Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferința cu participare internațională „Școala alternativă – școala calității”

Timp de trei zile, la Școala Nr. 11 s–a desfășurat

Conferința cu participare internațională „Școala alternativă – școala calității”

Școala Gimnazială Nr. 11 din Oradea, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Casa Corpului Didactic a Județului Bihor, Universitatea din Oradea, Școala Gimnazială „Avram Iancu” și Liceul cu Program Sportiv „Bihorul, a organizat, în perioada 25-27 octombrie 2013, Conferința cu participare internațională, intitulată „Școala alternativă – școala calității”.

Deschiderea manifestărilor a avut loc vineri, 25 octombrie 2013, în Sala de Consiliu a Prefecturii Județului Bihor, în prezența reprezentantului Ministerului Educației Naționale, dl prof. univ. dr. Gheorghe Felea, consilier principal MEN și a distinșilor invitați speciali din Franța și Timișoara. În prezidiul conferinței, directorul Școlii Gimnaziale Nr. 11, doamna prof. dr. Adelina Iacob, a avut alături pe dl consilier principal MEN, prof. univ. dr. Gheorghe Felea, invitații speciali din Franța, dl Joel Blanchard și dna Veronique Deker, reprezentanți ai ICEM, însoțiți de dna prof. Mariana Bândea, președinte al Asociației Române pentru o Școală Modernă C. Freinet din Timișoara, precum și reprezentanții ISJ și CCD Bihor, dnele prof. Mădălina Lupău și Curpaș Anca. Salutând distinșii invitați și participanții la conferință, doamna director, prof. dr. Adelina Iacob, a invitat să ia cuvântul dl prof. univ. dr. Gheorghe Felea, consilierul principal MEN.
20 de ani de alternativă Freinet în România
„Este un eveniment major în viața pluralismului educațional din România faptul că Pedagogia Freinet celebrează două decenii de existență. Evident că începuturile au fost făcute de juna și generoasa noastră colegă, dna Mariana Bândea, care, la Timișoara, a pus baze Pedagogiei Freinet, împreună cu doamna Claudia Șerban-Cociuba și celelalte doamne din staff-ul freneticilor de la Timișoara, care, înțeleg că sunt aici și pe care îi salut și cărora, din partea ministerului, le adresăm cuvinte de recunoștință pentru ceea ce au făcut acolo, în ideea ca educarea copiilor să cunoască metode, instrumente, procedee diferite, însă totul fiind gândit pentru performanță și pentru o educație corespunzătoare”.
Regretând faptul că nu a putut să fie prezent, joi, la Timișoara, la sărbătoarea de 20 de ani a freneticilor, dl consilier principal Gheorghe Felea i-a felicitat și le-a mulțumit atât din partea ministerului de resort, cât și în nume  personal. Domnia sa a felicitat apoi freneticii orădeni ai Școlii Gimnaziale Nr. 11, care au reușit performanța de a avea frenetici, în premieră națională, și la ciclul gimnazial. În continuare, consilierul principal MEN a abordat Învățământul alternativ de stat prin prisma dimensiunii unui demers paideutic calitativ, oaspeții din Franța și președintele Asociației Române pentru o Școală Modernă din Timișoara, dna prof. Mariana Bândea, au prezentat povestea de succes a Pedagogiei Freinet, iar reprezentanții ISJ și CCD (prof. Mădălina Lupău și Curpaș Anca)   s-au referit la noile orizonturi ale învățământului bihorean deschise de Pedagogia Freinet, respectiv la parteneriatul de succes al CCD cu o școală de calitate – Școala Gimnazială Nr. 11.
După festivitatea de deschidere și comunicările în plen, freneticii orădeni, partenerii și prietenii lor din Franța și Timișoara s-au întors în școală, unde au continuat activitățile metodice cuprinse pe agenda zilei de vineri, Jurnal seminar, susținut în sala de sport a școlii, de invitații formatori din Franța și Timișoara: Joel Blanchard și dna Veronique Deker, Mariana Bândea, Eunika Kislaki, Claudia Șerban-Cociuba, Codruța Brancu, Mihaela Dobândă și Sînziana Suciu.
Trebuie să precizăm că sala de sport a fost amenajată ca o uriașă sală de expoziție, cuprinzând zeci de materiale didactice reprezentative ale cadrelor didactice care lucrează la alternativa Freinet.
Sâmbătă și duminică, activitățile metodice coordonate de profesorii formatori francezi și cei din Timișoara s-au desfășurat pe ateliere specifice, constituindu-se în fructuoase schimburi de experiență în alternativa Freinet, călăuziți de principiul că „Fiecare are ce învăța de la fiecare”, acționând cu toții sub deviza conferinței „Creativitate, responsabilitate și implicare pentru performanță”.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (70 de poze), accesați Galeria foto: Conferința cu participare internațională „Școala alternativă – școala calității”. 

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 09:14:15 Ora de vară a Europei de Est