Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Noaptea cercetătorilor” a fost un sfetnic bun!

Vineri,

„Noaptea cercetătorilor” a fost un sfetnic bun!

Proiectul Uniunii Europene a fost bine primit și îmbrățișat de profesorii universitari orădeni care chiar s-au mobilizat, și s-au văzut rezultatele.

Păcat că nu s-au înrolat și mai mulți studenți chiar în vacanță fiind. Iar din partea liceenilor gojdiști, ori don orioni, dar nu numai, ne așteptam să ne surprindă cu câțiva roboței. În schimb au confirmat și ne-au încântat inginerii dlui prodecan Daniel Trip, Educația fizică și Protecția Mediului. Poliția Română a fost, ca de obicei, la înălțimea misiunii sale! Trecând în revistă standurile facultăților ne-am bucurat, acolo unde a fost cazul.
Facultatea de Științe Economice a ieșit la înaintare cu Centrul de cercetare, Facultatea de Științe Socio-Umane, așijderea, cu Centrul de studii, iar Facultatea de Geografie și Turism a strălucit prin particula sa de Sport, care a făcut posibilă Determinarea dezechilibrelor musculare prezente la nivelul trunchiului – metodă și aparat; Folosirea vibrațiilor mecanice de joasă și medie frecvență, mijloc asociat în tratamentul kinetic al afecțiunilor reumatice degenerative ale coloanei vertebrale dorsale. Ajungând la Complexul automatizat geotermal - incinta de preuscare și la Centrul național de cercetare geotermală, am găsit expoziția de carte din domeniul Științelor Educației, colecția Educația în mileniul III, cu peste 120 de titluri ale cadrelor didactice de la DPPPD. Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică, secția de Autovehicule rutiere, Departamentul Mecanică și autovehicule  rutiere avea expus un model de Pneumobil, atracția numărul 1 a copiilor; am înțeles că modelul a fost expus și a participat în 9-10 mai la un concurs în Ungaria. La Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației, cu Centrul de cercetare și inginerie tehnologică pentru conversia energiei eletromagnetice, dl prodecan Daniel Trip ne-a prezentat posterul cu echipamente realizate de școala doctorală de inginerie electrică, iar la Centrul de cercetare și inginerie electronică și automatică a fost prezentată o software de recunoaștere a feței, un robot mobil pentru urmărire de  traseu și un plotter pentru scrierea de caractere alfa numerice. Erau de față doamna director conf. dr. ing. Livia Bandici, conf. dr. ing. Ioan Baciu și cercetător ing. Adrian Codoban.
Alături își aveau standurile Fizica Medicală și Protecția Mediului, unde vizitatorii erau serviți cu suc natural ecologic de mere, iar conf. dr. Vasile Laslo le prezenta exemplare de culturi ale laboratorului de culturi în vitro.
Prezenți la eveniment, rectorul Universității, dl prof.univ.dr. Constantin Bungău, președintele Senatului - dl prof.univ.dr. Sorin Curilă, prorectorul pe cercetare, dl prof.univ.dr. Sorin Șipoș i-au felicitat pe cei prezenți, dar regretă, ca și noi, de fapt, că nu au fost prezenți la eveniment și alți cercetători din rândul comunității locale, dar și din județ, pentru că „Noaptea cercetătorilor” nu este o manifestare a universitarilor orădeni sau numai a lor, ci a întregii comunități.
Nădăjduim că la ediția de anul viitor să putem consemna mult mai multe rezultate ale cercetătorilor, dar și sclipiri tehnice ale minții elevilor și studenților noștri. Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Noaptea cercetătorilor” a fost un sfetnic bun!

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 12:49:32 Ora de vară a Europei de Est