Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Internaționalizarea învățământului superior românesc

O prioritate a Ministerului Educației Naționale

Internaționalizarea învățământului superior românesc

Ministrul Educației Naționale, Remus Pricopie, a declarat că una dintre prioritățile Ministerului Educației Naționale o reprezintă creșterea, graduală, a dimensiunii internaționale a învățământului superior

Ministrul a arătat importanța acestui aspect, în condițiile în care internaționalizarea este, invariabil, unul dintre criteriile de clasificare a universităților, conform topurilor internaționale.
Ministrul Remus Pricopie și-a exprimat speranța că din ce în ce mai mulți studenți și cadre didactice din alte țări vor opta să studieze în sistemul de învățământ românesc, arătând că, în acest moment, sunt mult mai mulți studenți și profesori români care aplică pentru programele de studii în afara țării. Ministrul a arătat că în România există specializări, cu recunoaștere internațională, care atrag studenți străini, precum programele de medicină, învățământul agricol, programele de studii de la Universitatea Maritimă din Constanța sau specializările de la Universitatea din Ploiești, pentru domeniul Petrol și Gaze.
Ministrul Pricopie a mai arătat că, pe lângă acordurile bilaterale între state și parteneriatele între universitățile românești și străine, o a treia cale de a atinge obiectivul propus îl reprezintă cooperarea universităților prin programele europene.
Afirmațiile ministrului Educației au fost făcute, miercuri, 25 septembrie 2013, la sediul MEN, cu prilejul lansării oficiale a celei de-a doua etape a programului „Burse și cooperare interinstituțională în domeniul învățământului superior”,  coordonat de ministrul delegat pentru Învățământ Superior, Cercetare Științifică și Dezvoltare Tehnologică, Mihnea Costoiu.
Ministrul delegat Mihnea Costoiu a subliniat importanța acestui program, în valoare de peste 4 milioane de euro, pentru întărirea relațiilor dintre universități, dar mai ales pentru beneficiarii direcți ai acestuia - studenți și cadre didactice. Ministrul Costoiu a subliniat că, în cadrul proiectului, există locuri dedicate și studenților proveniți din rândul populației rome.
Ministrul delegat Mihnea Costoiu a precizat și că pentru a genera performanță și echilibru în sistemul de învățământ superior și în cercetare, e necesară diversificarea paletei de opțiuni pentru studenți și cadre didactice. Mihnea Costoiu a mai declarat că, în acest moment, există 10 programe interinstituționale și alte 47 de acorduri bilaterale realizate între universitățile din România și alte țări.
Programul „Burse și cooperare interinstituțională în domeniul învățământului superior” are drept obiectiv sprijinirea studenților din orice ciclu de studiu și a personalului din universitățile românești pentru a realiza mobilități transnaționale în Norvegia, Liechtenstein și Islanda. De asemenea, vor fi finanțate și mobilitățile în România ale studenților și ale personalului din instituțiile de învățământ superior din cele trei țări, dar și proiecte de cooperare între universitățile din România și statele donatoare, în vederea întăririi relațiilor de cooperare academică dintre țări.
Principalii beneficiari instituționali ai vizitelor pregătitoare, proiectelor de mobilitate pentru studenți și personal din universități, respectiv proiectelor de cooperare interinstituțională sunt universitățile din România care dispun de o Cartă Erasmus, aprobată de Comisia Europeană, având ca parteneri instituții similare sau organizații de stagiu din statele donatoare. În proiectele de cooperare interinstituțională se mai pot asocia ca parteneri universități, institute de cercetare, companii și ONG-uri, atât din statele membre, cât și din celelalte țări beneficiare ale Mecanismului SEE.
Programul de „Burse și cooperare interinstituțională în domeniul învățământului superior” se află la a doua rundă de implementare în România. Prima rundă s-a derulat pe parcursul anului universitar 2009-2010 și în primul semestru al anului academic 2010-2011, cu o valoare totală de 1.100.000 euro. Pentru cea de-a doua rundă a programului au fost alocate 4.444.444 euro, din care 4.000.000 euro provin din partea țărilor donatoare (Norvegia, Islanda, Liechtenstein), restul fiind cofinanțare din partea statului român.
Programul este parte integrantă a Mecanismului Financiar al Spațiului Economic European 2009 - 2014 (SEE), program pentru care  Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP) este desemnată Operator de program. Informații suplimentare sunt disponibile pe www.see-burse.ro și pe www.eeagrants.org.
La evenimentul desfășurat la sediul MEN au participat și Hilde Berit Eide, coordonatorul departamentului Fonduri SEE și Norvegiene, din cadrul Ambasadei Norvegiei la București, Monica Calotă, director general al Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP) și Cătălina Meliță, director general în Ministerul Fondurilor Europene. (Biroul de presă)

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 02:10:46 Ora de vară a Europei de Est