Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
17 ianuarie 2021
1.*Cum se va face testarea pentru depistarea cazurilor de Covid-19 în școli
.....
Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andreea Moldovan, a oferit o serie de explicaţii pentru ProTV, privind procedura de testare în şcoli, scrie G4Media.ro.
Autoritățile iau în calcul deschiderea școlilor în 8 februarie și au anunțat o serie de măsuri, astfel ca revenirea copiilor în bănci să nu devină un risc pentru sănătatea lor. Dacă un elev dintr-o clasă este depistat pozitiv, atunci toți colegii săi vor fi testați, a anunțat ministrul Sănătății. Iar dascălii și personalul din școli sunt incluși în etapa a doua a campaniei de vaccinare anti Covid-19.

2.* Concursul pentru inspectori școlari generali și generali adjuncți va avea loc în primăvara aceasta, anunță ministrul Educației, iar cel pentru directori de școli, în vară. „Varianta de concurs din Legea lui Daniel Funeriu era mult mai bună decât ce avem astăzi”.

3.* Toate școlile trebuie să-și creeze conturi pe platforma de vaccinare, ca să-i înscrie și programeze pe profesori și pe ceilalți angajați, potrivit unei adrese către unitățile de învățământ și inspectoratele școlare, semnată de ministrul Educației, obținută de Edupedu.ro
„Fiecare unitate de învățământ va desemna o persoană responsabilă cu înregistrarea unității de învățământ preuniversitar pe platforma alocată campaniei de vaccinare, centralizarea datelor de identitate și programarea la vaccinare a personalului angajat în respectiva unitate. Informațiile cu privire la acțiunea de vaccinare pot fi trebuie să fie accesate pe linkul https://vaccinare-covid.gov.ro/platforma-programare/”, se arată în documentul citat.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

La finele primului an de proiect Comenius

Diseminare proiect Ways via IT

La finele primului an de proiect Comenius

Proiectul bilateral Comenius „Ways via IT”, „Word and Art for Young Students via IT” („Cuvânt și artă pentru tinerii elevi prin intermediul IT”) se află acum în cel de-al doilea an de derulare.

La finalul primului an de proiect mă simt datoare să trec în revistă cele mai importante activități derulate în cadrul acestui proiect, finanțat de Comisia Europeană. Partener în cadrul acestui proiect alături de  C.Ș.E.I. „Orizont” Oradea este Bárczi Gusztáv Óvoda,  Általános Iskola, Készségfejlesztõ Speciális din Budapesta, Ungaria.
În primul an de proiect s-au desfășurat diferite activități finalizate cu rezultate deosebite:
*amenajarea panoului proiectului
*crearea site-ul proiectului:
http://waysviait.wix.com/waysviait2012
*editarea unui pliant de prezentare a proiectului
*crearea blogul-ului proiectului:
http://waysviait.blogspot.ro/
*crearea adresei comune de e-mail: waysviait@gmail.com  pentru comunicarea partenerilor
*conceperea și aplicarea unor chestionare pentru elevi, părinți și profesori
*organizarea concursului pentru alegerea mascotei proiectului
*arhivarea materialelor realizate pe CD-uri
*organizarea de activități în clubul de limbi străine, în clubul IT și în clubul de artă
*realizarea unui material de prezentare a specificului predării artei și informaticii în România și Ungaria
*pregătirea și organizarea de expoziții cu lucrări realizate la clubul de artă
*celebrarea Zilei Europei
*desfășurarea mobilității organizate în cadrul proiectului
În perioada 16 - 27 aprilie 2013, o echipă formată din 10 elevi și 7 cadre didactice a pornit în aventura mobilității programată în cadrul proiectului ,,Ways via IT” în Ungaria. Pe parcursul mobilității, elevii și profesorii participanți au avut oportunitatea de a vizita una dintre cele mai prestigioase școli speciale din Ungaria, au participat alături de elevi și colectivul școlii partenere la diferite activități: terapie psiho-motrică, kinetoterapie, sport, țesătorie, ceramică, olărit, meloterapie, pictură,  preparare de turtă dulce, atelier de textile, dansuri, activitate în clubul IT, activitate de învățare a limbii maghiare, confecționare bijuterii, întreceri sportive și concurs de desene. Alte activități educative și vizite de studiu la care a participat delegația din România au fost: vizionarea unui spectacol artistic, spectacol de  circ, vizitarea Grădinii Zoologice și Tropicarium, croazieră pe Dunăre, plimbare prin oraș, precum și vizită la Palatul Parlamentului.
Folosesc acest prilej pentru a mulțumi colegilor mei, membri ai echipei de proiect și nu numai, care au contribuit la implementarea proiectului: prof. Arkoși Iuliana, Balla Eniko, Ban Crina, Berinde Mirela, Bozga Ancuța, Cacuci Elena, Canalaș Liliana, Cărădan Adina, Deneș Melinda, Dindelegan Anca, Doroghi Mihaela, Drugaș Crina, Ficuț Adriana, Florin Carina,  Hălmăgean Denisa, Haiaș Florica, Jakab Marta, Laslou Geta, Lezeu Crina, Marc Ana, Petruț Raluca, Popa Gina, Popa Sanda, Pup Adelina, Sziki Doina, Turcuș Sanda, Ursuț Mirela și Ungur Maria.
Tot în calitate de inițiator și coordonator al acestui proiect țin să mulțumesc tuturor elevilor, părinților acestora, profesorilor parteneri și reprezentanților comunității locale care s-au implicat activ în materializarea proiectului, îi mulțumesc în mod special dnei director adjunct Ficuț Adriana care, după plecarea mea de la C.Ș.E.I. ,,Orizont” Oradea la Casa Corpului Didactic a Județului Bihor, a preluat coordonarea acestui proiect.
Conținutul acestui material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar Comisia Europeană și ANPCDEFP nu sunt responsabile pentru modul în care acest material va fi folosit.
Prof. metodist al C.C.D. Bihor
Elena-Maria Erdeli
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La finele primului an de proiect Comenius.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

miercuri, 20 ianuarie 2021