Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Agora International Law Conference (AILC) cu tema „Prospects and Challenges of 21st Century Law”

Ieri, la Universitatea Agora

Agora International Law Conference (AILC) cu tema „Prospects and Challenges of 21st Century Law”

Agora International Law Conference (AILC) cu tema „Prospects and Challenges of 21st Century Law” (Perspective și provocări în dreptul secolului XXI) ajunsă la ediția a VII-a în acest an și-a deschis lucrările, ieri, 17 octombrie 2013, în Amfiteatrul „Albastru” din incinta Universității Agora din municipiul Oradea.

Conferința a fost organizată în parteneriat cu Centrul de Informare Europeană „Europe Direct” Universitatea Agora, Oradea, Nord-Vest, Centrul euroregional de prevenire și combatere a criminalității transfrontaliere și modulele „Jean Monnet”: „Libera circulație a persoanelor în spațiul Uniunii Europene” și „Uniunea Economică și Monetară”.
Peste 100 de participanți din 28 de centre universitare din țară, precum și profesori din India și Ungaria, preocupați de aspecte teoretice și practice de drept comparat vor prezenta, pe parcursul a două zile, particularități legislative din diferite domenii ale dreptului, raportate la dinamica legislativă internațională, atât în plenul conferinței, cât și în cadrul a cinci secțiuni.
În deschiderea conferinței au luat cuvântul din partea conducerii Universității Agora: rectorul universității, prof. univ. dr. Ioan Dzițac, decanul facultății, conf.univ.dr. Gabriela Bologa și directorul  Departamentului de Științe Sociale, prof.univ.dr. Elena-Ana Iancu care au subliniat rolul pe care îl au parteneriatele și colaborările științifice în viața academică a fiecărei instituții de învățământ. În acest cadru a fost semnat acordul de colaborare între Universitatea Agora și Universitatea Kalasalingam din India, bazat pe schimburi de experiență pentru studenți și cadre didactice și organizarea de proiecte de cercetare comune.
Membrii conducerii universității s-au adresat și masteranzilor înscriși în cadrul Școlii Masterale pentru a-i motiva în vederea folosirii eficiente a timpului rezervat aprofundării cunoștințelor, în cele doua specializări acreditate „Științe penale și criminalistică” și  „Managementul resurselor umane”.
Au fost prezenți invitați de onoare precum prof.univ.dr. Mircea Duțu, directorul Institutului de Cercetări Juridice „Academician Andrei Rădulescu” al Academiei Române; prof.univ.dr. Ovidiu Predescu, vicepreședintele Uniunii Juriștilor din România și directorul publicațiilor „Dreptul”; prof.univ.dr. Vinod Madan și prof.univ.dr. K. Sridahan de la Universitatea Kalasalingam din India; prof.dr. Ágnes Papai-Tarr și prof.univ.dr. Ferencs Sipos de la Universitatea din Debrecen Ungaria; prof.univ.dr. Radu Carp de la Universitatea din București.
Lucrările selectate în urma recenziei vor fi publicate în revista „Agora International Journal of Juridical Sciences”,  http://univagora.ro/jour/index.php/aijjs revistă indexată în mai multe baze de date internaționale recunoscute pentru domeniul științelor juridice.
Deschiderea lucrărilor conferinței și a școlii masterale s-au desfășurat sub bune auspicii pentru „acces la succes”.
Alina Manolescu
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Agora International Law Conference (AILC) cu tema  „Prospects and Challenges of 21st Century Law”.

Trimite email
vineri, 24 mai 2024, 20:41:00 Ora de vară a Europei de Est