Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Astăzi, începe campania ELSA de prezentare și recrutare

Biroul local ELSA Oradea se prezintă

Astăzi, începe campania ELSA de prezentare și recrutare

Vineri (4 octombrie 2013), Marius Deaconu, președinte ELSA, a ținut să-și prezinte echipa ELSA (Asociația Studenților în Drept), membrii biroului local.

Trebuie precizat, din start, că în urma alegerilor, aproape toți membrii sunt noi, începând cu președintele, mai puțin Sarca Patricia.
Marius dorește o relație cât mai bună cu presa; ei caută parteneri media pentru o reflectare cât mai bună a evenimentele ELSA.
„Ne dorim ca în acest an să organizăm evenimente care să fie deschise nu numai studenților care fac parte din grupul local ELSA Oradea, ci și altor categorii de studenți, chiar și publicului larg”.
Alături de președintele ELSA au fost prezenți trei vicepreședinți: Sergiu Pal, Ghiulai Izabela și Sarca Patricia, secretarul general Alexandra Condea și directorul Daciana Silaghi (cea care va aduna „dările” – banii în pușculiță).
Pal Sergiu (Departamentul STEP) se ocupă cu practica la nivel local, național și internațional; proiectele lui și ale departamentului: Programul Postuniversitaria (se va desfășura în luna noiembrie, timp de trei săptămâni), stagii de practică la instituțiile de drept din Oradea, precum și la cabinete individuale de avocatură. „Îmi propun să atrag și să realizez minimum 20 de stagii de practică la cabinete de avocatură, deci 20 de studenți vor avea posibilitatea de a face practică, precum și minimum cinci locuri de practică la Judecătoria Oradea, și încă cinci la Tribunalul Bihor”; Schimb intern de studenți (tot în luna noiembrie), un stagiu de practică în Oradea, timp de o săptămână, cu trei locuri la care vor participa studenți din alte grupuri ELSA din România; Un eveniment de perspective juridice, în colaborare cu departamentele conduse de Ghiulai Izabela și Sarca Patricia.
Ghiulai Izabela (Departamentul de seminarii și conferințe) își propune să ofere studenților la Drept, dar nu numai, „posibilitatea de a-și îmbogăți cunoștințele în domenii mai puțin tratate în curriculumul universitar sau uneori chiar deloc”; de a intra în contact cu studenți la nivel național și internațional; departamentul se va ocupa cu organizarea de seminarii, conferințe, prelegeri, școli de vară, vizite de studiu (naționale și internaționale); în 23 octombrie, la ora 18.00, va avea loc Seminarul de perspective juridice, „care se dorește o prezentare a profesiilor în Drept, un punct de pornire și de orientare pentru „boboci” (studenții din primul an), dar nu numai. Să-și facă o imagine despre ceea ce presupune o carieră în Drept”; invitați: avocați, procurori, judecători, dar și persoane care au terminat Dreptul și activează într-un alt domeniu decât cel juridic; continuarea unei vizite de studiu începute anul trecut; o conferință pe tema schimbării codului penal (în luna mai).
Sarca Patricia (Departamentul Activități academice) și-a propus să organizeze: Procese simulate (care sunt tradiții în SUA și Marea Britanie) pentru desăvârșirea educației juridice a studenților, în sensul de a aplica cunoștințele teoretice, de a-și dezvolta abilitățile oratorice și tehnicile de argumentare; ea și-a propus două concursuri de procese simulate în primul semestru (cu teme din dreptul penal și dreptul civil); concursuri de eseuri juridice, cu scopul de a-i îndemna pe studenții de la Drept să se specializeze pe un anumit domeniu, să-l cerceteze în de-amănunt, eseul fiind finalitatea unei asemenea cercetări; reeditarea revistei locale de Drept a ELSA, numită „Recurs”, care să devină cu caracter permanent și cu deschidere națională; reorganizarea clubului de dezbateri, care urmărește familiarizarea studenților de la Drept cu arta argumentării, exersarea gândirii critice, speculative, divergente și creative, o mai bună gestionare a emoțiilor, exersarea tehnicii discursului și a tehnicilor de convingere și de persuasiune; în perioada vacanței, propune seri de filme ELSA, cu teme juridice, urmate de discuții; cafenele juridice.
Daciana Silaghi este directorul departamentului de „făcut” bani, adunare de fonduri și „racolare” de sponsori.
Alexandra Condea (secretarul general) se va ocupa cu partea de secretariat: acte, procese verbale, ședințe de birou și consiliu local; „voi prezenta recruților regulamentul de ordine internă și activitățile ELSA, dar cel mai important lucru: am înscris biroul local la Judecătorie”.
Astăzi, prima prezentare ELSA
Revenind, președintele Marius Deaconu a ținut să puncteze câteva evenimente; „Prin intermediul grupului nostru local, studenții la Drept pot să beneficieze de reduceri de până la 30 la sută la achiziționarea unor cărți de drept, de la cele mai importante edituri; primul eveniment de prezentare ELSA va avea loc joi, 10 octombrie, la ora 18.00 (nu 14.00, cum a fost inițial), la Facultatea de Drept, urmând ca procesul de recrutare să se încheie undeva la începutul lunii noiembrie, în cadrul Seminarului local de motivare și instruire, care va avea loc la Băile Felix. Dorim o reînnodare a relațiilor cu foștii absolvenți de Drept și membri ai ELSA Oradea, iar anul viitor dorim să organizăm și o gală aniversară, cu lansarea unei cărți reprezentând istoricul asociației noastre”.
Marius a ținut apoi să-i nominalizeze și pe ceilalți membri ai biroului local care nu au putut să fie prezenți: Raluca Birta (vicepreședinte pe resurse umane), Radu Hava (vice pe marketing), Carmen Popa (director IT), directorul Lucian Costa „și mai avem o funcție de trezorier, rămasă vacantă”, a precizat președintele ELSA, Marius Deaconu.
Să mai spunem că ELSA Oradea numără 34 de membri din cei circa 500 de studenți ai Facultății de Drept.
Campania de prezentare ELSA și de recrutare de noi membri se desfășoară între 10 și 15 octombrie, ea încheindu-se cu interviurile programate în 14 și 15 octombrie. Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Astăzi, începe campania ELSA de prezentare și recrutare.

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:04:00 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).