Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O experiență cât o mie!

Prin intermediul unui proiect Comenius

O experiență cât o mie!

În perioada 14-19 octombrie 2013, orașul Dampierre din Franța a găzduit cea de-a șasea reuniune din cadrul proiectului multilateral Comenius „Unity through diversity”, pe care Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea îl derulează în parteneriat cu nouă țări europene: Franța (coordonator), Croația, Finlanda, Italia, Irlanda de Nord, Portugalia, Polonia, Spania și Turcia, pe durata a doi ani, 2012-2014.

„Poate că unii dintre voi au auzit de proiectul Comenius, poate că alții nu. Ei bine, eu, alături de bunii mei prieteni Raluca, Patrick și Elena și îndrumați de o profesoară care merită tot respectul nostru, domnișoara Violeta Roman, am avut șansa extraordinară de a pătrunde în interiorul acestui proiect de prestigiu internațional. Am avut parte de o experiență cât o mie! Ne-am întors acasă cu un bagaj de amintiri superbe, gata să reluăm oricând această poveste atât de frumoasă”. (Lupu Andreea, cls. a VIII-a A)
Echipa Școlii Gimnaziale Nr. 16 prezentă la întâlnirea din Dampierre a fost alcătuită din coordonatorul Comenius, prof. Violeta Roman și elevii: Păcurar Raluca, Lupu Andreea, Boldor Elena și Filip Patrick.
„Eu m-am implicat de la început în acest proiect. Mi s-a părut foarte interesant. Mă bucur că fac parte din echipă. Am învățat foarte multe lucruri în Franța: mi-am făcut prieteni noi, am descoperit o părticică din cultura franceză și am comunicat cu alți copii și profesori în limba engleză și franceză. A fost extraordinar!” (Filip Patrick, cls. a VII-a B)
Tema reuniunii de proiect din Franța a fost „Lucrări după picturi celebre”.
La Școala „Louis Pasteur” din Dampierre, am organizat o expoziție cu reproduceri după picturi celebre realizate de către elevii din cele 10 țări partenere. Aceste picturi au putut fi admirate într-o sală special amenajată de către întreaga comunitate pe toată durata reuniunii. În cadrul ședințelor de lucru, coordonatorii din fiecare țară au prezentat filmări și poze cu procesul de realizare al temei.
Programul întâlnirii a inclus vizitarea Școlii „Louis Pasteur” din Dampierre, participarea la ore și diverse ateliere de lucru, vizionarea unui spectacol  pregătit de elevii școlii în cinstea noastră, întâlnire cu primarul din Besançon și alți oficiali din regiunea Franche-Comte, reuniune cu comunitatea din Dampierre, vizitarea Fabricii de brânză „Le Suchaux” și a „Cittadelei” din oraș.
„Cu această ocazie am învățat și o mulțime de expresii și cuvinte noi în limba franceză și ne-am familiarizat cu accentul lor. De asemenea, am socializat extrem de mult și ne-am făcut prieteni noi, atât copii, cât și profesori din alte țări. Este foarte important faptul ca am reușit să le cunoaștem o parte din tradiții și obiceiuri, să facem schimb de experiență și să ne îmbogățim bagajul de cunoștințe. Am trăit o săptămână în stil franțuzesc!” (Păcurar Raluca, cls. a VIII-a A)
În fiecare zi am participat la ședințe de lucru în care am discutat despre evoluția proiectului, am evaluat rezultatele obținute până în prezent și am stabilit detaliile următoarelor întâlniri din Irlanda de Nord și Italia.
„Niciodată nu voi putea uita experiența care am avut-o în Școala din Dampierre. M-am simțit mândră că am reprezentat România și mai ales pentru că toți profesorii din alte țări ne-au asigurat că vom avea un viitor strălucit. Îi mulțumesc domnișoarei profesor Violeta Roman și echipei de proiect pentru această experiență deosebită!” (Elena Boldor – a VII-a B)
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Sectorial Comenius al Programului de Învățare pe tot Parcursul Vieții. Toate informațiile pe care le furnizăm reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect, iar Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații.
Prof. Violeta Roman

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 00:42:38 Ora de vară a Europei de Est