Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevii de la „Șaguna” au plantat pentru pace

Sperăm să creștem împreună cu copacii în viitor și pentru viitor

Elevii de la „Șaguna” au plantat pentru pace

Elevii clasei a XI-a A de la Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” din Oradea, sub îndrumarea domnului director, prof. dr. Răzvan Vonea, a doamnei director adjunct, prof. Ildiko Biro și a profesorilor care s-au implicat în acest proiect: prof. Cristinco Olar și prof. Simona Lăcătușu, s-au alăturat altor școli din întreaga lume pentru a marca Ziua Internațională a ONU pentru pace, printr-o acțiune de plantare de copaci în curtea școlii.

Evenimentul face parte dintr-o  campanie anuală pentru mediu și pentru pace. Plant a tree for Peace 2013 este o campanie organizată de Learning about Forests – LEAF și ENO-Environment Online, o școală globală virtuală pentru creșterea responsabilității față de mediu și dezvoltarea sustenabilă. „Plant a tree for Peace” promovează educația pentru pace și crește gradul de conștientizare a elevilor cu privire la importanța arborilor și a pădurilor la o scară globală.
 Acțiunea de plantare pune accent pe atenția ce trebuie acordată pădurilor ca sursă primară de oxigen și cel mai important mecanism global de reducere a CO2.
Evenimentul a fost dedicat zilei de 21 septembrie, zi declarată de către Organizația Națiunilor Unite (ONU), ca Ziua Internațională a Păcii, un bun prilej pentru a promova educația pentru pace și a crește gradul de conștientizare a elevilor cu privire la importanța arborilor și a pădurilor la o scară globală. Campania se bucură de succes la nivel internațional. Anul trecut, peste 5.000 de școli din 132 de state de pe glob au plantat 600. 000 de copaci în cursul acestei zile. Primii copaci au fost plantați în Oceania, apoi în Asia, Europa și Africa, iar lanțul de copaci va ajunge în cele din urmă și în cele două Americi.
Plantarea de copaci este importantă pentru noi toți. Mai întâi, pentru că ne amintește de natură și de importanța protejării ei. În alt doilea rând, această zi a Păcii Mondiale marchează  pacea și continuitatea vieții. Prin activitatea de plantare, elevii colegiului nostru și-au propus să contribuie la atingerea celor opt obiective globale de dezvoltare ale mileniului propuse de Organizația Națiunilor Unite, obiective pe care cele 192 state membre ONU au convenit să le atingă până în 2015. Acestea includ: reducerea sărăciei extreme, reducerea ratei mortalității infantile, combaterea epidemiilor, precum și inițierea unui parteneriat global pentru dezvoltare, dezvoltare ce trebuie înțeleasă ca fiind pentru pace. Plantând arbori, tinerii învață despre rolul pădurii și posibilitățile pe care le avem în condițiile schimbărilor climatice actuale.
„Learning about Forests” ne aduce aminte că „un copac este un simbol pentru noi”, ne amintește de natură și de importanța protejării mediului. În al doilea rând, simbolizează cooperarea între școlile din întreaga lume cu respect pentru diversitatea culturală și toleranță. Prin această activitate, elevii Colegiului Tehnic „Andrei Șaguna” au dorit să demonstreze că sunt conștienți de importanța păstrării unui mediu curat. Dacă fiecare om de pe planetă ar planta și ar îngriji un copac,  Pământul ar fi un loc mai sigur pentru generațiile care vin. Sperăm ca gestul nostru să nu fie unul singular și promitem să îngrijim cu responsabilitate prietenii noștri verzi, copăceii. Mulțumim celor care ne-au sprijinit: profesori, conducerea școlii și nu în ultimul rând S.C. Eutectic SRL, reprezentată de dl. Florin Pleș, care ne-a oferit materialul săditor și sfaturile profesionale.
Sperăm să creștem împreună cu copacii în viitor și pentru viitor.
Prof. Cristinco Olar
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Elevii de la „Șaguna” au plantat pentru pace.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 09:35:44 Ora de vară a Europei de Est