Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La finele primului an de proiect Comenius

Diseminare proiect Ways via IT

La finele primului an de proiect Comenius

Proiectul bilateral Comenius „Ways via IT”, „Word and Art for Young Students via IT” („Cuvânt și artă pentru tinerii elevi prin intermediul IT”) se află acum în cel de-al doilea an de derulare.

La finalul primului an de proiect mă simt datoare să trec în revistă cele mai importante activități derulate în cadrul acestui proiect, finanțat de Comisia Europeană. Partener în cadrul acestui proiect alături de  C.Ș.E.I. „Orizont” Oradea este Bárczi Gusztáv Óvoda,  Általános Iskola, Készségfejlesztõ Speciális din Budapesta, Ungaria.
În primul an de proiect s-au desfășurat diferite activități finalizate cu rezultate deosebite:
*amenajarea panoului proiectului
*crearea site-ul proiectului:
http://waysviait.wix.com/waysviait2012
*editarea unui pliant de prezentare a proiectului
*crearea blogul-ului proiectului:
http://waysviait.blogspot.ro/
*crearea adresei comune de e-mail: waysviait@gmail.com  pentru comunicarea partenerilor
*conceperea și aplicarea unor chestionare pentru elevi, părinți și profesori
*organizarea concursului pentru alegerea mascotei proiectului
*arhivarea materialelor realizate pe CD-uri
*organizarea de activități în clubul de limbi străine, în clubul IT și în clubul de artă
*realizarea unui material de prezentare a specificului predării artei și informaticii în România și Ungaria
*pregătirea și organizarea de expoziții cu lucrări realizate la clubul de artă
*celebrarea Zilei Europei
*desfășurarea mobilității organizate în cadrul proiectului
În perioada 16 - 27 aprilie 2013, o echipă formată din 10 elevi și 7 cadre didactice a pornit în aventura mobilității programată în cadrul proiectului ,,Ways via IT” în Ungaria. Pe parcursul mobilității, elevii și profesorii participanți au avut oportunitatea de a vizita una dintre cele mai prestigioase școli speciale din Ungaria, au participat alături de elevi și colectivul școlii partenere la diferite activități: terapie psiho-motrică, kinetoterapie, sport, țesătorie, ceramică, olărit, meloterapie, pictură,  preparare de turtă dulce, atelier de textile, dansuri, activitate în clubul IT, activitate de învățare a limbii maghiare, confecționare bijuterii, întreceri sportive și concurs de desene. Alte activități educative și vizite de studiu la care a participat delegația din România au fost: vizionarea unui spectacol artistic, spectacol de  circ, vizitarea Grădinii Zoologice și Tropicarium, croazieră pe Dunăre, plimbare prin oraș, precum și vizită la Palatul Parlamentului.
Folosesc acest prilej pentru a mulțumi colegilor mei, membri ai echipei de proiect și nu numai, care au contribuit la implementarea proiectului: prof. Arkoși Iuliana, Balla Eniko, Ban Crina, Berinde Mirela, Bozga Ancuța, Cacuci Elena, Canalaș Liliana, Cărădan Adina, Deneș Melinda, Dindelegan Anca, Doroghi Mihaela, Drugaș Crina, Ficuț Adriana, Florin Carina,  Hălmăgean Denisa, Haiaș Florica, Jakab Marta, Laslou Geta, Lezeu Crina, Marc Ana, Petruț Raluca, Popa Gina, Popa Sanda, Pup Adelina, Sziki Doina, Turcuș Sanda, Ursuț Mirela și Ungur Maria.
Tot în calitate de inițiator și coordonator al acestui proiect țin să mulțumesc tuturor elevilor, părinților acestora, profesorilor parteneri și reprezentanților comunității locale care s-au implicat activ în materializarea proiectului, îi mulțumesc în mod special dnei director adjunct Ficuț Adriana care, după plecarea mea de la C.Ș.E.I. ,,Orizont” Oradea la Casa Corpului Didactic a Județului Bihor, a preluat coordonarea acestui proiect.
Conținutul acestui material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar Comisia Europeană și ANPCDEFP nu sunt responsabile pentru modul în care acest material va fi folosit.
Prof. metodist al C.C.D. Bihor
Elena-Maria Erdeli
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La finele primului an de proiect Comenius.

Trimite email
vineri, 13 decembrie 2024, 23:34:38 Ora standard a Europei de Est