Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Alegeri în CȘE din unitățile de învățământ din țară

De la Consiliul Național al Elevilor

Alegeri în CȘE din unitățile de învățământ din țară

Elevii care doresc să devină lideri, să reprezinte interesele colegilor lor și să facă voluntariat în cea mai reprezentativă structură asociativă a elevilor din România, Consiliul Elevilor, au ocazia să candideze în perioada 23 septembrie - 14 octombrie 2013, la funcțiile vacante de președinte, vicepreședinte și secretar executiv din cadrul Consiliilor Școlare ale Elevilor.

 În fiecare an, Consiliul Național al Elevilor dă startul alegerilor în Consiliile Școlar ale Elevilor din unitățile de învățământ din țară, iar în acest an  data de deschidere a perioadei de candidatură este 23 septembrie. Alegerile în Consiliul Școlar al Elevilor reprezintă, în primul rând, posibilitatea elevilor de a se implica activ într-un proces electoral și a învăța ce înseamnă puterea votului democratic. De asemenea, Consiliul Elevilor este o școală a democrației care promovează valorile europene, acțiunile de voluntariat și investește în educația non-formală a tinerilor.
Astfel, până în data de 14 octombrie 2013, orice elev care nu se află într-un an terminal la liceu își poate depune candidatura online pentru o funcție în cadrul Consiliului Școlar al Elevilor pe platforma www.wedu.ro. Documentele pentru dosarul de candidatură pot fi descărcate în format electronic de pe http://consiliulelevilor.org/alegeri-consiliul-elevilor-2013.php. De asemenea, dosarul de candidatură trebuie listat și predat în format fizic la comisia de concurs și validare înființată la nivelul fiecărei unități de învățământ. Până în data de 14 octombrie vor avea loc în paralel campanii electorale, sesiuni de dezbateri și întrebări între candidații din fiecare unitate de învățământ din țară.
Începând cu data de 25 octombrie, vor avea lor sesiunile electorale la nivelul fiecărei unități de învățământ pe baza calendarului de alegeri elaborat și votat de Adunarea Generală a Consiliului Național al Elevilor. După finalizarea alegerilor, noii reprezentanți ai elevilor se vor întâlni în cadrul primei Adunării Generale a Consiliului Județean al Elevilor.
 Consiliul Național al Elevilor îi îndeamnă pe elevi să se implice activ în cea mai puternică structură de reprezentare a drepturilor elevilor din România, Consiliul Elevilor. Formarea profesională și personală pe care ți-o oferă Consiliul Elevilor este unică datorită faptului că este singura structură de tineret din România condusă în totalitate de elevi. Consiliul Elevilor este un loc ar responsabilizării, al formării și al cunoașterii, dar este în același timp și un loc al dezvoltării personale, prin intermediul educației non-formală.
Președinții, Vicepreședinții și Secretarii Consiliilor Școlare ale Elevilor beneficiază anual de formări pe diverse teme, precum: leadership, comunicare, muncă în echipă, inteligența emoțională, public speacking, debate, și managementul scrierii de proiect. De asemenea, membrii Consiliului Elevilor au ocazia de a se întâlni la nivel județean, regional și național în forumuri statutare în cadrul cărora se dezbat subiecte precum drepturile elevilor din România și creșterea calității sistemului de învățământ românesc. Nu în ultimul rând, reprezentanții elevilor se întâlnesc cu factori de decizie politici și din societatea civilă în vederea rezolvării unor probleme precum finanțarea în educație, acordarea de drepturi elevilor în forurile decizionale din cadrul unității de învățământ sau acordarea unor drepturi sociale elevilor din România.
 Consiliul Național al Elevilor este structură consultativă, partener al Ministerului Educației Naționale cu rol  în procesul decizional. Consiliul Elevilor conlucrează pentru îndeplinirea obiectivelor cu autoritățile locale și județene, cu Inspectoratele Școlare Județene, cu Direcțiile de Sport și Tineret și nu în ultimul rând cu asociații care sprijină activitatea de tineret la nivel local, județean și național. În acest an Consiliul Elevilor a militat și militează pentru acordarea a 6% din PIB pentru educație în 2014, pentru acordarea dreptului de vot al reprezentantului elevilor în cadrul Consiliului de Administrație al unității de învățământ, pentru decontarea integrală a transportului navetiștilor, pentru aprobarea Statutului Elevilor dar și pentru respectarea Art. 16, alin.(3) din Legea Educației Naționale privind gratuitatea învățământului liceal și implicit finanțarea de către stat a tuturor materialelor didactice necesare desfășurării actului educațional (manuale, planșe, lecții AEL, infrastructură școlară etc).
Consiliul Național al Elevilor, începând cu anul 2013, reprezintă interesele elevilor și la nivel european, fiind membru observator al OBESSU(The Organising Bureau of European Students Union).
Președintele CNE, Iulia-Flavia MIRON, declară:
„Activitățile desfășurate de elevii implicați în cadrul Consiliilor Elevilor contribuie la o dezvoltare personală și profesională pe care orele de curs nu o oferă. Educația non-formală, acțiunile de voluntariat și munca în echipă responsabilizează elevii față de colegii lor și comunitatea în care trăiesc. Procesul electoral reprezintă un exercițiu democratic, care formează elevii ca adevărați cetățeni ai unei societăți democratice.”
Dacă îți dorești să scrii și tu istorie în Consiliul Elevilor, candidează pentru una din funcțiile vacante în CȘE -ul tău și fii un factor al schimbării. Pentru mai multe informații despre cum poți candida, accesează www.consiliulelevilor.org și consultă-ți Consiliul Școlar al Elevilor din liceul tău despre cum te poți implica.
Cristian Gîrneață

 

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 22:15:08 Ora standard a Europei de Est