Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Diseminarea unui nou proiect Comenius - ACTIVE

„Șhogunii” orădeni sunt, din nou, ambasadorii României în lume

Diseminarea unui nou proiect Comenius - ACTIVE

Joi, 17 octombrie 2013, directorul Colegiului Tehnic „Andrei Șaguna” din Oradea, dl prof. ec. dr. Răzvan Vonea, și coordonatorul de proiect, dna prof. Curpaș Anca, au invitat presa și părinții la diseminarea unui nou proiect școlar multilateral Comenius – ACTIVE (Active Communication Training in Vocation Education).

Este vorba despre cel de-al treilea proiect din seria programelor sectoriale Comenius, un program de învățare pe tot parcursul vieții, câștigat de echipa „shogunilor” orădeni.
În deschiderea evenimentului, dl director Răzvan Vonea a salutat participanții și a mulțumit echipei de proiect pentru cel de-al treilea proiect internațional câștigat, în valoare totală de 24.000 de euro, „bani mulți care se obțin greu, cu un anumit efort. Valoarea totală de finanțare a acestui proiect de 24.000 de euro a fost obținută prin conștiinciozitatea, munca, străduința, harul și devotamentul unor colegi profesori ai acestei școli, proiect care vine în întâmpinarea unor necesități ale elevilor școlii noastre, racordării acestei școli la valorile europene”, a precizat dl director, după care a făcut cunoscută ordinea de zi.  
Coordonatorul de proiect, prof. metodist Curpaș Anca, a prezentat (în PPT) obiectivul proiectului, cele șapte țări partenere: România, Turcia, Bulgaria, Polonia, Croația, Italia și Franța, precum și planul de mobilități (După vizita în Reunion și Italia, în cursul lunii octombrie, urmează vizitele în Croația și Bulgaria - în aprilie 2014, în România și Turcia - în octombrie 2014, iar în mai 2015, vizita finală în Polonia). Am fost informați în legătură cu activitățile și rezultatele proiectate ale vizitelor de lucru, dar și cu produsele de diseminare, monitorizare și evaluare ale proiectului (Colțul Comenius, aviziere și puncte de informare, Website-ul școlii, Platforma de comunicare electronică, Formulare de evaluare inițială, mediană și finală, Interpretarea grafică și rapoarte asupra formularelor evaluative).
„Ochii sunt oglinda sufletului”
În continuare, prof. consilier școlar psiholog Camelia Koka a prezentat în PowerPoint formele și caracteristicile comunicării nonverbale: expresiile faciale, contactul vizual (se spune că „ochii sunt oglinda sufletului”), spațiul personal (zona intimă, zona personală, zona socială și zona publică), postura corpului, gesturile și aspectul exterior (Prima impresie contează; hainele și uniformele sunt simbol al puterii sociale, ele influențează stima de sine, dar și comportamentul celorlalți).
Prezenți la reuniune, părinții elevilor care fac parte din echipa de proiect au completat un chestionar prin care au luat act și în scris despre participarea fiului (sau fiicei) lor la acest proiect, urmând să-și dea acordul în scris pentru implicarea fiului (fiicei) în derularea proiectului, pentru participarea la vizitele de lucru în țările partenere.
La rândul lor, elevii și profesorii, membri ai  echipei de proiect, au completat documente și formulare cu privire la obiectivele proiectului, și de evaluare a cunoștințelor privitoare la comunicarea nonverbală din cadrul proiectului.
Felicităm conducerea colegiului, echipa de proiect, pe coordonatorul de proiect, prof. Curpaș Anca, pentru această nouă  oportunitate de a prezenta imaginea reală a României și învățământului românesc în lume!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Diseminarea unui nou proiect Comenius - ACTIVE.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 20:26:36 Ora de vară a Europei de Est