Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Diseminarea unui nou proiect Comenius - ACTIVE

„Șhogunii” orădeni sunt, din nou, ambasadorii României în lume

Diseminarea unui nou proiect Comenius - ACTIVE

Joi, 17 octombrie 2013, directorul Colegiului Tehnic „Andrei Șaguna” din Oradea, dl prof. ec. dr. Răzvan Vonea, și coordonatorul de proiect, dna prof. Curpaș Anca, au invitat presa și părinții la diseminarea unui nou proiect școlar multilateral Comenius – ACTIVE (Active Communication Training in Vocation Education).

Este vorba despre cel de-al treilea proiect din seria programelor sectoriale Comenius, un program de învățare pe tot parcursul vieții, câștigat de echipa „shogunilor” orădeni.
În deschiderea evenimentului, dl director Răzvan Vonea a salutat participanții și a mulțumit echipei de proiect pentru cel de-al treilea proiect internațional câștigat, în valoare totală de 24.000 de euro, „bani mulți care se obțin greu, cu un anumit efort. Valoarea totală de finanțare a acestui proiect de 24.000 de euro a fost obținută prin conștiinciozitatea, munca, străduința, harul și devotamentul unor colegi profesori ai acestei școli, proiect care vine în întâmpinarea unor necesități ale elevilor școlii noastre, racordării acestei școli la valorile europene”, a precizat dl director, după care a făcut cunoscută ordinea de zi.  
Coordonatorul de proiect, prof. metodist Curpaș Anca, a prezentat (în PPT) obiectivul proiectului, cele șapte țări partenere: România, Turcia, Bulgaria, Polonia, Croația, Italia și Franța, precum și planul de mobilități (După vizita în Reunion și Italia, în cursul lunii octombrie, urmează vizitele în Croația și Bulgaria - în aprilie 2014, în România și Turcia - în octombrie 2014, iar în mai 2015, vizita finală în Polonia). Am fost informați în legătură cu activitățile și rezultatele proiectate ale vizitelor de lucru, dar și cu produsele de diseminare, monitorizare și evaluare ale proiectului (Colțul Comenius, aviziere și puncte de informare, Website-ul școlii, Platforma de comunicare electronică, Formulare de evaluare inițială, mediană și finală, Interpretarea grafică și rapoarte asupra formularelor evaluative).
„Ochii sunt oglinda sufletului”
În continuare, prof. consilier școlar psiholog Camelia Koka a prezentat în PowerPoint formele și caracteristicile comunicării nonverbale: expresiile faciale, contactul vizual (se spune că „ochii sunt oglinda sufletului”), spațiul personal (zona intimă, zona personală, zona socială și zona publică), postura corpului, gesturile și aspectul exterior (Prima impresie contează; hainele și uniformele sunt simbol al puterii sociale, ele influențează stima de sine, dar și comportamentul celorlalți).
Prezenți la reuniune, părinții elevilor care fac parte din echipa de proiect au completat un chestionar prin care au luat act și în scris despre participarea fiului (sau fiicei) lor la acest proiect, urmând să-și dea acordul în scris pentru implicarea fiului (fiicei) în derularea proiectului, pentru participarea la vizitele de lucru în țările partenere.
La rândul lor, elevii și profesorii, membri ai  echipei de proiect, au completat documente și formulare cu privire la obiectivele proiectului, și de evaluare a cunoștințelor privitoare la comunicarea nonverbală din cadrul proiectului.
Felicităm conducerea colegiului, echipa de proiect, pe coordonatorul de proiect, prof. Curpaș Anca, pentru această nouă  oportunitate de a prezenta imaginea reală a României și învățământului românesc în lume!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Diseminarea unui nou proiect Comenius - ACTIVE.

Trimite email
marți, 16 decembrie 2025 la 02:45:18 Ora standard a Europei de Est