Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Astăzi, începe campania ELSA de prezentare și recrutare

Biroul local ELSA Oradea se prezintă

Astăzi, începe campania ELSA de prezentare și recrutare

Vineri (4 octombrie 2013), Marius Deaconu, președinte ELSA, a ținut să-și prezinte echipa ELSA (Asociația Studenților în Drept), membrii biroului local.

Trebuie precizat, din start, că în urma alegerilor, aproape toți membrii sunt noi, începând cu președintele, mai puțin Sarca Patricia.
Marius dorește o relație cât mai bună cu presa; ei caută parteneri media pentru o reflectare cât mai bună a evenimentele ELSA.
„Ne dorim ca în acest an să organizăm evenimente care să fie deschise nu numai studenților care fac parte din grupul local ELSA Oradea, ci și altor categorii de studenți, chiar și publicului larg”.
Alături de președintele ELSA au fost prezenți trei vicepreședinți: Sergiu Pal, Ghiulai Izabela și Sarca Patricia, secretarul general Alexandra Condea și directorul Daciana Silaghi (cea care va aduna „dările” – banii în pușculiță).
Pal Sergiu (Departamentul STEP) se ocupă cu practica la nivel local, național și internațional; proiectele lui și ale departamentului: Programul Postuniversitaria (se va desfășura în luna noiembrie, timp de trei săptămâni), stagii de practică la instituțiile de drept din Oradea, precum și la cabinete individuale de avocatură. „Îmi propun să atrag și să realizez minimum 20 de stagii de practică la cabinete de avocatură, deci 20 de studenți vor avea posibilitatea de a face practică, precum și minimum cinci locuri de practică la Judecătoria Oradea, și încă cinci la Tribunalul Bihor”; Schimb intern de studenți (tot în luna noiembrie), un stagiu de practică în Oradea, timp de o săptămână, cu trei locuri la care vor participa studenți din alte grupuri ELSA din România; Un eveniment de perspective juridice, în colaborare cu departamentele conduse de Ghiulai Izabela și Sarca Patricia.
Ghiulai Izabela (Departamentul de seminarii și conferințe) își propune să ofere studenților la Drept, dar nu numai, „posibilitatea de a-și îmbogăți cunoștințele în domenii mai puțin tratate în curriculumul universitar sau uneori chiar deloc”; de a intra în contact cu studenți la nivel național și internațional; departamentul se va ocupa cu organizarea de seminarii, conferințe, prelegeri, școli de vară, vizite de studiu (naționale și internaționale); în 23 octombrie, la ora 18.00, va avea loc Seminarul de perspective juridice, „care se dorește o prezentare a profesiilor în Drept, un punct de pornire și de orientare pentru „boboci” (studenții din primul an), dar nu numai. Să-și facă o imagine despre ceea ce presupune o carieră în Drept”; invitați: avocați, procurori, judecători, dar și persoane care au terminat Dreptul și activează într-un alt domeniu decât cel juridic; continuarea unei vizite de studiu începute anul trecut; o conferință pe tema schimbării codului penal (în luna mai).
Sarca Patricia (Departamentul Activități academice) și-a propus să organizeze: Procese simulate (care sunt tradiții în SUA și Marea Britanie) pentru desăvârșirea educației juridice a studenților, în sensul de a aplica cunoștințele teoretice, de a-și dezvolta abilitățile oratorice și tehnicile de argumentare; ea și-a propus două concursuri de procese simulate în primul semestru (cu teme din dreptul penal și dreptul civil); concursuri de eseuri juridice, cu scopul de a-i îndemna pe studenții de la Drept să se specializeze pe un anumit domeniu, să-l cerceteze în de-amănunt, eseul fiind finalitatea unei asemenea cercetări; reeditarea revistei locale de Drept a ELSA, numită „Recurs”, care să devină cu caracter permanent și cu deschidere națională; reorganizarea clubului de dezbateri, care urmărește familiarizarea studenților de la Drept cu arta argumentării, exersarea gândirii critice, speculative, divergente și creative, o mai bună gestionare a emoțiilor, exersarea tehnicii discursului și a tehnicilor de convingere și de persuasiune; în perioada vacanței, propune seri de filme ELSA, cu teme juridice, urmate de discuții; cafenele juridice.
Daciana Silaghi este directorul departamentului de „făcut” bani, adunare de fonduri și „racolare” de sponsori.
Alexandra Condea (secretarul general) se va ocupa cu partea de secretariat: acte, procese verbale, ședințe de birou și consiliu local; „voi prezenta recruților regulamentul de ordine internă și activitățile ELSA, dar cel mai important lucru: am înscris biroul local la Judecătorie”.
Astăzi, prima prezentare ELSA
Revenind, președintele Marius Deaconu a ținut să puncteze câteva evenimente; „Prin intermediul grupului nostru local, studenții la Drept pot să beneficieze de reduceri de până la 30 la sută la achiziționarea unor cărți de drept, de la cele mai importante edituri; primul eveniment de prezentare ELSA va avea loc joi, 10 octombrie, la ora 18.00 (nu 14.00, cum a fost inițial), la Facultatea de Drept, urmând ca procesul de recrutare să se încheie undeva la începutul lunii noiembrie, în cadrul Seminarului local de motivare și instruire, care va avea loc la Băile Felix. Dorim o reînnodare a relațiilor cu foștii absolvenți de Drept și membri ai ELSA Oradea, iar anul viitor dorim să organizăm și o gală aniversară, cu lansarea unei cărți reprezentând istoricul asociației noastre”.
Marius a ținut apoi să-i nominalizeze și pe ceilalți membri ai biroului local care nu au putut să fie prezenți: Raluca Birta (vicepreședinte pe resurse umane), Radu Hava (vice pe marketing), Carmen Popa (director IT), directorul Lucian Costa „și mai avem o funcție de trezorier, rămasă vacantă”, a precizat președintele ELSA, Marius Deaconu.
Să mai spunem că ELSA Oradea numără 34 de membri din cei circa 500 de studenți ai Facultății de Drept.
Campania de prezentare ELSA și de recrutare de noi membri se desfășoară între 10 și 15 octombrie, ea încheindu-se cu interviurile programate în 14 și 15 octombrie. Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Astăzi, începe campania ELSA de prezentare și recrutare.

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 19:29:19 Ora de vară a Europei de Est