Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

O oră specială de consiliere și orientare

Miercuri, la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” Oradea

O oră specială de consiliere și orientare

De pe la mijlocul lunii februarie, Daciana Nica, director executiv al A.J.O.F.M. Bihor, și colegii săi desfășoară o amplă și susținută activitate de consiliere și orientare a elevilor orădeni din clasa a XII-a.
Ieri (miercuri, 12 martie 2008), aveam să o întâlnim pe directoarea A.J.O.F.M. la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida”, la o oră de consiliere și orientare la clasa a XII-a A.

Nouă angajați ai Agenției județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor desfășoară, cu schimbul,  câte două-trei ore de consilier pe zi, una-două zile pe săptămână în liceele orădene. Directoarea a susținut astfel de ore la Grupul Școlar „Andrei Șaguna”  și Liceul de Artă, iar timp de trei zile, la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida”, marți, la clasele a XII-a B și a XIII-a, ieri (miercuri), la a XII-a A, iar astăzi (joi, 13 martie), la a XII-a D.
Prin prezentări în power point, combinate cu discuții, li se oferă elevilor informații și lămuriri la chestiuni specifice agenției, dar foarte utile pentru un viitor absolvent, posibil student, aflat în căutarea unui loc de muncă. 
Ce condiții trebuie să îndeplinească o persoană ca să fie asimilată șomerilor (celor 6342 de șomeri înregistrați la această oră la nivelul județului Bihor).
Despre indemnizația de șomaj și acordarea primei de încadrare; etapele ce trebuie urmate în căutarea unui loc de muncă; scrisoarea de intenție sau ce trebuie să știe o persoană înainte de prezentarea la un interviu; o imagine de ansamblu asupra carierei solicitantului; impresia nefavorabilă; curriculum vitae; cum se face o impresie bună la interviu...
Consilierea s-a încheiat cu completarea  unui chestionar. 
(Ov. D.) 

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 07:08:01 Ora standard a Europei de Est