Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

La finele primului an de proiect Comenius

Diseminare proiect Ways via IT

La finele primului an de proiect Comenius

Proiectul bilateral Comenius „Ways via IT”, „Word and Art for Young Students via IT” („Cuvânt și artă pentru tinerii elevi prin intermediul IT”) se află acum în cel de-al doilea an de derulare.

La finalul primului an de proiect mă simt datoare să trec în revistă cele mai importante activități derulate în cadrul acestui proiect, finanțat de Comisia Europeană. Partener în cadrul acestui proiect alături de  C.Ș.E.I. „Orizont” Oradea este Bárczi Gusztáv Óvoda,  Általános Iskola, Készségfejlesztõ Speciális din Budapesta, Ungaria.
În primul an de proiect s-au desfășurat diferite activități finalizate cu rezultate deosebite:
*amenajarea panoului proiectului
*crearea site-ul proiectului:
http://waysviait.wix.com/waysviait2012
*editarea unui pliant de prezentare a proiectului
*crearea blogul-ului proiectului:
http://waysviait.blogspot.ro/
*crearea adresei comune de e-mail: waysviait@gmail.com  pentru comunicarea partenerilor
*conceperea și aplicarea unor chestionare pentru elevi, părinți și profesori
*organizarea concursului pentru alegerea mascotei proiectului
*arhivarea materialelor realizate pe CD-uri
*organizarea de activități în clubul de limbi străine, în clubul IT și în clubul de artă
*realizarea unui material de prezentare a specificului predării artei și informaticii în România și Ungaria
*pregătirea și organizarea de expoziții cu lucrări realizate la clubul de artă
*celebrarea Zilei Europei
*desfășurarea mobilității organizate în cadrul proiectului
În perioada 16 - 27 aprilie 2013, o echipă formată din 10 elevi și 7 cadre didactice a pornit în aventura mobilității programată în cadrul proiectului ,,Ways via IT” în Ungaria. Pe parcursul mobilității, elevii și profesorii participanți au avut oportunitatea de a vizita una dintre cele mai prestigioase școli speciale din Ungaria, au participat alături de elevi și colectivul școlii partenere la diferite activități: terapie psiho-motrică, kinetoterapie, sport, țesătorie, ceramică, olărit, meloterapie, pictură,  preparare de turtă dulce, atelier de textile, dansuri, activitate în clubul IT, activitate de învățare a limbii maghiare, confecționare bijuterii, întreceri sportive și concurs de desene. Alte activități educative și vizite de studiu la care a participat delegația din România au fost: vizionarea unui spectacol artistic, spectacol de  circ, vizitarea Grădinii Zoologice și Tropicarium, croazieră pe Dunăre, plimbare prin oraș, precum și vizită la Palatul Parlamentului.
Folosesc acest prilej pentru a mulțumi colegilor mei, membri ai echipei de proiect și nu numai, care au contribuit la implementarea proiectului: prof. Arkoși Iuliana, Balla Eniko, Ban Crina, Berinde Mirela, Bozga Ancuța, Cacuci Elena, Canalaș Liliana, Cărădan Adina, Deneș Melinda, Dindelegan Anca, Doroghi Mihaela, Drugaș Crina, Ficuț Adriana, Florin Carina,  Hălmăgean Denisa, Haiaș Florica, Jakab Marta, Laslou Geta, Lezeu Crina, Marc Ana, Petruț Raluca, Popa Gina, Popa Sanda, Pup Adelina, Sziki Doina, Turcuș Sanda, Ursuț Mirela și Ungur Maria.
Tot în calitate de inițiator și coordonator al acestui proiect țin să mulțumesc tuturor elevilor, părinților acestora, profesorilor parteneri și reprezentanților comunității locale care s-au implicat activ în materializarea proiectului, îi mulțumesc în mod special dnei director adjunct Ficuț Adriana care, după plecarea mea de la C.Ș.E.I. ,,Orizont” Oradea la Casa Corpului Didactic a Județului Bihor, a preluat coordonarea acestui proiect.
Conținutul acestui material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar Comisia Europeană și ANPCDEFP nu sunt responsabile pentru modul în care acest material va fi folosit.
Prof. metodist al C.C.D. Bihor
Elena-Maria Erdeli
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La finele primului an de proiect Comenius.

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 12:36:12 Ora de vară a Europei de Est