Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Eu consider că prezența psihologului școlar este esențială în orice mediu de învățământ”

Conferința Națională a Psihologilor Școlari, ediția a IV-a

„Eu consider că prezența psihologului școlar este esențială în orice mediu de învățământ”

Asociația Națională a Psihologilor Școlari, Departamentul de Psihologie din cadrul Universității din Oradea, Centrul de Cercetare Fundamentală și Aplicată în Domeniul Psihologiei și Colegiul Psihologilor din România a organizat, vineri și sâmbătă (25 și 26 octombrie 2013), la Hotel Termal din Băile Felix, cea de-a IV-a ediție a Conferinței Naționale a Psihologilor Școlari, cu tema „Parteneriatul familie, grădiniță, școală: locul și rolul psihologului școlar”.

În deschiderea manifestării, dna prof. univ. dr. Elena Bonchiș, președintele Comitetului de organizare și președintele Asociației Naționale a Psihologilor Școlari a subliniat semnificația și importanța evenimentului: „E îmbucurător pentru noi că reușim din doi în doi ani să ne întâlnim și să socotim acest moment ca un bun prilej de a realiza schimb de informații, schimb de experiență, schimb de bune practici, dar și schimb de stări de emoții, precum și de întâlnire cu mari personalități ale domeniului psihologiei educaționale. Am plăcerea să vă anunț că la activitatea noastră de astăzi avem participanți din aproape toată țara, dar și oaspeți de marcă din străinătate. Avem colegi care au venit de la Universitatea „Petre Andrei” din Iași, de la Universitatea din București, de la „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, de la Universitatea de Vest din Timișoara, invitați din Republica Moldova, care au venit până la Iași, dar au fost întorși din drum pentru o problemă de stat foarte urgentă. Anul acesta, participă din afara țării, mai multe personalități, între care doamna Marianne Kant-Schaps, președintele Rețelei Europene a Psihologilor din Sistemul de Educație (NEPES) din Belgia, dl profesor Howard Kassinove, de la Universitatea Hofstra din New York, SUA, care este însoțit de doi învățăcei, viitori formatori în domeniu, dna Ann Vernon, un specialist de talie mondială în domeniul educației raționale, motive și comportamentale; o prezență inedită va fi doamna Stanislava Stoyanova din Bulgaria care va fi prezentă într-o formulă modernă în mijlocul nostru, de asemenea, James McMahon, de la  Institutul Albert Ellis din New York, care ne-a vizitat zilele trecute, a trebuit să plece, dar a lăsat mesajul; o surpriză mare, neașteptată chiar, ne-a făcut-o dl rector Constantin Bungău, căruia îi mulțumim pentru că a răspuns invitației noastre; este prezent, ca de fiecare dată, prof. univ. dr. Sorin Curilă, președintele Senatului, care a participat cred că la toate întâlnirile noastre. Cred că s-a îndrăgostit de psihologie. Ne este alături apoi colegul nostru Teodor Pugna, președintele Filialei Bihor a psihologilor”.
În cuvântul său, dl rector Constantin Bungău a ținut să-i informeze pe participanții din țară și din străinătate ce înseamnă 2013 pentru Oradea și Universitatea din Oradea, respectiv 900 de ani de la prima atestare documentară a orașului și 50 de ani de învățământ superior continuu, dar cu o tradiție de peste 230 de ani; precum și 90 de ani de învățământ teologic superior; dl rector a prezentat apoi în sinteză instituția pe care o conduce, vorbind despre departamente și programe de studiu.
În intervenția sa, președintele Senatului universitar, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, avea să constate, cu bucurie, că nu e ușor să fii inginer între psihologi. Domnia sa avea apoi să facă unele considerații: „Eu consider că prezența psihologului școlar este esențială în orice mediu de învățământ, dar în special pentru liniștea părinților. Activitatea de cercetare științifică, procesele de evaluare prin care au trecut programele de studii de la Facultatea de Științe Socio-Umane, ne permit să afirmăm limpede că la această facultate (din care face parte și Departamentul de Psihologie - n.n.), avem cercetători și cadre didactice de prestigiu, cu care ne mândrim. Astăzi, este o ocazie de a identifica modele principiale demne de urmat”, a mai spus președintele Senatului.
Șase diplome de excelență și plachete
La această ediție a conferinței, s-a inițiat acordarea unor diplome de excelență și plachete „Nosce Te Ipsum” unor seniori „care ani de-a rândul au depus eforturi susținute pentru dezvoltarea psihologiei în general, a psihologiei educaționale, în special, și pentru promovarea profesiei de psiholog școlar”, a precizat președintele Comitetului de organizare, dna prof. univ. dr. Elena Bonchiș. Asemenea diplome și plachete au fost acordate vineri unui număr de șase personalități: dnei prof. univ. dr. Tinca Creț și dlui prof. univ. dr. Nicolae Mitrofan, ambii de la Universitatea din București, dnei prof. univ. dr. Mariana Caluschi, de la Univ. „Petre Andrei” din Iași, dlui conf. Gheorghe Oros, din Oradea, dnei Ann Vernon de la Albert Ellis Institute din New York, SUA și dlui prof. Howard Kassinove de la Univ. Hofstra din New York, SUA.
În continuare, activitățile zilei de vineri au cuprins două sesiuni plenare, urmate de lucrări pe secțiuni, un workshop și o masă rotundă, iar sâmbătă, dimineața, s-a ținut Adunarea Generală a Asociației Naționale a Psihologilor Școlari, și o suită de șapte workshop-uri.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (66 de poze), accesați Galeria foto: „Eu consider că prezența psihologului școlar este esențială în orice mediu de învățământ”.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 00:32:55 Ora de vară a Europei de Est