Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Conferința internațională „Statutul istoriei și al istoricilor în contemporaneitate”

Vineri și sâmbătă, la Oradea și Băile Felix

Conferința internațională „Statutul istoriei și al istoricilor în contemporaneitate”

Timp de două zile (vineri și sâmbătă, 18 și 19 octombrie 2013), la Oradea și Băile Felix, s-au desfășurat lucrările Conferinței internaționale „Statutul istoriei și al istoricilor în contemporaneitate”.

Manifestările științifice au fost organizate de Universitatea Oradea, Departamentul de Istorie, Universitatea de Stat din Republica Moldova, Facultatea de Istorie și Filosofie și Academia Română, Centrul de Studii Interdisciplinare Oradea – Chișinău, în parteneriat cu Primăria Municipiului Oradea, Prefectura și Consiliul Județean Bihor.
Festivitatea de deschidere a simpozionului a avut loc vineri, 18 octombrie, la sala de consiliu a Prefecturii. În prezidiul conferinței au luat loc prorector Sorin Șipoș și conf. univ. dr. Gabriel Moisa, din partea comitetului de organizare, prof. univ. dr. Ion Eremia, de la Facultatea de Istorie și Filozofie a Universității de Stat din Republica Moldova, prof. univ. dr. Ioan Horga - decanul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării a Universității din Oradea, alături de reprezentanții partenerilor, dl prof. Cornel Popa – președintele Consiliului Județean Bihor, doamna Claudia Timofte, directorul Cancelariei Prefecturii Bihor și dl Ovidiu Mureșan – viceprimar al Municipiului Oradea.
În luările de cuvânt reprezentanții Consiliului Județean, Prefecturii și Primăriei au salutat participanții la simpozion, invitații din Republica Moldova și Ungaria, asigurând comitetul de organizare de tot sprijinul instituțiilor pe care le reprezintă. Prorectorul Sorin Șipoș a prezentat câteva date și informații privind Managementul Cercetării și Relațiile Internaționale. „Constatăm un salt calitativ pe partea de activitate științifică și pe partea de mobilități ale cadrelor didactice. Doar în anul 2012, au plecat cu mobilități și în diverse stagii, peste 25 la sută din cadrele Universității din Oradea; la editura Universității în ultimii patru ani au fost editate peste 800 de titluri”, a precizat dl prorector Sorin Șipoș. Reprezentantul Universității de Stat din Republica Moldova, dl prof. univ. dr. Ion Eremia, s-a arătat bucuros să participe „la cea de-a IX-a conferință comună cu deja cinci volume publicate. Îmi exprim convingerea că și de această dată, ea va fi un bun prilej pentru un schimb fertil de opinii, pentru un fundament solid și un impuls nou pentru cercetările ulterioare. Sunt absolut convins că în situația noastră de specialiști în domeniul istoriei, nu putem să fim de acord cu principiul în tratarea evenimentelor „Scopul scuză mijloacele”. Istoria nu poate fi interpretată, dacă vreți, în sensul primitiv de „Cenușăreasă a politicului”, așa cum s-a exprimat nu chiar de mult un parlamentar din Chișinău, istoric și el”, a spus dl prof. univ. dr. Ion Eremia.
„Istoria este în pericol de a fi prea vulgarizată”
În cuvântul său, dl decan Ioan Horga a atras atenția că istoria este în pericol de a fi prea vulgarizată. Dacă ne uităm peste scrisul istoriei de-a lungul timpului, istoria a avut nevoie de vulgarizare, a avut nevoie de traducere pe înțelesul tuturor. Ne amintim de Școala ardeleană, după lucrările corifeilor Școlii ardelene a urmat o seamă de lucrări în care se traduceau aceste lucrări pe înțelesul poporului. Dar astăzi există o tendință de prea mare vulgarizare. Și această tendință vine dinspre comunicarea online. Să vă uitați câte ciuperci au înflorit în mediul online referitoare la dacologie, zamolxism, celtologie, tracologie, dar care trec dincolo de ceea ce este demersul științific și ajung niște aberații speculative care chiar pun în pericol scrisul istoric, chiar pun în pericol truditorii în domeniul arheologiei, epigrafiei, al studiilor preistorice. Există pe de altă parte o diluare a scrisului istoric datorită faptului că tot mai multe domenii, mai ales din sfera științelor sociale, dar nu numai, și-au făcut loc, mai ales după 1989, în spațiul nostru. Și-au făcut loc prin a lua părticele din istorie și ale împrumuta. Și cel de-al treilea pericol pe care istoria îl are este izolarea, izolarea într-un turn de fildeș, fără comunicare cu lumea exterioară, fără comunicare în sfera publică și, în același timp, în a se închista față de celelalte domenii care sunt învecinate”, a conchis dl decan Ioan Horga.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința internațională „Statutul istoriei și al istoricilor în contemporaneitate”.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 21:05:26 Ora standard a Europei de Est