Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

„Măria-Sa, Dascălul”, sărbătorit la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”

Celor ce dezleagă „iarba fiarelor”

„Măria-Sa, Dascălul”, sărbătorit la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”

Ziua de 5 octombrie – Ziua internațională a Educației – nu s-a derulat ca oricare alta pentru elevii Liceului Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea.

Sensibili la evenimentul care îi celebrează pe călăuzitorii minții și a sensibilității lor, elevii acestei școli s-au lăsat cu entuziasm antrenați în activitățile școlare și extrașcolare cu specific cultural, care au marcat însemnătatea zilei. Concret, elevi ai claselor a XI-a au trecut, pentru câteva ore, din postura de elevi în aceea de profesori de educație muzicală, predându-le colegilor mai mici din clasele a V-a, a VI-a și a VII-a, în cadrul activității cu tema „Profesor pentru o zi”, organizată de prof. Șandor Ioana. Cei mici au fost surprinși și încântați în acelați timp să-și vadă colegii mai mari în această ipostază și pentru a alunga emoțiile noilor „profesori”, au fost deosebit de ascultători și activi la lecții. O activitate similară a desfășurat și prof. Otilia Filip, lansându-le elevilor săi din clasa a XI-a D provocarea de a se erija „Eu în locul dirigintelui meu”. O atmosferă cu adevărat empatică față de destinul dascălului de vocație s-a creat și printre elevii din clasele a V-a A și a VI-a B, în cadrul activității de lectură literară „Imaginea dascălilor prin ochii scriitorilor”, sub coordonarea doamnei prof. Ioana Trempe. În cadrul concursului de eseuri cu tema „De ce avem nevoie de profesor”, coordonat de doamna prof. Adriana Meșter, bobocii liceeni din clasa de jurnalism și de la profilul socio-uman și-au împărtășit perspectivele asupra rolului profesorului în școală, dar și în viață. Văzut ca un deschizător de drumuri, ca cel ce dezleagă „iarba fiarelor”, dascălul își trage suflul din permanentul dialog cu discipolii săi. Aceeași atmosferă tonică a fost emanată și în cadrul concursului de afișe cu maxime și cugetări celebre despre rolul educației (prof. Ancuța Cioară, cls. XI D), a expoziției de carte „Cu și despre dascăli”, desfășurate la biblioteca liceului (bibliotecar Codruța Manea) sau a activității în limba engleză „Me and My Class” (prof. Sânziana Neșiu și Rodica Pojoga). După cum se vede, omagierea dascălului nu a fost doar o experiență convențională, ci o confesiune a încrederii pe care elevii Liceului Teoretic „Lucian Blaga” o au în profesionalismul și dăruirea celor ce le veghează devenirea.
Ioana Trempe, Adriana Meșter, Ioana Șandor
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Măria-Sa, Dascălul”, sărbătorit la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”.

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 11:47:55 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...