Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Competitivitate și performanță în economia Uniunii Europene”

Sâmbătă, au debutat lucrările Conferinței Internaționale Economice Agora

„Competitivitate și performanță în economia Uniunii Europene”

În Aula Albastră a Universității Agora din Oradea, au debutat, sâmbătă, 5 octombrie 2013, lucrările Conferinței Internaționale Economice Agora, cu tema „Competitivitate și performanță în economia Uniunii Europene”.

Cea de-a VII-a ediție s-a bucurat de o participare selectă, din partea a două asociații profesionale: Asociația Facultăților Economice din România (AFER, președinte – dl prof.univ.dr. Ioan Talpoș, director executiv – dl prof.univ.dr. Constantin Roșca) și Societatea Științifică de Management din România (fondată de dl prof.univ.dr. Constantin Roșca), după cum avea să precizeze președintele Comitetului de organizare al conferinței, doamna prof.univ.dr. Adriana Manolescu, în deschiderea evenimentului.
La actuala ediție au fost înscrise 87 de lucrări din care 9 din străinătate. La manifestare, au onorat cu prezența, dar și cu lucrări, cadre universitare de la facultăți de științe economice din Iași, Galați, Pitești, Timișoara, Cluj-Napoca, dar și de la Universitatea din Oradea.
„În Universitate, trebuie să învățăm cum putem face ca realitatea să devină mai bună”
Invitat să ia cuvântul în deschiderea conferinței, președintele AFER, președintele Senatului Universității de Vest din Timișoara, dl prof.univ.dr. Ioan Talpoș, și-a început discursul prin a-i felicita pe fondatorii Universității Agora, pe domnii profesori universitari Adriana Manolescu și Mișu-Jan Manolescu „pentru că au durat o universitate, care rezistă, funcționează în condițiile foarte grele de astăzi ale mediului universitar românesc”; în continuare vorbitorul s-a referit la evenimentul care avea să se întâmple curând: „conferirea de către Universitatea Agora a titlului de Doctor Honoris Causa unui venerabil al învățământului superior din România, unui om al cărții, unui om al științei, unui om al cetății, al României, al Europei, profesorul Constantin Roșca”. Adresându-se studenților, dl profesor Ioan Talpoș a dorit să tragă un semnal în legătură cu scăderea natalității la români, în sensul în care dacă se merge în acest ritm, este pericolul ca în anul 2100 să fim doar 8.000.000 de români. „Trebuie să infirmăm această predicție, această estimare statistică. Mă uit la voi. Voi, tinerii, care sunteți speranța noastră, trebuie să inversați, să inversăm mersul prin schimbare de atitudine. Aceasta este viața. Viața este o realitate pe care trebuie să o trăim, Și în universitate trebuie să învățăm cum putem face ca realitatea să devină mai bună. Noi, economiștii, trebuie să găsim mijloacele, metodele, instrumentele necesare ca să asigurăm acele condiții ca oamenii să trăiască bucuria vieții”, a mai spus președintele AFER.
În momentele următoare, rectorul Universității Agora, dl prof.univ.dr. Ioan Dzițac, a prezentat, în Power Point, istoria devenii universității în cei 14 ani ai existenței instituției, cu accent pe ultima perioadă, după acreditarea universității.
Am asistat apoi la evenimentul central al primei zile de conferință.
Senatul Universității Agora a conferit distinsului prof.univ.dr. Constantin Roșca înaltul titlu de Doctor Honoris Causa al Universității Agora
Președintele Senatului universitar, doamna prof.univ.dr. Adriana Manolescu, a prezentat Laudatio în onoarea distinsului prof.univ.dr. Constantin Roșca, născut la 5 octombrie 1933 în comuna Osica de Sus, din județul Romanați, astăzi județul Olt. În prezentare, accentul a căzut pe vasta și complexa sa activitate desfășurată pe durata celor 57 de ani dedicați studiului
și creației științifice, fiind evidențiate nenumăratele medalii, diplome și titluri obținute; activitate și creație științifică materializată în circa 550 de produse realizate ca unic autor sau în colaborare, 69 de cărți, manuale universitare, caiete de lucrări practice și îndrumătoare de  proiectare a organizării, monografii și filme didactice, 108 teme de cercetare științifică, din care 6 proiecte cu finanțare europeană, 144 de articole publicate în reviste de specialitate, 225 de comunicări prezentate în evenimente științifice organizate în țară și în străinătate. Cu Universitatea Agora, Domnia sa are o colaborare încă de la înființare, „fiind pentru fondatori sfătuitorul prețios, care împărțea cu dărnicie din experiența academică. Profesorul Constantin Roșca reprezintă pentru noi întruchiparea spiritului blând și înțelept, intelectualul desăvârșit, dascăl și slujitor pe tărâmul științei și al cunoașterii, personalitate care ne-a îndrumat și povățuit mereu cu aceeași dragoste, cu aceeași generozitate și înțelegere”, a ținut să sublinieze dna președinte al Senatului, prof.univ.Adr. Adriana Manolescu.
După înmânarea diplomei și îmbrăcarea robei, a „plouat” cu flori, felicitări și îmbrățișări, iar în replică, proaspătul Doctor Honoris Causa al Universității Agora, dl prof.univ.dr. Constantin Roșca, și-a prezentat Disertația „Comportamentul managerial în organizațiile din România”.
După-amiază, dar și duminică, lucrările au continuat pe patru secțiuni: I.Management și leadership II.Marketing III.Administrarea afacerilor și gestiune economico-financiară IV.Economie Generală.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Competitivitate și performanță în economia Uniunii Europene”.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 06:42:03 Ora de vară a Europei de Est