm în trei ture. Trebuie să mai spunem că acest tratament presupune o echipă, formată din medici, tehnicieni și fizicieni. A fost foarte greu să găsim tot acest personal, pentru că Radioterapia chiar este o specialitate deficitară în țară; tehnicieni, adică asistenți de radiologie, specializați pe așa ceva, am reușit să aducem, cu ajutorul doamnei doctor, chiar de la Centrul Oncologic de la Debrețin (Ungaria)”, a conchis dl manager, doctor Ovidiu Laurean Pop.
„Încercăm să conducem un avion supersonic”           
Pentru a ne edifica asupra volumului de muncă pe care îl depune echipa pe care o conduce și asupra travaliului de documentare și autoperfecționare, șeful laboratorului de Radioterapie, doamna doctor Szabo Edina, s-a exprimat cât se poate de plastic.
„Noi reprezentăm o echipă din care fac parte: patru medici, patru fizicieni, nouă asistenți și infirmiere. Noi acum suntem în etapa în care încercăm să conducem un avion supersonic, față de acum șase săptămâni, deși am început să învățăm pentru acest aparat cu un an și jumătate înainte. Deci, noi conducem acum un avion supersonic și gândiți-vă că această radioterapie este foarte performantă, care iradiază pacientul exact acolo unde este necesar și putem să reducem și efectele secundare ale iradierii. La ora actuală avem deja 62 de pacienți în tratament, în două ture. Prin introducerea celei de-a treia ture, eu consider că putem să creștem numărul de pacienți până la 80-85, ceea ce este foarte îmbucurător. Cu toate acestea, avem în spatele nostru o mare și lungă listă de așteptare, cam treizeci de pacienți pe medic, însemnând că 120 de pacienți așteaptă pentru iradiere”. Doamna doctor  a ținut apoi să sublinieze programul de lucru care începe la ora 7, dimineața și ține până la ora 22. „Trebuie să mai spunem că iradierea înseamnă nu numai o singură fracție de iradiere, în funcție de localizări, pacienții vin la iradieri de 25 de ori, de 30 de ori, de 35 de ori. De exemplu, pentru o tumoare mamară, vin de 33 de ori. Deci un loc ocupat înseamnă ocupat pentru cinci-șase săptămâni. Eu sper că în primul trimestru al anului viitor să avem și al doilea aparat”, a ținut să precizeze doamna doctor Szabo Edina.
La tot ce s-a spus, domnișoara doctor Teodora Flonta a ținut să fie scurtă, concluzionând: „Avem cu ce, avem pentru cine, ne trebuie foarte multă putere, răbdare și ore… foarte multe ore suplimentare! Am știut când am venit, dar n-am știut când plecăm”.
Vor să desființeze masteratul de Fizică Medicală
Participând la discuții, dl doctor Gheorghe Carp - managerul Spitalului Clinic Județean de Urgență, a ținut să pună punctul pe i și degetul pe rană.
În timp ce pe piața forței de muncă se caută fizicieni medicali, cei de la Universitatea din Oradea vor să desființeze masteratul de Fizică Medicală. „Urmează ca în două săptămâni, să-i prezentăm dlui ministru un material cu sugestiile noastre pentru instruirea cât mai grabnică a asistenților de radioterapie și a fizicienilor medicali. Deci, Ministerul Sănătății este foarte interesat să aibă 500 de fizicieni în următorii cinci ani. Cei de la Universitate au fixat prin hotărâre de CA că trebuie să fie 15 pentru un masterat. Dacă nu sunt 15 atunci nu se ține.
Deși e nevoi de ei ca de aer, nu sunt și nicio universitate nu se pliază pe chestia asta. Acum încercăm cu Ministerul Sănătății, cu Universitatea din Oradea, doamna decan Filip de la Facultatea de Științe este cea care dorește foarte mult să facem”, a precizat dl doctor Gheorghe Carp.
Ovidiu Dan

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 18:20:01 Ora de vară a Europei de Est