Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La finele primului an de proiect Comenius

Diseminare proiect Ways via IT

La finele primului an de proiect Comenius

Proiectul bilateral Comenius „Ways via IT”, „Word and Art for Young Students via IT” („Cuvânt și artă pentru tinerii elevi prin intermediul IT”) se află acum în cel de-al doilea an de derulare.

La finalul primului an de proiect mă simt datoare să trec în revistă cele mai importante activități derulate în cadrul acestui proiect, finanțat de Comisia Europeană. Partener în cadrul acestui proiect alături de  C.Ș.E.I. „Orizont” Oradea este Bárczi Gusztáv Óvoda,  Általános Iskola, Készségfejlesztõ Speciális din Budapesta, Ungaria.
În primul an de proiect s-au desfășurat diferite activități finalizate cu rezultate deosebite:
*amenajarea panoului proiectului
*crearea site-ul proiectului:
http://waysviait.wix.com/waysviait2012
*editarea unui pliant de prezentare a proiectului
*crearea blogul-ului proiectului:
http://waysviait.blogspot.ro/
*crearea adresei comune de e-mail: waysviait@gmail.com  pentru comunicarea partenerilor
*conceperea și aplicarea unor chestionare pentru elevi, părinți și profesori
*organizarea concursului pentru alegerea mascotei proiectului
*arhivarea materialelor realizate pe CD-uri
*organizarea de activități în clubul de limbi străine, în clubul IT și în clubul de artă
*realizarea unui material de prezentare a specificului predării artei și informaticii în România și Ungaria
*pregătirea și organizarea de expoziții cu lucrări realizate la clubul de artă
*celebrarea Zilei Europei
*desfășurarea mobilității organizate în cadrul proiectului
În perioada 16 - 27 aprilie 2013, o echipă formată din 10 elevi și 7 cadre didactice a pornit în aventura mobilității programată în cadrul proiectului ,,Ways via IT” în Ungaria. Pe parcursul mobilității, elevii și profesorii participanți au avut oportunitatea de a vizita una dintre cele mai prestigioase școli speciale din Ungaria, au participat alături de elevi și colectivul școlii partenere la diferite activități: terapie psiho-motrică, kinetoterapie, sport, țesătorie, ceramică, olărit, meloterapie, pictură,  preparare de turtă dulce, atelier de textile, dansuri, activitate în clubul IT, activitate de învățare a limbii maghiare, confecționare bijuterii, întreceri sportive și concurs de desene. Alte activități educative și vizite de studiu la care a participat delegația din România au fost: vizionarea unui spectacol artistic, spectacol de  circ, vizitarea Grădinii Zoologice și Tropicarium, croazieră pe Dunăre, plimbare prin oraș, precum și vizită la Palatul Parlamentului.
Folosesc acest prilej pentru a mulțumi colegilor mei, membri ai echipei de proiect și nu numai, care au contribuit la implementarea proiectului: prof. Arkoși Iuliana, Balla Eniko, Ban Crina, Berinde Mirela, Bozga Ancuța, Cacuci Elena, Canalaș Liliana, Cărădan Adina, Deneș Melinda, Dindelegan Anca, Doroghi Mihaela, Drugaș Crina, Ficuț Adriana, Florin Carina,  Hălmăgean Denisa, Haiaș Florica, Jakab Marta, Laslou Geta, Lezeu Crina, Marc Ana, Petruț Raluca, Popa Gina, Popa Sanda, Pup Adelina, Sziki Doina, Turcuș Sanda, Ursuț Mirela și Ungur Maria.
Tot în calitate de inițiator și coordonator al acestui proiect țin să mulțumesc tuturor elevilor, părinților acestora, profesorilor parteneri și reprezentanților comunității locale care s-au implicat activ în materializarea proiectului, îi mulțumesc în mod special dnei director adjunct Ficuț Adriana care, după plecarea mea de la C.Ș.E.I. ,,Orizont” Oradea la Casa Corpului Didactic a Județului Bihor, a preluat coordonarea acestui proiect.
Conținutul acestui material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar Comisia Europeană și ANPCDEFP nu sunt responsabile pentru modul în care acest material va fi folosit.
Prof. metodist al C.C.D. Bihor
Elena-Maria Erdeli
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La finele primului an de proiect Comenius.

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 01:19:28 Ora de vară a Europei de Est