Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
25 noiembrie 2020
*1. Ideea unui profesor britanic: acces universal la învățământul superior – ,,cheie” pentru combaterea dezinformării / În lumea digitală, pentru oameni e vitală ,,capacitatea de a nu fi înșelat”
.....
,,Pandemia ne scufundă în lumea virtuală mai adânc și mai rapid decât ne-am fi putut imagina cu doar un an în urmă, iar ușurința de proliferare a falsurilor devine tot mai tulburătoare”, scrie într-un articol publicat de revista de specialitate Times Higher Education profesorul Tim Blackman, vicecancelar al The Open University, mare universitate britanică având o lungă tradiție de predare la distanță. În acest context, el face trimitere la rolul educației de a preveni înșelăciunea și afirmă: ,,pentru ca învățământul superior să poată vaccina populațiile împotriva dezinformării, e nevoie să universalizăm accesul la acesta”.

*2. Avocatul Poporului cere Ministerului Educației să ia în considerare redeschiderea școlilor, conform recomandării OMS
.....
Avocatul Poporului cere Ministerului Educației să suspende educația online și să ia în considerare redeschiderea școlilor, practică la care au recurs aproape toate marile state europene. Instituția condusă de Renate Weber s-a sesizat din oficiu în legătură cu situația asigurării de laptopuri la cerere pentru profesori, pentru continuarea școlii în on-line, se arată într-un document obținut de Edupedu.ro.

*3. Cercul de informatică ,,Programare cu răbdare”, premiat la WITSA Global ICT Excellence Awards. Activitățile STEM s-au extins la nivel național cu peste 800 de copii la doi ani de la înființare
.....
La doi ani de la înființare, cercul de informatică ,,Programare cu răbdare” de la Bacău se extinde la nivel național și primește premiul World Information Technology and Services Alliance (WITSA). Cercul are acum peste 20 de centre în țară și chiar în alte țări, iar 800 de copii și tineri frecventează activitățile educative.
Premiile WITSA Global ICT Excellence Awards onorează realizările în aplicarea tehnologiei informației în întreaga lume. Câștigătorii au prezentat excelență în una din cele patru categorii: Excelența sectorului public, Excelența sectorului privat, Creșterea durabilă și Oportunitatea digitală.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
21 noiembrie 2020
*1.Estonia: Ministrul Educaţiei demisionează după ce presa a scris că își ducea copiii la școală cu șoferul și mașina de serviciu
.....
Ministrul Educaţiei din Estonia, Mailis Reps, a demisionat ,vineri, după ce presa locală a arătat că ea folosea maşina de serviciu şi şoferul pentru a-şi duce copiii la şcoală, informează dpa, citată de Agerpres.
Tabloidul Ohtuleht a scris că un şofer al ministerului a folosit de mai multe ori o maşină de serviciu pentru a duce la şcoală şi a-i aduce acasă pe copiii lui Mailis Reps.

*2.Olimpici naționali de liceu au creat un site unde îi ajută pe elevii de a VIII-a să învețe pentru Evaluarea Națională: Scopul este de a ajuta copiii cu mai puține resurse să își atingă obiectivele educaționale, în contextul pandemiei
.....
Șase olimpici au pornit un proiect inedit pentru a-i ajuta pe elevii mai mici care trebuie să susțină în vara viitoare Evaluarea Națională. „Ne dorim să ajutăm elevii de clasa a VIII-a să treacă cu bine peste această situație dificilă creată de pandemie. Oferim lecții săptămânale care urmează curricula pentru Evaluarea Națională 2021”, au explicat aceștia în descrierea de pe site-ul pentru meditații lansat de ei – matex.xyz.

*3. Tabloul dezastrului din învățământul superior: România – pe ultimele locuri din Europa la numărul de tineri cu studii superioare, rata de înscriere la universitate, personal academic – Raport Bologna 2020
.....
România se află pe ultimul loc în Europa când vine vorba despre procentul persoanelor cu studii superioare în categoria 25-34 de ani, pentru care-și propusese o creștere substanțială până în 2020, potrivit unui nou raport dat publicității săptămâna aceasta. Documentul arată că țara se află, în același timp, printre ultimele din Europa din punct de vedere al persoanelor cu studii superioare pe celelalte categorii de vârstă, în pofida unor creșteri semnificative în ultimul deceniu și jumătate. În plus, se numără printre ultimele state europene la capitole precum rata de înscriere a tinerilor în învățământul superior, în timp ce numărul de instituții de învățământ superior și cel al angajaților din mediul academic au înregistrat scăderi în ultimele două decenii, marcate de dezvoltare la nivel european.

Competențe europene la Liceul Teoretic „Aurel Lazăr”

Programul „Performanțe crescute pentru elevii din învățământul preuniversitar”

Competențe europene la Liceul Teoretic „Aurel Lazăr”

Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” din Oradea găzduiește din februarie 2013, prin bunăvoința domnului director, prof. dr. Ioan-Vasile Micu, programul „Performanțe crescute pentru elevii din învățământul preuniversitar”

Proiectul este realizat de Inspectoratul Școlar al județului Alba  în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al județului Bihor și Inspectoratul Școlar al județului Olt, fiind cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013.
Elevii de gimnaziu ai Liceului „Aurel Lazăr” participă la program îndrumați de dna prof. Monica Muscaș (profesor la Colegiul Tehnic „Traian Vuia”) și de dl. prof. Viorel Muscaș (profesor la Liceul Teoretic „Aurel Lazăr”).
La ce se referă mai exact acest program?
Cel mai important aspect este faptul că elevii își dezvoltă competențe în primul rând. Prin conceptul de „competență” se înțelege ansamblul format din cunoștințe, abilități - capacități - aptitudini și atitudini, care depășește cu mult noțiunile de „cunoștințe” și „obiective”,  cu care operăm la școală în prezent.
În acest scop fiecare copil se autentifică pe portalul proiectului www.miculprint.eu, unde cu ajutorul personajului Micul prinț din povestea omonimă a scriitorului Antoine de Saint-Exupéry, călătoresc pe planetele Libertății, Mobilității, Relațiilor, Colaborării, Culturii și Competenței, în vederea îmbunătățirii competențelor la limba și literatura română și matematică.
Motivația intrinsecă este dublată de motivația extrinsecă, întrucât în fiecare zi în care copiii participă la program, aceștia beneficiază și de o masă caldă oferită gratuit prin acest proiect manageriat de dl. prof. Ioan Vlașin.
Unii dintre elevi au ținut neapărat să își exprime părerea despre acest proiect:
Acest program este unul foarte important pentru mine pentru că aici am învățat lucruri noi, pe care încă nu le-am învățat la școală, pentru că aici am șansa să lucrez prin intermediul unui site nemaiîntâlnit până acum, pentru că pot să rezolv diferite situații și am posibilitatea să socializez cu colegii prin ajutorul acordat acestora în timpul programului. (Codrin Marin, elev în clasa a VIII-a)
Am venit la programul Micul Prinț pentru că am rămas puțin în urmă la matematică, iar acest program m-a făcut să învăț mai bine prin exercițiile realizate. (Giulia Turcuț, elevă în clasa a VI-a)
Am ajuns la acest program la îndemnurile colegilor. Sunt foarte mulțumită de el, m-a ajutat să recuperez mare parte din materie.
(Ana Maria Albiș, elevă în clasa a VI-a)
Coordonatori,
prof. Muscaș Monica
prof. Muscaș Viorel

Trimite email

duminică, 29 noiembrie 2020

Poza zilei

Alina-Diana din Chicago


La Poza zilei de astăzi (sâmbătă, 28 noiembrie 2020), vă dăm un semnal, spunându-vă că Alina-Diana din Chicago a ajuns pe OviDan, dar nu singură, după cum puteți lesne deduce din imagine.
Vom reveni cu mai multe informații, poze și video din Chicago (în serial)!
(OviDan)