Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cea de-a II-a ediție a proiectului „Cartea și biblioteca, prietenii copiilor”

Joi, la CCD Bihor a fost lansată

Cea de-a II-a ediție a proiectului „Cartea și biblioteca, prietenii copiilor”

Joi (31 octombrie 2013), la Casa Corpului Didactic a Județului Bihor, a fost lansată cea de-a II-a ediție a proiectului educativ regional „Cartea și biblioteca, prietenii copiilor”.

Echipa de proiect este formată din dna prof. drd. Carmen Bodiu - director al CCD Bihor, în calitate de responsabil de proiect, prof. bibliotecar Mariana Trofin - coordonator de proiect și prof. metodist Szabo Florina - coordonator asistent.
Importanța curriculumului integrat în educație
În cuvântul său, doamna director Carmen Bodiu a vorbit despre importanța curriculumului integrat în educație.
„Proiectul „Cartea și biblioteca, prietenii copiilor” își propune să stimuleze și să promoveze creativitatea elevilor în școală. Curriculumul integrat și materialele didactice asociate încorporează principiile și exigențele strategiilor la nivel național și european, care încurajează crearea în sistemul de educație a unei culturi care să promoveze dezvoltarea competențelor, să racordeze oferta educațională la cerințele mediului socio-economic. Modalitatea de aplicare a curriculumului integrat prin proiecte didactice vine în întâmpinarea dezideratului menționat în strategia Educație și cercetare pentru societatea cunoașterii care susține centrarea curriculumului pe competențe și nu pe informații”, a ținut să sublinieze doamna director Carmen Bodiu, în deschiderea evenimentului.
Coordonatorul de proiect, dna prof. bibliotecar Mariana Trofin a amintit obiectivele proiectului și etapele de derulare.
„Prin secțiunile sale, proiectul urmărește stimularea creativității, atât a elevilor, cât și a dascălilor, de data aceasta. Proiectul își propune familiarizarea și atragerea copiilor la bibliotecă, făcându-i conștienți de importanța lecturii pentru dezvoltarea propriei personalități și a creativității. De data acesta, proiectul va avea trei secțiuni: concurs de creații literare (pentru copii), creații plastice (pentru copii) și creații literare ale cadrelor didactice (care, bine înțeles vor fi selectate; pentru că nu vom publica orice). Grupul țintă îl reprezintă elevii, începând cu cei din clasele pregătitoare și mergem până în clasa a XII-a. Până în momentul actual, avem încheiate parteneriate cu 16 unități școlare din județul Bihor, dar pe zi ce trece numărul lor crește. Avem însă și numeroase școli partenere și din alte județe: Bistrița – Năsăud, Călărași, Dâmbovița, Ialomița (cu câte două școli), Iași (cel mai tare, cu patru școli), Vâlcea” (1), a precizat coordonatorul de proiect.
Cele șapte activități
În continuare, a fost prezentat calendarul cu cele șapte activități:
1.Cartea și biblioteca – lansarea proiectului      
2.Lumea imaginară a cărților – concurs de creație plastică
3.Cartea și biblioteca, prietenii mei – concurs de creație literară
4.Cei mai talentați artiști plastici – jurizarea lucrărilor de creație plastică
5.Maeștrii condeiului – jurizarea creațiilor literare ale copiilor
6. Cartea și biblioteca, prietenii copiilor – lansarea celor trei publicații cu ISBN; primul volum va cuprinde creațiile literare ale copiilor; volumul II – desenele copiilor; volumul III va aduna creațiile literare ale  cadrelor didactice.
7.Imagini din lumea cărților – expoziția va fi organizată la Cluj-Napoca, la Conferința Națională a Bibliotecarilor din România, găzduită, probabil, de Biblioteca Județeană.
Să mai spunem că se dorește ca anul viitor, proiectul educativ regional „Cartea și biblioteca, prietenii copiilor” să devină proiect național.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cea de-a II-a ediție a proiectului „Cartea și biblioteca, prietenii copiilor”. 

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 21:20:16 Ora de vară a Europei de Est