Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectele POSDRU derulate de ISJ Bihor

La Conferința de presă de luni, despre

Proiectele POSDRU derulate de ISJ Bihor

La Conferința de presă de luni (30 septembrie 2013), generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, dl profesor Daniel Negrean și inspectorii școlari Elisaveta Roșu și Florin Negruțiu (asistenți manageri ai celor două proiecte) au adus în atenția presei cele două mari proiectele POSDRU derulate de ISJ Bihor: „Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii”, respectiv „Educatori pentru societatea cunoașterii” (despre care doar noi am scris, cu prilejul Conferinței finale, desfășurate în perioada 20-22 septembrie la Hotel Continental).

„Aceste proiecte au debutat în 2010 și se vor finaliza la sfârșitul acestei luni. Noi suntem cu activitățile din cadrul acestor proiecte finalizate, mai avem doar partea de arhivare. La intrarea în Inspectoratul Școlar au fost postate bannere pentru informare; de asemenea, avem o sală alăturată în care au lucrat echipele de proiect și un lucru foarte greu: a trebuit să refacem arhiva, ca să putem arhiva toate materialele care rezultă în urma derulării celor două proiecte”, a precizat inspectorul școlar general.
Proiectul „Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii” a fost implementat de ISJ Bihor în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București, SIVECO România și TEHNE România. Proiectul s-a derulat la nivelul regiunilor de dezvoltare Nord-Vest, București-Ilfov, Vest (județul Hunedoara) și Sud Muntenia (județul Argeș) pe perioada a 36 de luni, în perioada 1 sept. 2010 – 30 septembrie 2013, valoarea proiectului – 20.898.635 lei. Obiectivul general al proiectului a fost formarea și dezvoltarea competențelor cadrelor didactice din aria curriculară Matematică și Științe de a elabora și implementa un curriculum integrat  la decizia școlii, acreditat și dezvoltarea profesională continuă a acestora pe componenta instruirii diferențiate a elevilor. Obiective specifice: Elaborarea unui curriculum interdisciplinar, pornind de la nevoile existente la nivelul unităților de învățământ, raportat la standardele curriculare. Dezvoltarea celor două module de curs și conversia lor în format digital A; Abilitarea pe curriculum B: Dezvoltarea profesională continuă pe componenta instruirii diferențiate a elevilor. Formarea cadrelor didactice din grupul țintă pe cele două module de curs. Asigurarea calității programului acreditat de formare continuă și a curriculumului interdisciplinar integrat la decizia școlii…
Grupul țintă al proiectului a fost alcătuit din 5.000 de cadre didactice din învățământul preuniversitar care predau disciplinele din aria curriculară Matematică și Științe, selectate din cele două regiuni de dezvoltare. Dar pe ambele proiecte au fost formate aproximativ 9.500 de cadre didactice. Principalele activități ale proiectului: Activitatea A1: Elaborarea curriculumului interdisciplinar integrat la decizia școlii; A2: Elaborarea și dezvoltarea celor două cursuri de formare propuse în proiect; A3: Conceperea, dezvoltarea și administrarea instrumentelor informatice; A4: Formarea și certificarea cadrelor didactice; A5: Evaluarea de impact; A6: Acțiuni de promovare a importanței formării continue pentru cadrele didactice; B1: Managementul de proiect. Dintre rezultatele proiectului: Un curriculum interdisciplinar integrat la decizia școlii, național acreditat prin ordin de ministru; un curriculum de curs acreditat: Abilitarea pe curriculum la decizia școlii la nivel interdisciplinar (25 de credite); un curriculum de curs acreditat: Dezvoltarea profesională continuă pe componenta instruirii diferențiate a elevilor (25 de credite); 100 de centre de formare acreditate la nivel național; Un pachet software cu variantele digitale ale celor două module de curs; 5.100 de manuale și 5.100 de CD-uri distribuite cursanților cuprinși în programul de formare; un suport de curs online; portalul profesorilor de matematică și științe…
Ovidiu Dan

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 14:13:48 Ora de vară a Europei de Est