Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Astăzi, începe campania ELSA de prezentare și recrutare

Biroul local ELSA Oradea se prezintă

Astăzi, începe campania ELSA de prezentare și recrutare

Vineri (4 octombrie 2013), Marius Deaconu, președinte ELSA, a ținut să-și prezinte echipa ELSA (Asociația Studenților în Drept), membrii biroului local.

Trebuie precizat, din start, că în urma alegerilor, aproape toți membrii sunt noi, începând cu președintele, mai puțin Sarca Patricia.
Marius dorește o relație cât mai bună cu presa; ei caută parteneri media pentru o reflectare cât mai bună a evenimentele ELSA.
„Ne dorim ca în acest an să organizăm evenimente care să fie deschise nu numai studenților care fac parte din grupul local ELSA Oradea, ci și altor categorii de studenți, chiar și publicului larg”.
Alături de președintele ELSA au fost prezenți trei vicepreședinți: Sergiu Pal, Ghiulai Izabela și Sarca Patricia, secretarul general Alexandra Condea și directorul Daciana Silaghi (cea care va aduna „dările” – banii în pușculiță).
Pal Sergiu (Departamentul STEP) se ocupă cu practica la nivel local, național și internațional; proiectele lui și ale departamentului: Programul Postuniversitaria (se va desfășura în luna noiembrie, timp de trei săptămâni), stagii de practică la instituțiile de drept din Oradea, precum și la cabinete individuale de avocatură. „Îmi propun să atrag și să realizez minimum 20 de stagii de practică la cabinete de avocatură, deci 20 de studenți vor avea posibilitatea de a face practică, precum și minimum cinci locuri de practică la Judecătoria Oradea, și încă cinci la Tribunalul Bihor”; Schimb intern de studenți (tot în luna noiembrie), un stagiu de practică în Oradea, timp de o săptămână, cu trei locuri la care vor participa studenți din alte grupuri ELSA din România; Un eveniment de perspective juridice, în colaborare cu departamentele conduse de Ghiulai Izabela și Sarca Patricia.
Ghiulai Izabela (Departamentul de seminarii și conferințe) își propune să ofere studenților la Drept, dar nu numai, „posibilitatea de a-și îmbogăți cunoștințele în domenii mai puțin tratate în curriculumul universitar sau uneori chiar deloc”; de a intra în contact cu studenți la nivel național și internațional; departamentul se va ocupa cu organizarea de seminarii, conferințe, prelegeri, școli de vară, vizite de studiu (naționale și internaționale); în 23 octombrie, la ora 18.00, va avea loc Seminarul de perspective juridice, „care se dorește o prezentare a profesiilor în Drept, un punct de pornire și de orientare pentru „boboci” (studenții din primul an), dar nu numai. Să-și facă o imagine despre ceea ce presupune o carieră în Drept”; invitați: avocați, procurori, judecători, dar și persoane care au terminat Dreptul și activează într-un alt domeniu decât cel juridic; continuarea unei vizite de studiu începute anul trecut; o conferință pe tema schimbării codului penal (în luna mai).
Sarca Patricia (Departamentul Activități academice) și-a propus să organizeze: Procese simulate (care sunt tradiții în SUA și Marea Britanie) pentru desăvârșirea educației juridice a studenților, în sensul de a aplica cunoștințele teoretice, de a-și dezvolta abilitățile oratorice și tehnicile de argumentare; ea și-a propus două concursuri de procese simulate în primul semestru (cu teme din dreptul penal și dreptul civil); concursuri de eseuri juridice, cu scopul de a-i îndemna pe studenții de la Drept să se specializeze pe un anumit domeniu, să-l cerceteze în de-amănunt, eseul fiind finalitatea unei asemenea cercetări; reeditarea revistei locale de Drept a ELSA, numită „Recurs”, care să devină cu caracter permanent și cu deschidere națională; reorganizarea clubului de dezbateri, care urmărește familiarizarea studenților de la Drept cu arta argumentării, exersarea gândirii critice, speculative, divergente și creative, o mai bună gestionare a emoțiilor, exersarea tehnicii discursului și a tehnicilor de convingere și de persuasiune; în perioada vacanței, propune seri de filme ELSA, cu teme juridice, urmate de discuții; cafenele juridice.
Daciana Silaghi este directorul departamentului de „făcut” bani, adunare de fonduri și „racolare” de sponsori.
Alexandra Condea (secretarul general) se va ocupa cu partea de secretariat: acte, procese verbale, ședințe de birou și consiliu local; „voi prezenta recruților regulamentul de ordine internă și activitățile ELSA, dar cel mai important lucru: am înscris biroul local la Judecătorie”.
Astăzi, prima prezentare ELSA
Revenind, președintele Marius Deaconu a ținut să puncteze câteva evenimente; „Prin intermediul grupului nostru local, studenții la Drept pot să beneficieze de reduceri de până la 30 la sută la achiziționarea unor cărți de drept, de la cele mai importante edituri; primul eveniment de prezentare ELSA va avea loc joi, 10 octombrie, la ora 18.00 (nu 14.00, cum a fost inițial), la Facultatea de Drept, urmând ca procesul de recrutare să se încheie undeva la începutul lunii noiembrie, în cadrul Seminarului local de motivare și instruire, care va avea loc la Băile Felix. Dorim o reînnodare a relațiilor cu foștii absolvenți de Drept și membri ai ELSA Oradea, iar anul viitor dorim să organizăm și o gală aniversară, cu lansarea unei cărți reprezentând istoricul asociației noastre”.
Marius a ținut apoi să-i nominalizeze și pe ceilalți membri ai biroului local care nu au putut să fie prezenți: Raluca Birta (vicepreședinte pe resurse umane), Radu Hava (vice pe marketing), Carmen Popa (director IT), directorul Lucian Costa „și mai avem o funcție de trezorier, rămasă vacantă”, a precizat președintele ELSA, Marius Deaconu.
Să mai spunem că ELSA Oradea numără 34 de membri din cei circa 500 de studenți ai Facultății de Drept.
Campania de prezentare ELSA și de recrutare de noi membri se desfășoară între 10 și 15 octombrie, ea încheindu-se cu interviurile programate în 14 și 15 octombrie. Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Astăzi, începe campania ELSA de prezentare și recrutare.

Trimite email
miercuri, 3 septembrie 2025, 04:24:58 Ora de vară a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Șatra B.E.N.Z. - 10 ani - Concert aniversar, pe 20 septembrie 2025, la Arenele Romane din București.
Invitati: RAVA, M.G.L., OSCAR, IDK, ALBERTNBN, AMULY, AZTECA, DOMNUL UDO, HVNDS, MACANACHE, GOLANI, SHIFT, SUICIDJEGOS, ALDUTS SHERDLEY, ADDA, EMAA, BRUJA, DAMIA
Acum 10 ani, LU-K BEATS, NOSFE, KEED, SUPER ED și KILLA FONIC n-au inventat trap-ul.
Dar l-au făcut de neuitat. În România.
Au dat cu pumnul în normă, cu versuri în reguli și cu stil în haos.
Au fost trupa pe care nimeni n-a știut s-o înțeleagă la început, dar toți au ajuns s-o copieze după...