Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Lăzăriștii – „Împreună - 10”, la etapa națională a concursului antidrog

În perioada 26 august - 2 septembrie, la Eforie Sud

Lăzăriștii – „Împreună - 10”, la etapa națională a concursului antidrog

În perioada 26 august - 2 septembrie 2013, în stațiunea de pe malul Mării Negre, Eforie Sud s-a desfășurat în tabăra „New Paradise”, etapa națională a concursului antidrog „Împreună - 10”, ediția a X-a.

Echipajul Liceului Teoretic „Aurel Lazăr”, Oradea, format din doamna profesoară Violeta Fetea, coordonatoarea proiectului și elevele Vanesa Andor, Loredana Buboi, Diana Buboi și Melania Kis, a câștigat locul I la etapa județeană a concursului cu un proiect antidrog și cu un film de scurt metraj care evidențiază efectele negative și distructive ale drogurilor asupra ființei umane. Nu a fost o tabără obișnuită deoarece activitățile din tabără ne-au solicitat intens fie că a fost vorba de elevi sau profesori. Am avut de ales 12 ateliere obligatorii din 15 propuse, dar să fie diferite. Înainte de amiază trebuia să optezi pentru atelierele la care doreai să participi în ziua respectivă,  ateliere educative în care am avut parte de experiențe de neuitat, alături de ceilalți participanți și  formatori: Teatru, Muzică, Dans, Antidrog, Tir, Orientare sportivă, Sport-Baschet, Comunicare, Team-Building, Creativitate, Prim ajutor, Quiling, Împletituri, Origami, Povestiri.
Pe fișa de prezență individuală trebuia să avem 12 participări diferite. În prima zi aproape că ne-am călcat pe picioare să putem să ne înscriem la atelierele preferate. La fiecare atelier se putea acumula un punct, două sau niciunul, în funcție de implicare. Chiar dacă toată tabăra a fost un concurs, o întrecere la propriu, aceasta nu a supărat pe nimeni.     
În permanență am fost monitorizați, la ateliere participam de la 9,00 la 13,00, iar de la ora 20,00, pe rând, prin tragere la sorți, fiecare echipaj trebuia să-și prezinte proiectul realizat acasă.
O altă probă de concurs a fost aceea de a desena un afiș al taberei, desen care a fost alcătuit în mare parte de Vanesa Andor. La acest afiș am colaborat cu 3 echipaje, București, Cluj și Hunedoara.
Din toate aceste ateliere am avut foarte multe lucruri de învățat, am fost pregătiți și antrenați pentru diferite situații, ne-am cunoscut pe noi înșine mai bine, ne-am descoperit defectele și punctele tari. Cel mai distractiv atelier a fost cel de Teatru, în care am fost puși în diferite situații, fiind nevoiți să avem încredere în ceilalți colegi și în care am învățat noi jocuri de cuvinte.
Proba cea mai grea, dar și cea mai antrenantă, s-a desfășurat în ultima zi și a antrenat întregul echipaj. Aveam de parcurs un „traseu” în tabără, dar și în afara ei, pornind de la detaliile unei povești intitulate ,,Povestea celor doi pantofi” pe care o primisem de la organizatori și  cuprindea toate atelierele la care am participat în cele 3 zile de concurs, urmând să aplicăm tot ce am învățat într-o probă practică la fiecare atelier.
A fost o experiență de neuitat, echipajul lăzăriștilor a avut o comportare foarte bună demonstrând că este o echipă puternică.
Cu cele învățate în această tabără va trebui să realizăm un nou proiect antidrog, până în luna martie. Sperăm într-o reușită.
Prof. Fetea Violeta
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Lăzăriștii – „Împreună - 10”, la etapa națională a concursului antidrog.  

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 12:15:19 Ora de vară a Europei de Est